Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame
Auta značky Hyundai jsou mnohem lepší, než bývali jejich předchůdci před pár lety. Výjimkou není ani SUV s označením ix35. Není divu, že tomuto korejskému autu patří v Česku třetí příčka v prodejích vozů této třídy.
Největším trhákem mezi auty s tváří terénního auta je za prvních 11 měsíců letoška Škoda Yeti, následuje diskontní Dacia Duster a třetí příčka patří modelu Hyundai ix35.
Korejská značka se stále více prosazuje nejen v Česku, ale všude po Evropě. Auta vyvíjí v Německu, vyrábí je v Česku a na Slovensku a designu se věnují návrháři zvyklí dělat auta pro starý kontinent.
A tak není divu, že Hyundai ix35 jezdí jako evropské auto. Působí kvalitně, jak se od auta očekává mezi Portugalskem a východní hranicí Evropy a žádné pochybnosti nebudí ani jeho tvary.
Naopak. Ladné a odvážné křivky jsou patrně jedním z pilířů úspěchu Hyundaie ix35.
Boční linie karoserie má zajímavé prolisy. Tohoto hyundaie vyrábí nošovická továrna.
A jaká je odpověď na otázku, jestli si lidé kupují SUV kvůli jeho terénním schopnostem, nebo se jim prostě tato robustní auta líbí či jim vyhovuje vysoké sezení?
Podíl Hyundaiů ix35 s pohonem všech kol na letošních prodejích na českém trhu činí asi 40 procent. Většina zákazníků tedy volí levnější verzi s předním pohonem.
Na sněhu nebo na rozmáčené cestě k horské chalupě nemohou počítat s jistým záběrem a jejich auto bude za těchto ztížených podmínek klouzat jako každé jiné auto s pohonem jedné nápravy. Jen budou mít k dispozici výše posazenou karoserii neboli její větší světlou výšku.
HYUNDAI ix35 4x4 2,0 CRDi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Hyundai ix35 získal maximální počet pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde. |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, okenní). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Záruka | 5 let bez omezení najetých kilometrů. |
Cena | Nejlevnější Hyunadi ix35 s pohonem předních kol a s benzinovým motorem 1,6 GDI (99 kW/135 koní) stojí 429 990 Kč. S pohonem všech kol přijde nejméně na 549 990 Kč. S testovaným dvoulitrovým turbodieselem je k mání za 634 990 korun. Majitelům starších vozů odečtou prodejci z ceny všech verzí 50 tisíc korun. |
Poznámka: prosinec 2011
Yeti vs. Hyundai ix35
Oproti tuzemskému bestselleru ve třídě SUV - Škodě Yeti – je Hyundai ix35 o něco větší. Na délku měří 441 centimetrů, což je o 19 cm více než u škodovky.
Necelých 20 centimetrů navíc je uvnitř Hyundaie ix 35 znát. Na předních i zadních sedadlech je dostatečně prostorný a navíc má i větší kufr. Yeti nabízí 416 litrů prostoru pro zavazadla, hyundai má 465litrové oddělení pro tašky a jiný náklad.
Škoda Yeti však porazí testovaného konkurenta z Asie na celé čáře ve variabilitě zadních sedadel.
Její zadní sedadla rozdělili konstruktéři do tří dílů v poměru 40:20:40. Každý kus je možné posouvat, sklápět i z auta vyndat.
Ve srovnání s yetim působí v tomto ohledu Hyundai ix35 zastarale. Tak jako to bývalo dříve zvykem u valné většiny aut, nelze s jeho zadními sedadly ani posouvat, ani je vyjmout. Dělené je navíc jen jejich opěradlo v klasickém poměru jedna třetina ke dvěma.
Na rodiny, které vozí rozsáhlou a rozměrnou dětskou výbavu nebo na sportovce a jejich nejrůznější náčiní také korejský vůz zapomíná.
HYUNDAI ix35 4x4 2,0 CRDi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Atraktivní design, prostorná karoserie, pružný motor, velmi dobré zpracování. |
Slabiny | Horší komfort při přejezdu krátkých nerovností. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Tvrdé plasty, ale jinak dobrý
V interiéru měl testovaný Hyundai ix35 na jinak pěkné a přehledné palubní desce velmi tvrdé plasty. Na první pohled nevypadají zle, dobrým dojmem působí celé zpracování interiéru.
V tomto ohledu rozhýčkaného Evropana vnitřek tohoto hyundaie nezklame. Zvláště když se tvrdých plastů dotkne posádka málokdy, zatímco hlavně volant i řadicí páku nespustí šofér z rukou. A obě tyto části jsou potažené měkkou kůží (tento doplněk chybí jen u základní výbavy).
Příjemná jsou i sedadla s dlouhými sedáky, která nijak nevybočují pohodlím. Velkou pochvalu si zaslouží rádio s CD přehrávačem, které má standardně vstup pro připojení iPodu a hudebního zásobníku na USB paměti.
Ani design interiéru nezaostává za evropskými zvyklostmi
Zatímco před několika lety korejská auta viditelně zaostávala snad ve všech směrech za evropskou a japonskou konkurencí, dnes se s nimi mohou stále častěji směle měřit.
Potvrzují to i technické vlastnosti testovaného Hyunadie ix35. Turbodiesel s výkonem 136 koní má výbornou pružnost a pro diesely této kategorie obvyklou spotřebu.
Zkoušený vůz spotřebovával okolo 6 litrů nafty při poklidné jízdě po okresních silnicích, na dálnici polykal osm a ve městě mezi osmi a deseti litry paliva.
Testovaný vůz měl přitom pohon všech kol, který o několik decilitrů spotřebu zvyšuje.
Pohon všech kol funguje v Hyundaii ix 35 podobně jako u škodovek s oběma poháněnými nápravami s pomocí lamelové spojky. Ta při běžné jízdě pohání stoprocentně přední kola.
Až půlku pohonu může v případě potřeby přenést k zadním kolům. Rozdělení pohonu v poměru 50:50 lze i zablokovat tlačítkem pod volantem.
Další pomůcku pro jízdu v terénu představuje pomocník pro jízdu ze strmého kopce. Nedovolí, aby se auto rozjelo do vyšší rychlosti a sám přibrzďuje.
Naopak při rozjezdu do kopce pomáhá další asistent. Ten přijde vhod nejen v terénu, ale také kdekoliv na asfaltu. Řidič nemusí použít ruční brzdu.
Dvě malé kaňky na kráse přece jen Hyundai ix35 má. Přes krátké příčné nerovnosti neumí přejet komfortně. A řízení nepatří k nejpřesnějším.
Petr Buček
HYUNDAI ix35 4x4 2,0 CRDi - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 100/136 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 320/1800-2500 |
Poháněná kola | Všechna čtyři |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 181 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,3 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,7 město/5,1 mimo město/ 5,7 kombinace |
Emise CO2 | 149 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4410/1820/1670 |
Světlá výška (mm) | 170 |
Rozvor (mm) | 2640 |
Provozní hmotnost (kg) | 1600-1745 |
Objem kufru (l) | 465 |
Pramen: Hyundai
Čtěte také:
Test Škody Yeti 2.0 TDI: praktické SUV, ale menší než kombík
Test sedmimístného Nissanu Qashqai 2,0 dCi: rodinné SUV
Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu