Test auta: prostorná a rychlá Kia Cee´d 1.6 CRDi
Ještě před pár lety prodávala Kia levnější, ale také zaostalejší auta. Dnes je to úplně jinak. Testovaná Kia Cee´d se směle může měřit s německou, francouzskou i japonskou konkurencí. Zároveň však už neplatí, že se nákupem auta s logem Kia výrazně ušetří. Potvrzením je testovaná Kia Cee´d s výkonným turbodieselovým motorem a cenou od 340 tisíc korun. V pětidveřové verzi.

Testovaný Cee´d je hatchbackem, tedy autem se dvěma páry dveří a velkým víkem kufru. Patří do nižší střední třídy a je tedy o kus větší než v Česku nejprodávanější hatchback Škoda Fabia.
Cena korejského vozu vyráběného ve slovenské Žilině začíná na hranici 270 tisíc korun. Patří k nejdostupnějším vozům své kategorie.
Ale ne mezi úplně nejlevnější. Hospodářská recese stlačila ceny aut dolů, a o konkurenci má Kia postaráno. Jak test ukázal, s tržními protivníky se může prostorný korejský vůz směle měřit. Na auto své velikosti s délkou necelých 4,3 m například nabízí velmi dobrý vnitřní prostor.
Cestující na předních sedadlech nic netísní, místa je v Cee´du dost nejen do šířky. Také na zadních sedadlech se dá sedět vcelku pohodlně.
KIA CEE´D 1.6 CRDi - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy Euro NCAP | 5 hvězdiček z pěti možných. Výsledek crash testu zde |
Airbagy | 6 v základní výbavě |
ESP | Jen k nejvyšším výbavám Comfort Plus a Exclusive |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech |
Cena | 1.6 CRDi (85 kW) od 339 980 Kč, základní verze 1.4 (66 kW/90 k) od 269 980 Kč |
Poznámka: březen 2010
Korejský Evropan
Kia Cee´d má kufr s objemem 340 litrů. Mezi podobně velkými auty je to průměrný údaj, například Renault Mégane má prostor pro zavazadla „papírově“ větší (370 l), Citroën C4 zase menší (320 l). Kdo chce vozit větší náklady, ať raději sáhne po Cee´du kombi, který stojí o pětadvacet tisíc korun víc.
Zůstaňme ještě chvíli na palubě testovaného auta. Kiu Cee´d vymýšleli v korejské značce tak, aby co nejvíce odrážela vkus evropského publika. Což se jim také povedlo. Evropsky působí zvenčí i uvnitř.
Palubní deska působí podobně jako u evropských aut, není úplně konzervativní, čehož je důkazem masivní střední panel s klimatizací a rádiem. Chvályhodné jsou jednoznačné ovladače toho nejdůležitějšího – hlasitosti vestavěného rádia a automatické klimatizace, kterou byl vybaven testovaný vůz.
Také hlavní ovladače ničím řidiče nepřekvapují, vše je na svém místě.
Řízení lze označit za poněkud měkké a nepřesné, ve vyšších rychlostech se to lepší. Naproti tomu řazení rychlostních stupňů, kterých je u testovaného turbodieselu šest, působí precizněji. Jeho dráhy jsou krátké a až na občasné výjimky přesné.
KIA CEE´D 1.6 CRDi (85 kW/115 k) - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Nízká cena základních verzí, dostatek prostoru, tichý a pružný motor |
Slabiny | ESP jen k nejvyšším výbavám |
Rychlý a úsporný motor
Vedle prostoru pro cestující přichází hlavní klad testovaného vozu po sešlápnutí plynového pedálu. Pod kapotou pracoval motor 1,6 CRDi s výkonem 85 kW/115 k, jenž si nechá do nádrže servírovat naftu.
Motor je na svou dieselovou konstrukci velmi tichý a kultivovaný. Jeho spotřeba se během testu dala držet na hranici pěti litrů nafty na 100 km. Výrobce udává průměrnou spotřebu ještě o půl litru nižší.
Testované auto mělo za příplatek 7000 korun systém ISG, který automaticky vypne motor vždy, když auto zastaví na semaforech nebo v koloně. Ve městě snižuje podle údajů výrobce spotřebu o 0,4 litru.
Test ukázal, že ISG funguje perfektně. Řidiče nijak neruší a lze si na tuto novinku mající za cíl snížení spotřeby a emisí rychle zvyknout.
Motor naskočí bleskově vždy se sešlápnutím spojky a řidič nemusí na nic čekat.
Úsporný turbodieselový pohon se 115 koni je přitom zárukou pružného svezení. Zrychluje plynule od nízkých otáček a dává řidiči jistotu rychlého předjíždění i svižné jízdy proto toho, kdo chce spěchat například po německé dálnici, kde neplatí omezení rychlosti.
Není mít třeba obavu z toho, že by rychlosti motoru nestačil podvozek, naopak. Ten není ani úplně tvrdý, což by mělo za následek kodrcání po českých silničních nerovnostech.
Kia má na ostatní konkurenci náskok v záruce. Ke všem svým autům dává sedmiletou garanci.
Petr Buček
KIA CEE´D 1.6 CRDi (85 kW/115 k) - TECHNICKY | |
Motor | Naftový čtyřválec s turbem |
Výkon (kW/koní) | 85/115 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 255/1900-2750 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 188 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,0 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,9 město/4,0 mimo město/4,4 kombinace (vše se systémem automatické startu a zastavení motoru) |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4260/1790/1480 |
Rozvor (mm) | 2650 |
Základní hmotnost (kg) | 1367 |
Objem kufru | 340 litrů, 1300 litrů při složené druhé řadě |
Pramen: Kia
reklama
Kia úspěšně dohání své konkurenty ve střední třídě. Přesvědčte se o tom v nabídce vozů Kia Cee´d.
Čtěte také:
Kia Sportage třetí generace se bude montovat v Žilině
Další cenový trhák Renaultu: auto větší než octavia a jen za 300 tisíc