Test Peugeotu 308 SW 1,6 e-HDI: až sedmimístné kombi se samostatnými zadními sedadly
Francouzský kombík s dieselovým motorem přijde na zhruba 400 tisíc korun a jako jediný vůz své třídy nabízí druhou řadu samostatných a jednoduše vyjímatelných sedadel. Za příplatek lze navíc získat také šesté a sedmé sedadlo.
Peugeot 308 SW spojuje výhody kombíku a velkoprostorového auta. Tím, že nemá klasickou lavici ve druhé řadě sedadel, ale tři samostatná a vyjímatelná sedadla.
Trojice stejně velkých sedadel je velmi praktická. Při nakládání kočárku, lyží nebo jiných velkých předmětů lze sklopit nebo úplně z auta vyjmout jednu, dvě ale i tři sedačky z druhé řady.
Nutno podotknout, že odnést samostatné sedadlo z Peugeotu 308 SW zvládnou spíše mužské ruce. Je totiž dost těžké.
Handicapem je také pohodlí zadních sedadel. Lze je sice posouvat dopředu a dozadu i měnit sklon opěradla, patří však k tvrdším a mají krátké sedáky. Dospělí si vzadu moc komfortu neužijí. Avšak dětem a hlavně těm v dětských sedačkách tato skutečnost nevadí.
Samostatná sedadla a možnost přikoupení třetí řady za 17 400 korun patří k Peugeotu 308 SW s výbavou Active+. Levnější nabízená výbava Access má klasické zadní sedadlo dělitelné v poměru 1/3:2/3.
Výbornou variabilitu interiéru podtrhuje možnost úplného sklopení opěradla sedadla spolujezdce. Díky tomu Peugeot 308 SW odveze i velmi dlouhé předměty – mohou sahat od palubní desky až po hranu kufru.
PEUGEOT 308 SW 1,6 e-HDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Peugeot 308 získal pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde. |
Airbagy | 4 airbagy v základní výbavě (čelní a přední boční). Boční hlavové jsou za příplatek 9700 Kč. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Všechna tři samostatná sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. Verze s klasickými dělenými zadními sedadly (1/3:2/3) má dva úchyty na krajních sedadlech. |
Záruka | 2 roky. Prodloužená garance je za příplatek. Například na pět let s omezením do 100 tisíc kilometrů stojí 16 693 Kč. |
Cena | Nejlevnější Peugeot 308 SW s benzinovým motorem 1,4 stojí 319 900 Kč. Základní dieselová verze (1,6 HDI 92 koní) přijde nejméně na 359 900 Kč. S testovaným motorem stojí Peugeot 308 SW od 399 900 korun. |
Poznámka: listopad 2011
Prostorný kombík po Francouzsku
Redakce AutemBezpečně.cz otestovala Peugeot 308 SW ve výbavě Active+ s druhou řadou samostatných sedadel. Šesté a sedmé sedalo v testovaném voze nebylo, na jejich praktické využití se proto test nezaměřil.
Důležitou částí každého kombíku je zavazadlový prostor. Ten v Peugeotu 308 SW má velmi nízkou nákladovou hranu, což se hodí hlavně při nakládání těžkých tašek, kočárků nebo jiných předmětů.
Také otvor kufru je hodně široký, nákladový prostor však kousek za ním zúží vystupující podběhy kol.
Velký klín připomíná karoserie peugeotu při pohledu ze strany
Objem kufru lze zvětšovat posouváním sedadel ve druhé řadě. Základní objem činí 573 litrů, při posunutí sedadel dopředu (a sníženém komfortu na sedadlech druhé řady) objem kufru roste až na 674 litrů.
Své rodinné zaměření prozrazuje Peugeot 308 SW také přítomností sklopných stolečků před zadními sedadly, zabudovanými roletkami na zadních oknech a velkými odkládacími kapsami ve dveřích.
Řidič a spolujezdec mají sedadla pohodlná, palubní deska má klasické uspořádání. Zpestřením byla u testovaného vozu výsuvná obrazovka navigace, která automaticky vyjíždí z horní části palubní desky po nastartování.
PEUGEOT 308 SW 1,6 e-HDI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Až sedmimístný kombík má druhou a třetí řadu sedadel uspořádanou prakticky - sedadla jsou samostatná. Tichý motor a jeho start-stop fungující už od 20 km/h. Velký kufr s nízkou nákladovou hranou. Výborné postavení ve statistikách spolehlivosti autoklubu ADAC. |
Slabiny | Horší komfort na zadních sedadlech pro dospělé cestující. Řazení, řízení a odpružení není nejlepší. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Předchůdce bojoval s kvalitou
Pohled do statistik spolehlivosti napovídá, že Peugeot 308 udělal velký kvalitativní krok kupředu.
Zatímco předchozí model 307 trpěl častými poruchami a například autoklub ADAC ho řadí ve svých přehledech do úplného suterénu (čtěte zde), Peugeot 308 patří ve stejných statistikách k nejlepším. Spíše než o velkém kvalitativním kroku lze hovořit o pořádném skoku.
Testovaný vůz měl pod přední kapotou nedávnou novinku – turbodiesel 1,6 e-HDI. Malé „e“ v jeho názvu má zastupovat ekologii a tu zosobňuje u Peugeotu 308 nový start-stop systém motoru.
Jeho zvláštností je, že diesel vypíná už při rychlosti 20 km/h a auto tak po městě často plachtí popoháněné energií z mezitím pohaslého motoru. Konkurence obvykle nechá motor zhasnout až při úplném zastavení.
Zadní partie Peugeotu 308 SW je jedinečná, ale na každý jí musí přijít na chuť
Naftová šestnáctistovka je přitom hlavně v nízkých rychlostech velmi tichá a k automatickému vypínání a naskakování dochází téměř neslyšně.
Její hluk proniká do kabiny jen při intenzivních akceleracích. Motor má výkon 112 koní a na konci osmi set testovacích kilometrů vykázal průměrnou spotřebu 5,8 litu nafty na 100 kilometrů.
Okolo pěti litrů se spotřeba pohybovala při jízdách po okresních silnicích, na dálnici a ve městě byla zhruba sedmilitrová.
Řazení rychlostních stupňů, řízení ani odpružení není u Peugeotu 308 SW na jedničku. Ale ani vyloženě nezklame.
Peugeot 308 SW se oproti předchozímu modelu hodně zlepšil a může být zajímavou cenovou alternativou ke Škoda Octavia Combi nebo dalším kombíkům.
Petr Buček
PEUGEOT 308 SW 1,6 e-HDI - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 82/112 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 270/1750 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,5 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,3 město/4,1 mimo město/ 4,9 kombinace |
Emise CO2 | 129 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4500/1815/1566 |
Rozvor (mm) | 2708 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1605 |
Objem kufru (l) | 573/1736 (při vyjmutých zadních sedadlech) |
Pramen: Peugeot
Čtěte také:
Hyundai i30cw v testu: pragmatik bez emocí
Test Opelu Astra ST 1,4 turbo: elegantní auto, které klame tělem
Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík
Test Volkswagenu Golf Variant 1,6 TDI Blue Motion: velmi úsporný kombík