reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Peugeotu 3008: sexy on-road pro rodinný výlet


velikost textu:
     
25.listopadu 2009 00:01
 
Peugeot 3008 1.6 THP Pemium Pack, který prošel testem AutemBezpečně.cz, je velké auto přitahující pozornost. Design je bezpochyby zdařilý, a kdo říká opak, plete si podšálek s talířkem. Impozantní rozměry a dynamické křivky si žádají dostatečně silný motor. Zkoušený 1.6 turbobenzin nezůstával pozadu, ani vozu neutíkal. Byl s autem srostlý jako srst se šelmou.

Martin Urban
Peugeot 3008 se stává středem pozornosti, kamkoli přijede 


 

Francouzská automobilka Peugeot možná chtěla vystrčit čumák ze svého stínu a konečně navrhnout opravdu hezké auto. Podle zájmu zákazníků ve světě se jí to podařilo.

Výrazný Peugeot 3008 rozráží kolony tuctových sedanů, kombíků a hatchbacků vstříc nejednomu ocenění. V Itálii vyhrál soutěž Auto Europa 2010. Novináři ho také nominovali na titul Car of the year, tedy evropské auto roku 2010, kde je mezi sedmi finalisty spolu se Škodou Yeti.

Model 3008 přitahuje pozornost davu. Ať už si to šine obecní padesátkou nebo se rozehřívá osmdesátkou po městském okruhu, získává obecenstvo kolemjdoucích, respektive posádek aut vpředu i vzadu.

Jistě, na novinku je každý zvědavý, ale 3008 píše na čelech evropského obecenstva otazníky. Je to městský off-road jako Nissan Qashqai? Je to MPV odvozené od koncernové sestry Citroën C4 Picasso? Je to kombík se šikmou střechou á la BMW 5 GT?

Ani jedno, a přesto má od každého ždibec. Takže ani off-road, ani minivan, ani gran turismo… Vůz založil novou kategorii „on-road“. Dnes si leckterá automobilka vytváří nové třídy vozů, tak proč by nemohl Peugeot?

3008 je atraktivní a ledacos uveze, a dodat těmto vlastnostem zdání drsnosti už je jen další příměsí do chutné kupáže. Zde se terénní dochuť určitě povedla, dodává vzhledu na pikantnosti, a právě na image stojí samé ospravedlnění existence vozu.

Peugeot 3008 dělá z běžných aut trpaslíky, a pokud je vybaven motorem, jako byl testovaný 1.6 benzin s přeplňováním, pak se nezalekne ani konkurence z Německa.
 

 PEUGEOT 3008 1.6 tHP - BEZPEČNOST a cENA

Crash testy Euro NCAP5 hvězdiček z pěti možných. VÍCE
AirbagyČelní, boční, hlavové v ceně
ESPV základní výbavě
IsofixNa 2 krajních zadních sedadlech
Cena1.6 THP (115 kW) od 569 900 Kč

 


reklama

Sháníte auto na rodinné výlety? Peugeot 3008 je určitě správná volba.


 

Celodenní výlet s rodinou a bagáží – pro Peugeot 3008 žádný problém

Navzdory drsnějšímu vzhledu není Peugeot 3008 nepřátelský k rodinám. Airbag spolujezdce vpředu lze vypnout a převážet zde dítě v protisměrné autosedačce. O stavu airbagu dostává posádka stále informace na malém displeji pod stropem.
Na krajních zadních místech jsou úchyty Isofix s jasným označením, kde se oka tohoto upínacího systému nacházejí. Připnout k nim autosedačku vybavenou technologií Isofix byla otázka pár vteřin.

Trpělivost na uzdě je třeba udržet při upínání protisměrné autosedačky k pásu prostředního zadního sedadla. Pro pohodlnou manipulaci chybí bezpečnostnímu pásu do délky dalších 5 centimetrů.

Kufr vozu nemůže konkurovat minivanům, ale malý není. Naložený až po střechu má objem téměř půl metr krychlového. Jeho podlahu lze umístit do vícero poloh, a tím ho dle potřeby zvětšovat či dělit na menší oddělení. Když se podlaha umístí na spodní úroveň, skrývá pod sebou ještě další prostor.

 

A ten se hodí například pro ukrytí opěrky hlavy, která musela ustoupit autosedačce. Pod podlahou se opěrka nezamaže a nepřekáží „o patro výš“ třeba při nakládání kočárku.

 

 PEUGEOT 3008 1.6 THP - HODNOCENÍ

 PřednostiHead up display - Různé údaje a hlavně rychlost vozu promítaná na plastový čtvereček v řidičově zorném poli posílá sportovně vypadající analogové budíky do věčných lovišť.

Novátorský přístup ke karoserii - Peugeot 3008 má poháněnou jen přední nápravu, za vizáž by se ale nemusel stydět leckterá "čtyřkolka".

Benzinový čtyřválec 1.6 THP - S nelehkým vozem si motor brilantně poradí v těžkém stoupání na dvojku, na dálnici se zařazenou šestkou i během klidného proplouvání po okreskách.

Hybrid4 - Automobilka plánuje hybridní pohon nabízet od roku 2011.

 SlabinyOd 130 km/h proniká do vozu výrazný aerodynamický hluk. Naštěstí už se od 130 výš žádný dramatický nárůst decibelů nekoná.

 

Co o Peugeotu 3008 1.6 THP napsali ve světě a co AutemBezpečně.cz na to

Vypadá to, že se Peugeot trefil s modelem 3008 evropskému motoristovi do noty. Kolem 50 tisíc objednávek půl roku po představení vozu je úspěch, který překvapil samotnou automobilku.

Více než polovina zpovykaných západoevropských zákazníků volí vyšší stupně výbavy a na tři čtvrtiny z nich sáhne po jednom z nabízených turbodieselů.

Zájem vůz vyvolává i mezi novináři. Namátkou vybrané reakce žurnalistů v Británii vypovídají o tom, že Peugeot 3008 je skutečný originál a udělat si na něj rychlý názor není snadné.

Redaktor internetového deníku Daily Mail vůz vychválil ryze po anglicku. Zamyslel se nad tím, jestli je to skutečně crossover mezi sedanem, hatchbackem, MPV a SUV. Lapidárně dodal, že s nástupem výkonu od nízkých otáček lze sem tam předjet náklaďák či obytný přívěs. A zatáčky se prý s tímto peugeotem nedají krouhat jako s jinými auty.

Zkušenost AutemBezpečně.cz je opačná. Na své rozměry (délka 4365/šířka 1837/výška 1625 mm) je vůz překvapivě obratný a mrštný, ve vyšších rychlostech se za volantem vrhá možná až moc dychtivě. Navzdory rozměrům lze Peugeot 3008 při parkování snadno vmáčknout mezi ostatní auta, otáčení je radost.

The Independent shledal Peugeot 3008 prostorným a ocenil dvoudílné zadní dveře, jejichž vrchní lehká část se vyklápí vzhůru a spodní těžká se sklápí dolů. Na tu si prý mohou sednout dva dospělí. Se sklopenými zadními sedadly lze vytvořit spolu s kufrem dlouhou nákladovou plochu, když se polohovatelná podlaha umístí do té správné úrovně.

AutemBezpečně.cz k tomu doplňuje, že sklopené zadní víko unese víc než dva dospělé, a je tedy praktické pro nakládání velkých těžkých věcí. To usnadní i možnost sklopit opěradla zadních sedaček, když manipulující osoba stojí za vozem. Táhlo na boku zavazadlového prostoru katapultuje opěradla prudce kupředu a při nakládání nezdržuje. Před padajícím opěradlem zadní sedačky ovšem nikdo nesmí být, jeho razance je značná. Opětovné zvednutí opěradla a zacvaknutí vyžaduje sílu a odhodlání.

Bulvární The Sun s Peugeotem 3008 dokázal na letišti roztáhnout větroně tak, že se vznesl do vzduchu. Redaktor prý měl pocit, že větroň pak naopak táhl auto takovou intenzitou, že se odlepilo od země.

 

Vzhledem k jedenapůltunové hmotnosti vozu zůstává AutemBezpečně.cz při hodnocení aut při zemi. Akce britských žurnalistů ale dokazuje, že vůz je více než vhodný pro namontování tažného zařízení a připojení obytného přívěsu úctyhodných parametrů.

 

Martin Urban


PEUGEOT 3008 1.6 THP - TECHNICKY

 MotorBenzinový čtyřválec s turbodmychadlem
 Výkon (kW/koní)115/156
 Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)240/1400
 Poháněná kolaPřední
 PřevodovkaManuální šestistupňová
 Maximální rychlost (km/h)202
 Zrychlení 0-100 km/h (s)8,9
 Spotřeba paliva (l/100 km)10,0 město/5,8 mimo město/7,3 kombinace
 Rozměry (d/š/v - mm)4365/1837 (bez zpět. zrcátek)/1625-1635
 Objem kufru

432 s nesklopenými zadními sedadly pod kryt zavazadlového prostoru

492 s nesklopenými zadními sedadly ke střeše

1241 se sklopenými zadními sedadly ke střeše

Pramen: Peugeot



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 12:30:00
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku