Test Peugeotu 508 SW 2,2 HDI GT: elegán za milion
Nejsilnější stránkou letos nového Peugeotu 508 SW je jeho design. Robustní velké auto a ještě s karoserií kombi francouzští designéři úspěšně vzhledově odlehčili. Více lehkosti by potřeboval také podvozek.
Ačkoliv stojí kombík Peugeot 508 SW v základní variantě 575 tisíc korun, testovací vůz byl absolutním vrcholem nabídky.
Pod jeho kapotou pracoval turbodiesel s objemem 2,2 litru a s výkonem 204 koní. Cena takového modelu je ve srovnání se základní verzí téměř dvojnásobná – stojí necelý milion korun.
Peugeotu 508 SW 2,2 HDI GT, jak zní celý název testovaného vozu, je auto s proporcemi Škody Superb Combi. Oproti ní má elegantnější tvary, škodovka francouzského rivala předčí německou precizností.
Malé přední světlomety tomuto autu vůbec nevadí. Velký peugeot díky nim působí odlehčeným dojmem.
S novým modelem 508 odstartoval Peugeot novou designérskou linii značky. Také modely, jež budou následovat, dostanou spíše menší přední světlomety a celkově zakulacenou karoserii.
Eleganci testovanému autu nelze upřít. Kdo si kupuje kombíka střední třídy, není na tom po stránce výběru designu vůbec špatně.
Může volit mezi elegantním peugeotem a robustním novým Hyundaiem i40, nebo sáhne po konzervativním, ale do detailu propracovaným Volkswagenem Passat či se nechá unést sportovněji laděným Fordem Mondeo.
PEUGEOT 508 SW 2,2 HDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Peugeot 508 získal pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde. |
Airbagy | 6 aibagů v základní výbavě (čelní, přední boční, boční hlavové). Žádné další nejsou k mání ani za příplatek. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Zadní krajní sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. |
Záruka | Základní dvouletá. Prodloužení záruky je za příplatek. Například její rozšíření na pět let do maximálně 100 tisíc km stojí 28 774 Kč. |
Cena | Nejlevnější Peugeot 508 SW má benzinový motor 1,6 (s výkonem 120 koní) a stojí od 574 900 Kč. Nejlevnější diesel je o 15 tisíc dražší - jedná se o motor 1,6 HDI (112 koní). S testovaným motorem 2,2 HDI (204 k) stojí Peugeot 508 SW 949 900 korun. |
Poznámka: říjen 2011
Francouzský šarm proniknul i do interiéru
Ani uvnitř Peugeotu 508 SW není nuda. Na rozdíl od některých konkurentů nezaplavily palubní desku ovladače a tlačítka.
Písmeno „U“ z chromu na volantu připomíná superba. Spodní část věnce narušuje tvar kruhu po vzoru závodních aut.
Palubní desce vévodí velký displej nahoře uprostřed. Jeho zasazení do palubní desky je velmi elegantní.
Na zadních sedadlech zaujmou dlouhé sedáky, díky nimž je sezení navýsost komfortní.
Ani interiér nepostrádá eleganci a luxus
Řidič nemá z Peugeotu 508 SW kdovíjaký výhled především směrem dozadu.
Výbava vrcholné verze GT je bez překvapení vzhledem k ceně okolo milionu korun velmi obšírná.
Testovaný vůz měl příjemné kožené čalounění, řidičovo sedadlo dostalo masážní opěradlo.
Nechyběly ani automatické páté dveře, které však měly problém s dovíráním. Elegantní design podtrhoval černý lak, jenž se při změně světla přiblížil spíše tmavě hnědé barvě.
PEUGEOT 508 SW 2,2 HDI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Motor s vysokým výkonem, nízkou spotřebou a plynulou automatickou převodovkou. Výjimečný design. |
Slabiny | Vysoká cena Peugeotu 508 SW s motorem 2,2 HDI. Přejezdy nerovností neodpovídají autu své třídy. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Dvě stě koní, ale málo komfortu
Vedle designu je třeba vyzdvihnout také motor a převodovku testovaného peugeotu.
204 koní pod kapotou čtyřválcového motoru pracovalo tiše a na požádání prodávalo svůj výkon při předjížděních manévrech.
Z 0 na 100 km/h vystřelí Peugeotu 508 SW 2,2 HDI za 8,4 vteřiny. Spotřeba přitom nebyla vysoká.
Týdenní test a jeho asi šest stovek kilometrů skončil testovaný vůz s průměrem 7,4 litru nafty na sto kilometrů.
Jen ve městě se spotřeba vyhoupla přes deset litrů, na okreskách a na dálnici se pohybovala mezi šesti a osmi litry – podle toho, jak moc bylo třeba šlapat na plynový pedál.
Kaňkou na kráse Peugeotu 508 SW je podvozek a jeho špatný komfort na nerovnostech. K příjemné a rychlé jízdě s 200koňovým motorem a elegantní karoserií rázy od nerovností nesedí.
Svůj podíl na tom nesly i osmnáctipalcové pneumatiky testovaného vozu.
V mnohem lepším světle se představila šestistupňová automatická převodovka. Ta naopak na pohodlí neubírá. Řadí s lehkostí a rychle.
Spěšné podřazení o několik stupňů ji nečiní potíže a patří k těm automatům, kdy si řidič řekne, že manuální řazení je už přežitkem.
Petr Buček
PEUGEOT 508 SW 2,2 HDI - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 150/204 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 450/2000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Automatická šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 232 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,4 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,1 město/4,7 mimo město/ 5,9 kombinace |
Emise CO2 | 154 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4813/1853/1476 |
Rozvor (mm) | 2817 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1780 |
Objem kufru (l) | 618/823 (při sklopených sedadlech) |
Pramen: Peugeot
Čtěte také:
Test: Hyundai i40 1,7 CRDi směle konkuruje passatům a superbům
Test Volkswagenu Passat Variant 1,8 TSI: král, který se změnil jen napovrch
Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame
Test Citroënu C5 Tourer 2.0 HDI: elegán pro rodinu i business