Auto v zimě
Řízení na sněhu a na ledu: příliš rychlá reakce není nejlepším řešením
_88x63.jpg)
Když sníh udělá ze silnic klouzačku, je čas zpomalit, neriskovat a
správně odhadnout situaci. Německý autoklub ADAC varuje, že přehnaně
rychlá a zbrklá reakce může mít spíše negativní efekt.
Test sněhových řetězů: ocelové jsou lepší než spreje nebo návleky
_88x63.jpg)
Vloni před příchodem zimy porovnaly autokluby z německojazyčných zemí klasické
sněhové řetězy s různými návleky, textilními náhradami a spreji pro
zlepšení přilnavosti pneumatik k zasněžené silnici.
Test porovnal akumulátory pro běžná auta, ale i do vozů se start/stop systémem

Stále více majitelů nových aut přijede na křižovatku, zastaví a motor jejich auta se sám od sebe vypne. Start/stop systémy moderních vozů vyžadují výkonnější a až dvojnásobně dražší akumulátory ve srovnání s auty bez tohoto systému.
Test nabíječek autobaterií: první mrazy prověří stav akumulátoru
_88x63.jpg)
Průměrná
životnost automobilových baterií se pohybuje mezi 4 až 6 roky. Kdo jezdí na
krátké vzdálenosti nebo vybije baterku, když zapomene vypnout autorádio, musí
dobíjet.
Kdo opravdu využije pohon 4x4? Rady z alpského Švýcarska

Když silnici zasype sníh, vozy s pohonem všech kol jsou ve výhodě. Hendikepy představují vyšší hmotnost i spotřeba paliva.
Jak je to se zimními pneumatikami při cestě do zahraničí
_88x63.jpg)
V Česku
platí nová povinnost jezdit na zimních pneumatikách od začátku listopadu do
konce března. Každá země má však pravidla pro zimní měsíce jiná. Jaké obutí
musí mít auto jedoucí do Alp, do Německa nebo na Slovensko?
Kdy opravdu musíte mít zimní pneumatiky
_88x63.jpg)
Od 1. listopadu do 31. března musí mít auto obutá kola
se zimním vzorkem, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo
námraza. To platí i tehdy, kdy lze vzhledem k povětrnostním podmínkám
předpokládat, že na silnici zimní podmínky zavládnou.
Jak poznat zimní pneu: písmena M a S nestačí
_88x63.jpg)
Česká
legislativa považuje za zimní gumy ty, které mají označení M+S, M.S, M/S nebo MS. Výrobci pneumatik ale doporučují vybírat pneumatiky s jiným označením – do
mrazu a na sníh jen ty, které nesou emblém hory se sněhovou vločkou.
Na silnice padají mlhy husté tak, že by se daly krájet
_88x63.jpg)
Od října přicházejí na silnice nepříjemné mlhy a řidiči často reagují nesprávně.
Jedni jezdí s mlhovkami i tehdy, když to není nutné, jiní je zase zapomínají
zapnout a jejich auto není v husté mlze vidět.
Nejlepší a nejhorší z testu zimních pneumatik ADAC 2012: které kupovat, a které ne?
_88x63.jpg)
Autoklub ADAC před nástupem letošní zimy otestoval 37 sad zimních pneumatik (výsledky čtěte zde). Které jsou nejlepší na sněhu a které se vyplatí tomu, kdo jezdí jen po městě?