Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu
Komu připadá jako příliš malá Škoda Yeti, může být dobrou volbou větší, prostornější, ale i dražší Volkswagen Tiguan. Server AutemBezpečně.cz otestoval dieselovou verzi s výkonem 140 koní a pohonem všech kol.
Volkswagen Tiguan je rodinným SUV, které díky své karoserii odvede výbornou práci na silnici a obstojí také na sněhu nebo na polní cestě.
Oproti Škodě Yeti nabízí více místa pro posádku i pro zavazadla. Volkswagen je o 25 centimetrů delší, má asi o 50 litrů větší kufr než škodovka a na jeho předních i zadních sedadlech je navíc mnohem vzdušněji.
Velký rozdíl však také panuje v ceně obou vozů s terénními vlohami. Zatímco Yeti s pohonem všech kol a oblíbeným turbodieselem s objemem dva litry přijde na částku okolo půl milionu korun, srovnatelný Tiguan je asi o 200 tisíc korun dražší. I když má jeho motor o 30 koní vyšší výkon.
Interiér Volkswagenu Tiguan nepřekvapí, ani nezklame
Test AutemBezpečně.cz si vzal na mušku Volkswagen Tiguan s turbodieselem 2,0 TDI s výkonem 140 koní, pohonem všech kol 4Motion a paketem BMT, který se navenek projevuje hlavně automatickým zhasínáním a startováním motoru na křižovatkách.
Do terénu, ale hlavně na silnici
Tiguan má stejně jako většina volkswagenů velmi konzervativní tvary. Největším zpestřením u testovaného vozu byla příď Track & Style, která je na rozdíl od ostatních výbav ostře řezaná, zlepšuje nájezdový úhel a vypadá zajímavě.
Jinak se nemůže tento volkswagen pochlubit na svém kabátě žádným výstřelkem. Nemá přední doplňková kulatá světla jako Škoda Yeti, nedostal ani výraznější celkové tvarování jako Ford Kuga, Hyundai ix35 nebo Kia Sportage.
Výraznější změnu nepřinesl ani letošní facelift, který se zaměřil na pozměnění zadních světel a na novou příď. Zadní lampy už nesvítí kulatě.
Tiguan je prostě konzervativní. A to platí nejen při pohledu zvenčí, ale také uvnitř.
VOLKSWAGEN TIGUAN 2,0 TDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Volkswagen Tiguan získal pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde. |
Airbagy | 6 aibagů v základní výbavě (čelní, přední boční, boční hlavové). Boční zadní jsou v sadě se zadními bezpečnostními pásy s předepínači za příplatek 7500 Kč. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Zadní krajní sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. |
Záruka | 2 roky |
Cena | Nejlevnější VW Tiguan stojí 469 900 Kč (s pohonem předních kol a benzinovým motorem 1,4 TSI). S dieselovým motorem a předním pohonem přijde nejméně na 538 300 Kč. Nejlevnější verze s pohonem všech kol (1,4 TSI) je k mání ta 635 100 Kč. Testovaný vůz s dieselem, pohonem všech kol a terénnější výbavou Track & Style stojí 732 200 Kč včetně eko paketu BMT. |
Poznámka: listopad 2011
Palubní deska má zcela běžné uspořádání ovladačů i ukazatelů. Malým designérským výstřelkem jsou vždy dva průduchy ventilace nad sebou.
Jinak je v tomto německé SUV všechno jako obvykle - palubní deska má ve své horní partii příjemné měkké plasty, dole kolem nohou trochu zklame přítomnost tvrdých plastů.
Elektrická ruční brzda se ovládá tlačítkem mezi předními sedadly, dotykový multifunkční displej je na přehledném místě, ovladače klimatizace hned pod ním, na volantu je jen několik málo tlačítek a jsou srozumitelně rozmístěná. Prostě typický produkt koncernu Volkswagen.
Chvála prostoru
Na předních i zadních sedadlech nabízí Volkswagen Tiguan místo srovnatelné s Volkswagenem Passat. Není divu, že oba vozy mají také podobné ceny.
Passat Variant s pohonem všech kol přijde stejně jako testovaný vůz na zhruba 700 tisíc korun.
V Tiguanu je dost místa do šířky, do výšky a také pro kolena. Na předních i zadních sedadlech netrpí ani dlouháni.
VOLKSWAGEN TIGUAN 2,0 TDI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Výborné jízdní vlastnosti, prostorný interiér i velký zavazadlový prostor. |
Slabiny | Vysoká cena, nevýrazný design. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Druhá řada sedadel má klasické rozdělení ve třetině délky. Škoda Yeti je k mání dokonce se sedadly rozdělenými na tři kusy, které lze navíc z auta úplně vyjmout.
I v tomto ohledu je SUV od Volkswagenu konzervativní. Malé, ale důležité zpestření představuje posuv zadních sedadel. Díky tomu lze zvětšit prostor pro zavazadla.
Při maximálním pohodlí na zadních sedadlech má objem 470 litrů, po posunutí sedadel dopředu dále narůstá.
Nad kufrem je pevné plato, na kterém lze převážet drobná zavazadla, při využití kufru až ke stropu však velký dekl překáží.
Bezmála čtyři a půl metru dlouhá karoserie už o sobě dává vědět při manévrech, jakým je například parkování ve městě. Kratší Yeti je obratnější.
Jízda na jedničku
Stočtyřicetikoňový turbodiesel má dost výkonu, v kabině je ve vyšších otáčkách dost slyšet.
Naopak jakmile se otáčky ustálí, tiše si přede a posádka si užívá klid a pohodu. Při dálniční rychlosti panuje v kabině příjemný klid.
Komfortní Tiguan výborně zvládá nerovnosti a rozbité české silnice jsou pro něj hračkou.
Velmi příjemné je přesné řízení a hladce fungující řazení. Řidič si musí zvyknout na tužší pedály.
Pohon všech kol umožňuje Tiguanu zvládat lehký terén
Spotřeba se na konci 600kilometrového testu zastavila na údaji 7,5 litru nafty na sto kilometrů.
Ve městě a na dálnici se pohybovala okolo osmi litrů, na okreskách klesala pod šest litrů.
Pro jízdu v terénu má Tiguan stejně jako Yeti pohon všech kol s elektro-hydraulickou mezinápravovou spojkou Haldex.
V běžném provozu roztáčí motor pouze přední kola. Když dojde k rozdílu otáček mezi přední a zadní nápravou, spojka přiřadí zadní kola. Na ty převede podle potřeby až 100 procent výkonu.
Dalším pomocníkem pro terénní jízdu je tlačítko Offroad. Zahrnuje asistenta pro jízdu z kopce, pomocníka při rozjezdu a zcitliví antiblokovací systém ABS. Díky tomu vydrápe i cestovní čtyřkolka Volkswagen Tiguan prudký kopec po lesní nebo polní cestě a bezpečně také sjede dolů.
Petr Buček
VOLKSWAGEN TIGUAN 2,0 TDI - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 103/140 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 320/1750-2500 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,9 město/5,1 mimo město/ 5,8 kombinace |
Emise CO2 | 150 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4457/1809/1686 |
Rozvor (mm) | 2604 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1345-1446 |
Objem kufru (l) | 470/1510 (při sklopených sedadlech a s lepicí sadou) |
Pramen: Volkswagen
Čtěte také:
Test Škody Yeti 2.0 TDI: praktické SUV, ale menší než kombík
Test sedmimístného Nissanu Qashqai 2,0 dCi: rodinné SUV
Test Subaru Forester 2,0D: komfortní cestovatel spíš na dálnici než do města