Test sedmimístného Nissanu Qashqai 2,0 dCi: rodinné SUV

Označení Qashqai +2 znamená, že se toto auto oproti kratší verzi protáhlo do délky o 21 centimetrů až na 454 cm. K tomu dostalo do kufru zapuštěnou dvojici sedadel třetí řady.
Qashqai patří k oblíbencům na zdejším trhu s vozy SUV, v prodejích mu patří čtvrtá příčka. Lépe si zatím letos v zájmu zákazníků vedou jen Škoda Yeti, VW Tiguan a Hyundai ix35.
„Vypadá jako SUV, ale ve skutečnosti konkuruje spíše vozům typu Volkswagen Golf Plus než Fordu Kuga nebo Volkswagenu Tiguan,“ zhodnotil proporce vozu německý deník Financial Times Deutschland.
Pouze qashqai však dává zájemcům volbu ze dvou délek karoserie. Také sedm sedadel přijde nejedné větší rodině vhod.
NISSAN QASHQAI 2,0 dCi- BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy Euro NCAP | Získal maximální počet - pět hvězdiček (více o testu zde) |
Airbagy | 6 airbagů ve standardní výbavě - čelní, boční a hlavové. Žádné další nejsou k mání ani za příplatek. |
ESP | Ano, bez příplatku. |
Isofix | Dva úchyty na zadních sedadlech |
Cena | Qashqai +2 2,0 dCi (bez pohonu všech kol za příplatkových 50 tisíc korun) stojí v rámci zářijové akční nabídky od 563 tisíc, základní benzinová verze je k mání za 470 500 Kč |
Poznámka: září 2010
Test sedadel: třetí řada na kratší vzdálenosti
Jak lze opravdu v praxi sedm sedadel testovaného auta využít? Redakce AutemBezpečně.cz provedla jednoduchý test.
Za řidiče a dospělého spolujezdce usadila do druhé řady dvě tříleté děti v autosedačkách. Jelikož jsou úchyty isofix k dispozici jen ve druhé řadě sedadel, děti této velikosti do třetí řady nemohou, aniž by přišly o výhodu pevného spojení sedačky s karoserií isofixem.
Navíc by se špatně do sedačky usazovaly, protože je přístup ke třetí řadě skrz zadní dveře méně pohodlný.
Testovací rodinku tvořila vedle rodičů a dvou malých dětí také jejich teta. Do výšky měří 160 centimetrů, je tedy spíše menší a míří na šesté sedadlo. Tam, kde normálně bývají zavazadla. Její sedadlo se lehkým manévrem vysune z podlahy kufru.
NISSAN QASHQAI 2,0 dCi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Úsporný motor, možnost volit dvě délky karoserie, sedm sedadel, cena |
Slabiny | Odkládací prostory, kufr menší než u kombíků nebo minivanů |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Druhou řadu sedadel lze přitom posunovat dopředu. To se v této situaci hodí. Dospělý vpředu, dítě za ním a teta úplně vzadu tak mají dost místa před sebou. Není to žádný super komfort, ale úplně těsno tu také není.
Ze třetí řady se však chvíli po rozjezdu ozývá: „Dlouho to nevydržím, před koleny mám místa dost, ale podlaha je tu vysoko, a proto mám nohy hodně nahoře. Moc pohodlné to není, ale dvacet, třicet kilometrů to bez problémů vydržím,“ hlásí „testovací teta“.
Nakonec připouští, že by to asi vydržela ještě déle, třeba i sto kilometrů. Ale jen výjimečně. Zvláště když ji přepadá klaustrofobie z malých okének v jejím okolí.
Příplatek za dlouhou verzi 63 tisíc
Prostorný interiér Nissanu Qashqai má své neduhy v krátkém sedáku druhé řady sedadel, který přináší méně pohodlí dospělým cestujícím. Také odkládacích ploch je docela málo, kapsy ve dveřích pojmou maximálně půllitrovou láhev s nápojem.
Příplatek za delšího qashqaie, který dostává automaticky z výroby třetí řadu sedadel, činí oproti kratší verzi 63 tisíc korun.
Cena základního sedmimístného modelu se tak blíží hranici půl milionu korun, zájemci o pohon všech kol musí zvolit benzinový nebo dieselový dvoulitr. Qashqai s manuální převodovkou dostává „čtyřkolku“ za padesátitisícový příplatek.
Qashqai patří k levnějším SUV, i prodlouženou verzi lze koupit za méně než půl milionu korun
Redakce AutemBezpečně.cz otestovala dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní, který Nissan odebírá od sesterského Renaultu.
Naopak pohon všech kol zase Nissan dodává do rumunské dcery francouzské značky - Dacii pro model Duster.
Stopadesátikoňový turbodiesel jezdil v testu v průměru za sedm litrů nafty na sto kilometrů. Na okreskách klesala spotřeba k šesti litrům, v hustém pražském provozu rostla přes osm litrů.
V Praze se projevilo o něco tužší pérování tohoto terénního nissanu s rodinnými geny. Samozřejmostí pro SUV je vyšší sezení posádky, ve městě příjemné .
Na 150 koní není turbodiesel tak pružný, jak by se dalo čekat. Ale bohatě stačí. Také jeho odhlučnění je spíše průměrné.
reklama

Kvůli terénním vyjížďkám je první rychlostní stupeň docela krátký. Na suché vozovce se lze často rozjíždět na dvojku. Pokud zrovna auto nemá před sebou stoupání.
Nenápadné SUV. Nissan s pohonem všech kol má konzervativní design.
Kufr nemá na kombíky nebo minivany
Jak už to u vozů SUV často bývá, objemem kufru nemohou konkurovat kombíkům nebo velkoprostorovým minivanům.
Qashqai +2 má objem prostoru pro zavazadla 450 litrů, což je o 40 litrů více než u kratší verze. Praktický je samostatně sklopný prostřední díl zadního opěradla, který poslouží třeba k protažení lyží do kabiny.
Sedmimístná verze má sedadla třetí řady pěkně „uklizená“ do podlahy, kufr není nijak zvlášť objemný a vinou ukrytých sedadel neoplývá velkou výškou.
Qashqai se letos v prodeji objevuje po lehké designérské obměně. Kde hledat největší proměnu? Dříve velká přední světla nahradily užší lampy a novou podobu má také mřížka chladiče a nárazník.
Petr Buček
NISSAN QASHQAI 2,0 dCi- TECHNICKY | |
Motor | Benzinový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 110/150 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 320/2000 |
Poháněná kola | Přední/všechna |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 192 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,5 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,7 kombinace |
Emise CO2 | 175 g/km |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4541/1780/1645 |
Rozvor (mm) | 2765 |
Základní hmotnost (kg) | 1696 |
Objem kufru (l) | 450/1520 se sklopenými sedadly |
Pramen: Nissan
Čtěte také:
Test Škody Yeti 2.0 TDI: praktické SUV, ale menší než kombík