Test: Hyundai i40 1,7 CRDi směle konkuruje passatům a superbům
Dalším z důkazů stále se lepšících korejských aut je nový velký kombík Hyundai i40. V testu zaujal svou kvalitou, prostorem i úsporným motorem. Bohužel však není nikterak levný.
Německé značky přiznávají, že je korejská konkurence trápí stále více. Hyundai a Kia udělaly v posledních letech významné pokroky a dalším z řady zajímavých aut je Hyundai i40.
Jde o auto velké jako Škoda Superb nebo Volkswagen Passat. Hyundai i40 přitom působí hned na první pohled velmi atraktivně. Ve srovnání s dřívějškem to však vypadá, že design tohoto korejského vozu nezestárne a nezevšední s prvním sněhem.
Za pěkné, kvalitní a technicky velmi dobré auto si však nechá korejská značka už také zaplatit skoro stejně jako škodovka s volkswagenem či fordem.
Svou novinku sice vyrábí v Koreji, ale vyvinula ji čistě ve své německé pobočce.
HYUNDAI i40 1,7 CRDi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Hyundai i40 získal pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde. |
Airbagy | 7 aibagů v základní výbavě (čelní, přední boční, boční hlavové a kolenní pro řidiče). Boční airbagy pro zadní sedadla bez příplatku k nejvyšší výbavě Premium. |
ESP | V základní výbavě pod zkratkou VSM. |
Isofix | Zadní krajní sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. |
Záruka | 5 let bez omezení ujetých kilometrů. |
Cena | Nejlevnější Hyundai i40 má benzinový motor 1,6 GDI (s výkonem 135 koní) a stojí od 549 990 Kč. Nejlevnější diesel je o 30 tisíc dražší. S testovaným motorem 1,7 CRDi (136 k) stojí Hyundai i40 od 649 990 korun. |
Poznámka: září 2011
Není za hubičku
Základní cena Hyundaie i40 činí 550 tisíc korun. Nejlevnější Superb Combi je k mání za 605 tisíc.
Ani u oblíbených úsporných dieselových motorů není rozdíl nijak velký. Hyundai i40 s testovaným motorem 1,7 CRDi (136 koní) ve výbavě Style, která zahrnuje automatickou klimatizaci nebo v této kategorii žádaná xenonová světla, stojí 700 tisíc.
Podobně vybavený Superb Combi 2,0 TDI (140 koní) ve verzi Ambition přijde na 754 tisíc korun.
Při rozhodování mezi superbem a novým hyundaiem proto budou hrát důležitou roli slevy, které z oficiálních ceníků odečtou zákazníkem zvolení prodejci. Anebo nakonec zvítězí pětiletá záruka, již dostanou k autu kupci Hyunadie i40. Na rozdíl od dvouleté u škodovky.
Cenovým trhákem mezi kombíky střední třídy zůstává Renault Laguna kombi. Se základní cenovkou hluboko pod půl milionem korun hraje roli, která dříve patřila právě korejským autům.
Baculatá karoserie působí v případě i40 atraktivně
i40 v patách německé konkurenci
Dříve byla korejská auta nejen levnější, ale také o dost horší než vozy z Německa, Francie i Itálie.
Hyundai i40 však už na prvních snímcích naznačoval, že tentokrát to bude jinak. Za svými konkurenty zaostává jen v maličkostech. Ale v lecčems je dokonce předčí.
Testovaný vůz měl v interiéru palubní přístroje bez navigace. Modře nasvícený displej rádia a hudebního přehrávače působil dost lacině. Téměř jako u auta za poloviční cenu.
Ale jinak si interiér zaslouží pochvalu. Palubní deska je pěkná i přehledná, zpracování ani použité materiály si nezaslouží žádné výtky.
Ve výbavě tomuto korejskému korábu silnic nic nechybí. Naopak se může pochlubit například displejem umístěným do vnitřního zpětného zrcátka. Zabírá jeho menší půlku a přenáší obraz ze zadní parkovací kamery.
Testovaný vůz v nejvyšší výbavě Premium měl také odvětrávaná přední sedadla s elektrickou regulací a pamětí, přední a zadní parkovací čidla jsou v ceně už od druhé nejlevnější výbavy.
Dva nejlepší výbavové stupně celkem ze čtyř nabízených zahrnují mimo jiné vyhřívaný volant.
Maximální pohodlí je zajištěno.
HYUNDAI i40 1,7 CRDi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Hyundai i40 je velmi dobře zpracované, prostorné auto střední třídy. Výhodou je 5letá záruka bez omezení najetých kilometrů. Zajímavě působí design tohoto korejského korábu silnic. |
Slabiny | Lehké nedostatky v odpružení. Tvar zadních dveří trochu komplikuje nastupování. Laciný displej rádia u verze bez navigace. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Prostorný, ale zadní dveře jsou zvláštní
Místo na předních sedadlech nebývá v této třídě terčem kritiky. Výjimkou není ani Hyundai i40. Vzadu se v prostoru před koleny blíží Škodě Superb – místa je tu víc než dost.
Jen zadní dveře poněkud limitují komfortní nastupování a vystupování. Ve své spodní části jsou docela úzké a při nastupování se tak nelze vyhnout kontaktu s plechem blatníku auta. Když je špinavý, šaty to pocítí.
Naopak na přední místa je přístup přes velký otvor dveří královský.
Také přední světla mají zajímavé tvary
Prostor pro zavazadla má objem 553 litrů, po sklopení zadních sedadel (lze sklopit jen opěradla dopředu) nabídne Hyundai i40 1719 litrů.
Škoda Superb Combi je větší. Základní objem kufru činí 633 litrů, se sklopenými zadními sedadly dokonce 1865 litrů.
Jízda je tichá, pohodlná a levná
Více než sedm set testovacích kilometrů napříč Českem potvrdilo, že také jízda s kombíkem Hyundai i40 více připomíná evropské vozy než korejskou minulost.
Podvozek je pohodlný, jen série příčných nerovností ho dovede trochu rozhodit. Hyundai i40 pevně drží jízdní stopu, řazení je celkem přesné, řízení trochu gumové.
Že má motor objem jen 1,7 litru, není na škodu. Dynamika mu nechybí. V pražském hustém provozu polykal v průměru okolo osmi litrů nafty na 100 kilometrů, na dálnici vystačil s necelými sedmi litry.
Na dlouhých trasách vedoucích po silnicích okresního formátu se jeho apetit snížil na 5,5 litru.
Kdo by chtěl dát přednost před kombíkem klasickému sedanu, musí si počkat ještě pár měsíců. Hyundai i40 s karoserií kombi dostal přednost.
Petr Buček
HYUNDAI i40 1,7 CRDi - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 100/136 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 325/2000-2500 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,0 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,2 město/4,8 mimo město/ 5,6 kombinace |
Emise CO2 | 149 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4770/1815/1470 |
Rozvor (mm) | 2770 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1589-1734 podle výbavy |
Objem kufru (l) | 553/1719 (při sklopených sedadlech) |
Pramen: Hyundai
Čtěte také:
Test Volkswagenu Passat Variant 1,8 TSI: král, který se změnil jen napovrch
Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame
Test Citroënu C5 Tourer 2.0 HDI: elegán pro rodinu i business