Diskuse
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz
Blud (Petr)
24.12.2014 9:52:10
Nevím, co testují, ale pokud jezdíte normálně, tak se Vám tohle nestane. Samozřejmě jsou situace, kdy smyk dostanete, ale to Vám neovlivní ani nové na všech 4 kolech. Pokud jezdím jak prase a vím, že je námraza a do zatáčky si najedu víc/rychleji, tak mi prdel ustřelí vždy. Vždyť na tom obrázku je vidět, že to auto klopí jako Mika Hakkinen na rally. Kdo z Vás takhle jezdí. Pokud to takto cíleně vytočíte a úmyslně přeženete, můžu pak psát ódy o tom, jak jsou zadní pneu špatný. Jedná se pouze o lobby výrobců pneu. Jinak je jasné, že to je lepší mít všechny 4 nové, ale v porovnání s variantou 2 a 2 jsou rozdíly zanedbatelné. Spíš jde jen o subjektivní vjem/pocit, na který výrobci sázejí. Určitě však při kombinování je nutné dodržet určité zásady - min. hloubka vzorku, stáří pneu, stejné pneu na jedné nápravě (pravá a levé strana jedné osy)... Pokud skutečně na zadek dám 10 let staré zimní pneu (možná i protektorované) sjeté na 4 mm, ještě tedy v zákonné normě a na předek si dám nové, tak mi to má větší tendenci ustřelit. Ale je zde otázka: Zachránily by mě tam i nové pneu, myslím že patrně ne. Za většinu smyků si může sám řidič (nezkušený, arogantní, pospíchající, nesoustředěný, nepředvídající atd.). Prostě na ledu/náledí Vám nepomůže ani nejnovější nejlépe hodnocená pneu. Nepočítám pneu s hroty, které jsou u nás zakázané (např. Nokian Hakkapeliitta 8). Na ledu, kdy adheze je cca 0,1, jsou skutečně rozdíly mezi pneu matikou 20 let starou a úplně novou minimální. To jsou prostě fyzikální zákony, které žádný výrobce neporazí. Viz seriózní informace získáte např. zde: http://k622.fd.cvut.cz/downloads/bp_vopava_2013.pdf.
Znám mnoho lidí, co na zimu nepřezouvají a nechávají si letňáky. Nejedná se však o žádné šílence či bojkotéry, ale o zkušené dlouholeté řidiče, kteří nemají moc peněz a prostě šetří. Jezdí jen po městě a ví, že musí jet mnohem pomaleji, nechávat si dvojnásobný odstup. Ani od jednoho jsem za ta dlouhá léta neslyšel, že by vybourali. Ne že bych tohle doporučoval, ale jak vidíte, taky se dá a není to žádná katastrofa.
Kdo je pamětník, tak vím, že se dřív byly celoroční pneu, nebylo to ideální, ale řidiči byly ukáznění a ne namachrovaní. Takže i s takovými aušusy se dá jezdit. Opakuji, vždy to musí mít řidič v palici srovnané, pak se nedostane do maléru. Proto i někdy nezkušené ženské jezdí daleko lépe, než manažer s 1 milionem kilometrů, neboť jezdí opatrně a s rozvahou. Pokud se však dámy do smyku dostanou, pak už nezvládnou jako zkušenější řidič (volant kontra plus plyn atd.).
Takže závěrem řečeno, je to jedno. Já osobně doporučuji lepší pneu na předek (tedy na hnací nápravu), máte tak lepší záběr. A dozadu necpěte přespříliš staré pneu 6 let a více. Toť vše a nenechte se mámit bludy různých testů.