Airbagy
Za dva roky auto po nehodě samo od sebe přivolá záchranku

Od října 2015 budou v Evropské unii nová auta povinně vybavená systémem eCall. Novinka má zachránit ročně 2500 životů.
Parta mladých lidí se vrací z diskotéky: crash test simuloval tragický náraz jejich auta do stromu

Mladí řidiči jsou nebezpečím pro své okolí i pro sebe samotné. Páchají hodně přestupků, chybí jim řidičské zkušenosti. Autokluby ukázaly, jak dopadne typická nehoda cestou z diskotéky.
První airbag pro chodce dá do svých aut Volvo

Airbagy
budou zachraňovat nejen lidi uvnitř auta, ale také chodce. Jako první chce takový nafukovací vak uvést do svého nového modelu V40 automobilka Volvo.
Dvě auta v crash testech: debakl pro Jeep Compass, a skvělý výsledek nové Hondy Civic

Nejnovější várka crash testů Euro NCAP se zaměřila na bezpečnost dvou vozů. Malé americké SUV Jeep Compass v nárazových zkouškách propadlo, zato nová Honda Civic se představila ve výborném světle.
Nejbezpečnější auta roku 2011: Chevrolet Aveo, Ford Focus, Audi Q3, Mercedes B a Volvo V60

Celkem
53 aut se v loňském roce podrobilo crash testům Euro NCAP. Většina z nich
získala maximální pětihvězdičkové vysvědčení, 11 aut si vysloužilo čtyři hvězdy
a pouze Dacia Duster skončila nárazové zkoušky se třemi hvězdičkami.
Prostřední airbag si najde místo mezi řidičem a spolujezdcem

General
Motors vybaví vozy modelového roku 2013 prostředním airbagem. Ochrání řidiče i
spolujezdce před poraněním při havárii na bok auta a poskytne oporu, když se
auto převrátí na střechu.
Na zadních sedadlech není tak bezpečně jako vpředu

Automobilky v posledních
letech výrazně vylepšily bezpečnost pro ty, kteří sedí na předních sedadlech.
Cestující vzadu nemají k dispozici čelní airbagy, bezpečné opěrky, ani
moderní pásy. A rázem jsou v nevýhodě.
Gynekolog Jiří Kepák: Těhotné ženy často neví, jestli mají použít v autě pás
Pro ženu čekající miminko je
automobil největším rizikem. 70 procent těžkých úrazů těhotných má na svědomí
auto. Hlavním nešvarem je přitom odmítání bezpečnostních pásů. „Chybí osvěta.
Civilizovaná země má na takové riziko jasně upozorňovat,“ říká v rozhovoru
pro AutemBezpečně.cz MUDr. Jiří Kepák CSc., gynekolog z Úrazové nemocnice
v Brně.