reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame


velikost textu:
     
19.prosince 2011 00:01
 

Auta značky Hyundai jsou mnohem lepší, než bývali jejich předchůdci před pár lety. Výjimkou není ani SUV s označením ix35. Není divu, že tomuto korejskému autu patří v Česku třetí příčka v prodejích vozů této třídy.


Petr Buček
Hyundai ix35 zaujme ze všech stran. A to nejen designem, ale také dobrou technikou. 


Největším trhákem mezi auty s tváří terénního auta je za prvních 11 měsíců letoška Škoda Yeti, následuje diskontní Dacia Duster a třetí příčka patří modelu Hyundai ix35.

Korejská značka se stále více prosazuje nejen v Česku, ale všude po Evropě. Auta vyvíjí v Německu, vyrábí je v Česku a na Slovensku a designu se věnují návrháři zvyklí dělat auta pro starý kontinent.

A tak není divu, že Hyundai ix35 jezdí jako evropské auto. Působí kvalitně, jak se od auta očekává mezi Portugalskem a východní hranicí Evropy a žádné pochybnosti nebudí ani jeho tvary.

Naopak. Ladné a odvážné křivky jsou patrně jedním z pilířů úspěchu Hyundaie ix35.

Boční linie karoserie má zajímavé prolisy. Tohoto hyundaie vyrábí nošovická továrna.


A jaká je odpověď na otázku, jestli si lidé kupují SUV kvůli jeho terénním schopnostem, nebo se jim prostě tato robustní auta líbí či jim vyhovuje vysoké sezení?

Podíl Hyundaiů ix35 s pohonem všech kol na letošních prodejích na českém trhu činí asi 40 procent. Většina zákazníků tedy volí levnější verzi s předním pohonem.

Na sněhu nebo na rozmáčené cestě k horské chalupě nemohou počítat s jistým záběrem a jejich auto bude za těchto ztížených podmínek klouzat jako každé jiné auto s pohonem jedné nápravy. Jen budou mít k dispozici výše posazenou karoserii neboli její větší světlou výšku.

HYUNDAI ix35 4x4 2,0 CRDi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crashtesty EuroNCAPHyundai ix35 získal maximální počet pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde.
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, okenní). 
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Záruka 5 let bez omezení najetých kilometrů.
CenaNejlevnější Hyunadi ix35 s pohonem předních kol a s benzinovým motorem 1,6 GDI (99 kW/135 koní) stojí 429 990 Kč. S pohonem všech kol přijde nejméně na 549 990 Kč. S testovaným dvoulitrovým turbodieselem je k mání za 634 990 korun. Majitelům starších vozů odečtou prodejci z ceny všech verzí 50 tisíc korun.

Poznámka:  prosinec 2011


Yeti vs. Hyundai ix35

Oproti tuzemskému bestselleru ve třídě SUV - Škodě Yeti – je Hyundai ix35 o něco větší. Na délku měří 441 centimetrů, což je o 19 cm více než u škodovky.

Necelých 20 centimetrů navíc je uvnitř Hyundaie ix 35 znát. Na předních i zadních sedadlech je dostatečně prostorný a navíc má i větší kufr. Yeti nabízí 416 litrů prostoru pro zavazadla, hyundai má 465litrové oddělení pro tašky a jiný náklad.

Škoda Yeti však porazí testovaného konkurenta z Asie na celé čáře ve variabilitě zadních sedadel.

Její zadní sedadla rozdělili konstruktéři do tří dílů v poměru 40:20:40. Každý kus je možné posouvat, sklápět i z auta vyndat.

Ve srovnání s yetim působí v tomto ohledu Hyundai ix35 zastarale. Tak jako to bývalo dříve zvykem u valné většiny aut, nelze s jeho zadními sedadly ani posouvat, ani je vyjmout. Dělené je navíc jen jejich opěradlo v klasickém poměru jedna třetina ke dvěma.

Na rodiny, které vozí rozsáhlou a rozměrnou dětskou výbavu nebo na sportovce a jejich nejrůznější náčiní také korejský vůz zapomíná.

HYUNDAI ix35 4x4 2,0 CRDi - HODNOCENÍ

PřednostiAtraktivní design, prostorná karoserie, pružný motor, velmi dobré zpracování.
SlabinyHorší komfort při přejezdu krátkých nerovností. 

Pramen: AutemBezpečně.cz


Tvrdé plasty, ale jinak dobrý

V interiéru měl testovaný Hyundai ix35 na jinak pěkné a přehledné palubní desce velmi tvrdé plasty. Na první pohled nevypadají zle, dobrým dojmem působí celé zpracování interiéru.

V tomto ohledu rozhýčkaného Evropana vnitřek tohoto hyundaie nezklame. Zvláště když se tvrdých plastů dotkne posádka málokdy, zatímco hlavně volant i řadicí páku nespustí šofér z rukou. A obě tyto části jsou potažené měkkou kůží (tento doplněk chybí jen u základní výbavy).

Příjemná jsou i sedadla s dlouhými sedáky, která nijak nevybočují pohodlím. Velkou pochvalu si zaslouží rádio s CD přehrávačem, které má standardně vstup pro připojení iPodu a hudebního zásobníku na USB paměti.

Ani design interiéru nezaostává za evropskými zvyklostmi


Zatímco před několika lety korejská auta viditelně zaostávala snad ve všech směrech za evropskou a japonskou konkurencí, dnes se s nimi mohou stále častěji směle měřit.

Potvrzují to i technické vlastnosti testovaného Hyunadie ix35. Turbodiesel s výkonem 136 koní má výbornou pružnost a pro diesely této kategorie obvyklou spotřebu.

Zkoušený vůz spotřebovával okolo 6 litrů nafty při poklidné jízdě po okresních silnicích, na dálnici polykal osm a ve městě mezi osmi a deseti litry paliva.

Testovaný vůz měl přitom pohon všech kol, který o několik decilitrů spotřebu zvyšuje.

Pohon všech kol funguje v Hyundaii ix 35 podobně jako u škodovek s oběma poháněnými nápravami s pomocí lamelové spojky. Ta při běžné jízdě pohání stoprocentně přední kola.

Až půlku pohonu může v případě potřeby přenést k zadním kolům. Rozdělení pohonu v poměru 50:50 lze i zablokovat tlačítkem pod volantem.

Další pomůcku pro jízdu v terénu představuje pomocník pro jízdu ze strmého kopce. Nedovolí, aby se auto rozjelo do vyšší rychlosti a sám přibrzďuje.

Naopak při rozjezdu do kopce pomáhá další asistent. Ten přijde vhod nejen v terénu, ale také kdekoliv na asfaltu. Řidič nemusí použít ruční brzdu.

Dvě malé kaňky na kráse přece jen Hyundai ix35 má. Přes krátké příčné nerovnosti neumí přejet komfortně. A řízení nepatří k nejpřesnějším.

Petr Buček

HYUNDAI ix35 4x4 2,0 CRDi - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)100/136
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)320/1800-2500
Poháněná kolaVšechna čtyři
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)181
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,3
Spotřeba paliva (l/100 km)

6,7 město/5,1 mimo město/ 5,7 kombinace

Emise CO2149 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4410/1820/1670
Světlá výška (mm) 170 
Rozvor (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1600-1745
Objem kufru (l)465

Pramen: Hyundai


Čtěte také:

Test Škody Yeti 2.0 TDI: praktické SUV, ale menší než kombík

Test sedmimístného Nissanu Qashqai 2,0 dCi: rodinné SUV

Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 13:32:27
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku