Domů > Testy > Testy aut

Test: Hyundai ix20 1,4 CRDi je větší, než se zdá


velikost textu:
     
25.října 2011 00:01
 

Ve srovnání se Škodou Fabia je Hyundai ix20 přibližně o 10 centimetrů delší, širší i vyšší. Uvnitř nabízí korejské auto pohybující se na hranici malého vozu a rodinného minivanu překvapivě hodně místa a také dostatek pohodlí pro jízdy na dlouhých trasách. Hyundai ix20 je přitom dlouhý jen 4,1 metru, což jeho řidič ocení ve městě.


Petr Buček
Malá auta obvykle nejsou dost pohodlná pro delší cestování, Hyundai ix20 nemá v tomto ohledu problémy 


Hyundai ix20 se vyrábí v Nošovicích a je až na pár odlišností věrnou kopií modelu Kia Venga.

Oba vozy lze zařadit mezi malé minivany, které jsou o něco větší než běžná malá auta. O tolik, že jsou z nich rázem velmi praktická vozidla pro rodinu.

Základní cena Hyunadie ix20 je nízká, začíná na hranici čtvrt milionu korun. Testovaná ix20 s dieselovým motorem 1,4 CRDI stojí něco přes 300 tisíc.

Čtrnáctistovku polykající naftu nabízí Hyundai ve dvou výkonových verzích mající buď 78, nebo 90 koní. ¨

Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel silnější z obou variant.

Model ix20 je vhodným autem pro rodinu, která chce nové auto za cenu okolo 300 tisíc korun. Navíc má pětiletou záruku.

Vhod přijde i těm, kteří hledají druhé auto do rodiny. Ve městě potěší krátkou karoserií a na dlouhých trasách nezklame díky velkému prostoru i pohodlným sedačkám.

Kdo chce, může si přitom z tohoto malého auto udělat luxusní vůz. Široká příplatková výbava pamatuje na panoramatickou střechu, zadní parkovací kameru, která posílá obraz na levou část zpětného zrcátka, objednat je možné také kožené čalounění nebo bezklíčové odemykání.

Za 7 tisíc je k mání start/stop systém motoru a naopak desetitisícovou slevu nabízí Hyundai v Česku těm, kteří se v rámci akční výbavy Trikolor dobrovolně zřeknou stabilizačního systému podvozku ESP.

Ušetřit 10 tisíc a nemít v autě tento významný bezpečnostní doplněk – to není dobré rozhodnutí. Evropská unie ostatně automobilkám nařídila, aby od roku 2014 vybavovali povinně všechna nová auta ESP.

Korejský Hyundai ix20 nemá nudný design


HYUNDAI IX20 1,4 CRDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crashtesty EuroNCAPHyundai ix20 získal pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde.
Airbagy6 aibagů v základní výbavě (čelní, přední boční, boční hlavové). Žádné další nejsou k mání ani za příplatek.
ESPV základní výbavě, avšak u akční výbavy Trikilor lze ušetřit 10 tisíc korun, když se zákazník tohoto důležitého bezpečnostního doplňku zřekne.
IsofixZadní krajní sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty.
Záruka 5 let bez omezení kilometrů, kondiční prohlídky během záruky zdarma.
CenaNejlevnější Hyundai ix20 má benzinový motor 1,4 (90 koní) a stojí 269 900 Kč. Majitelům jetých aut nabízí Hyundai slevu 25 tisíc korun. Nejlevnější dieselový Hyundai ix20 přijde na 309 900 Kč.

Poznámka:  říjen 2011


Uvnitř místo nechybí

Hyundai ix20 je dlouhý 4,1 metru, široký 1,77 metru a na výšku měří rovných 160 centimetrů.

Uvnitř jeho návrháři vykouzlili na auto této velikosti velmi slušný vnitřní prostor.

Řidič a spolujezdec se vedle sebe netísní díky šířce auta, která je srovnatelná se Škodou Octavia.

Do výšky je místa také dost, střecha je vysoko nad hlavami. Ale největším překvapením jsou pohodlná přední sedadla s dlouhými sedáky.

Cestování na dlouhé trasy je tak na auto se základní cenovkou 250 tisíc korun překvapivě pohodlné.

Ani vzadu přitom místo nechybí. Hyundai ix20 nemá středový tunel, takže se dá sedět i na prostřením sedadle.

Pro kolena má korejský minivan místa dost díky dlouhému rozvoru kol. S 2615 milimetry dlouhou vzdáleností mezi předním i zadními koly předčí o necelé čtyři centimetry i octavii.

Ani interiéru nelze upřít zajímavé tvary, ovladače jsou přitom rozmístěny přehledně. Až na spodní tlačítka na volantu.


Někde ale musí být Hyundai ix20 menší než velká škodovka. Hendikepem může pro někoho být prostor pro zavazadla, nabízí 440 litrů.

Avšak díky standardně dodávaným posuvným zadním sedadlům (děleným v poměru 1/3:2/3) lze kufr jednoduše zvětšit.

V takovém případě se však uskromní cestující vzadu. Jejich do té doby komfortní sezení s bezproblémovým prostorem pro kolena se hodně smrskne.

Samostatná sedadla ve druhé řadě, které nabízí řada minivanů, korejský vůz nedostal.

K interiéru Hyundaie ix20 patří slušivá a přehledná palubní deska. Vzhledem k ceně auta nepřekvapí, že je z tvrdých plastů. Testovaný vůz měl ve výbavě volant s ovladači rádia nebo tempomatu, tlačítka telefonu a palubního počítače dostaly místo na jeho spodním okraji. V tomto místě nejsou řidiči po ruce a jejich nahmatání si po hříchu žádá ztrátu koncentrace. 

HYUNDAI IX20 1,4 CRDI - HODNOCENÍ

PřednostiMalé auto s nemalým vnitřním prostorem i kufrem. Výhodná pořizovací cena včetně pětileté záruky. Líbivý design. Příjemná jízda na dlouhých trasách i ve městě.  
SlabinyNekomfortní podvozek na nerovnostech, dieselový motor má rezervy v dynamice. Sleva za verzi bez ESP.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Nerovnosti jako nepřítel

Jízda s malým-velkým Hyundaiem ix20 na dlouhé vzdálenosti je příjemná především díky jeho vnitřnímu prostoru a dobrým sedadlům.

Korejské auto z nošovické továrny však nemá rádo děravé a nerovné silnice. S těmi měly šestnáctipalcové pneumatiky na testovaném vozidlu problémy, posádka vše uvnitř pocítí.

Dlouhý rozvor dává autu dobrou stabilitu, řízení by mohlo být přesnější a řazení hladší.

Dieselový motor testovaného vozu má papírově 90 koní, což by tak malému autu mělo stačit.

Čtrnáctistovka však nijak svým výkonem neoslňuje, předjíždění dlouhých kamionů je zapotřebí naplánovat s dostatečnou mezerou v protisměru.

Než turbo zabere, musí mít řidič strpení a nesmí se přitom bát prošlapovat pedál plynu až na podlahu.

Na konci 900 kilometrů dlouhého testování se spotřeba zastavila na průměru 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Na okresních silnicích si zkoušený vůz řekl v průměru o 4,7 litru paliva, na dálnici sál z nádrže sedm litrů a ve městě v průměru 6,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Po městě se s Hyundaiem ix20 jezdí dobře hlavně díky délce 4,1 metru. Hledání parkovacího místa je snazší než při jízdě rodinným kombíkem nebo větším minivanem. 

Petr Buček

HYUNDAI IX20 1,4 CRDI - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)66/90
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)220/1750-2750
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)167
Zrychlení 0-100 km/h (s)14,5
Spotřeba paliva (l/100 km)

5,0 město/4,2 mimo město/ 4,5 kombinace

Emise CO2119 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4100/1765/1600
Rozvor (mm)2615
Pohotovostní hmotnost (kg)1345-1446
Objem kufru (l)440/570 (při posunutých zadních sedadlech úplně dopředu, 1486 (při sklopených sedadlech)

Pramen: Hyundai


Čtěte také:

Test Citroënu C3 Picasso 1.4: hravý, malý, přesto rodinný vůz

Testovaná Kia Venga 1.4: pohledné prostorné auto, nikoli minivan

Opel Meriva povyrostl o třídu – test minivanu s naftovým motorem 1.7 CDTI

Test Škody Roomster 1,2 TDI Greenline: za eko se platí


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

1.10.2023 21:26:35
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku