Domů > Testy > Testy aut

Test Toyoty Yaris 1,33: malé auto, které chce ulovit také muže


velikost textu:
     
8.března 2012 00:01
 

První dvě generace Toyoty Yaris slavily úspěch hlavně u žen-řidiček. Ve svém novém provedení chce zaujmout i muže. Například svým designem, ale také zvětšeným vnitřním prostorem a prodlouženou délkou.


Petr Buček
Yaris je výborným partnerem do města, jeho oblíbeným místem jsou parkovací garáže pod nákupními galeriemi 


Mezi malými auty měl yaris vedle Nissanu Micra pověst výborného parťáka do města. Díky kratší karoserii s ním bylo snazší parkování.

Na druhou stranu chybělo uvnitř ve srovnání s konkurencí kapánek místa. I přes možnost posouvat zadní sedadla a tím buď zvětšovat prostor pro cestující, nebo pro náklad.

Nová Toyota Yaris se vydala směrem k masám. Ve srovnání s předchozí generací se prodloužila o deset centimetrů na 388,5 cm.

Největší tuzemský hit mezi malými auty však stále zůstává delší – Škoda Fabia měří na délku rovné čtyři metry. 

Nový yaris už nemá zadní sedadla posuvná, avšak díky prodloužené délce už nabízí jak dost místa pro cestující, tak i slušný kufr. Ten má objem 286 litrů.

Kdo trvá na vyloženě krátké karoserii, může sáhnout po strožejší kolínské Toyotě Aygo (s délkou 343 cm).

TOYOTA YARIS 1,33 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crashtesty EuroNCAPToyota Yaris získala maximální počet pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde.
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové a kolenní pro řidiče). 
ESPV základní výbavě pod názvem VSC.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Záruka Tříletá do 100 tisíc najetých kilometrů. Možné je přikoupit extra záruku na další dva roky do ujetí 160 000 km. Stojí 7490 korun.
CenaPětidveřová Toyota Yaris stojí v základní verzi s litrovým tříválcovým motorem 239 900 korun. S testovaným motorem 1,33 přijde nejméně na 299 900 Kč.   

Poznámka:  březen 2012


Příjemně znějící motor, ale s vysokou spotřebou

Test AutemBezpečně.cz se zaměřil na nejžádanější verzi yarise – pětidveřový model s benzinovým motorem 1,33 a s výkonem rovných 100 koní.

Na první pohled je patrné, že japonské malé auto vykročilo k mužským zákazníkům i svými tvary. Jeho ostře řezané rysy hlavně na přídi odlišují yarise od konkurence.

Také zvuk motoru zaujme všechny, kdo mají rádi sportovnější svezení – opět zaměřeno na muže.

Od zhruba tří tisíc otáček proniká do kabiny příjemně ryčivý zvuk benzinové třináctistovky. Neruší, ale potěší.

Také podvozek tohoto krátkého auta zaručuje radost z jízdy v zatáčkách a samozřejmě i při městských manévrech.

Kaňkou na kráse je spotřeba testovaného motoru. Jen na okreskách polykal v průměru 5,5 litru na 100 km, ale na dálnici šplhala spotřeba přes sedm litrů a ve městě ještě výše.

Od malého a pouze 1100 kilogramů vážícího auta by se dal očekávat menší apetit.

TOYOTA YARIS 1,33 - HODNOCENÍ

PřednostiZajímavý design, slušný vnitřní prostor, pěkně tvarovaná palubní deska s levným multifunkčním zařízením.
SlabinySpotřeba benzinu, vyšší cena s testovaným motorem.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Sázka na komunikaci budoucnosti

Interiér nové Toyoty Yaris není vůbec malý, ukázal týden za jejím volantem. Samozřejmě viděno měřítkem malých vozů.

Limity malého auta signalizovala v testovaném voze například sklápěcí loketní opěrka na úzkém sedadle řidiče. Využijí ji jen velmi útlé postavy.

Přední sedadla, která tělo podrží na svém místě i v zatáčkách, si jinak zaslouží výbornou.

Palubní deska je vyrobená ze spíše tvrdšího plastu, ale díky designovému rýhování nepůsobí laciným dojmem.

Celkový tvar palubky je zcela jedinečný. Má stejně ostře řezané rysy, jaké patří k designu karoserie Toyoty Yaris.

Ale pozor, komu vyhovovalo umístění ukazatelů na středu přístrojové desky, jak tomu bylo u prvních dvou generací yarise, v nejnovějším vydání najde přístroje umístěné klasicky před řidičem.

Hravá palubní deska má nenápadná odkládací místa - například nad schránkou před spolujezdcem nebo vlevo vedle volantu nad výdechem ventilace. Uprostřed sídlí komunikační centrum Touch&Go.


Úplně největším hitem mezi palubními přístroji je multimediální zařízení, kterému Toyota říká Touch&Go.

Jeho dotyková obrazovka sídlí příjemně na dosah uprostřed palubní desky. Celé zařízení stojí 15 tisíc korun. Rozsah jeho funkcí je však široký.

Zahrnuje rádio s CD přehrávačem, navigaci pro celou Evropu i Bluetooth pro spojení s telefonem nebo hudebním přehrávačem. A zároveň přenáší obraz ze zadní parkovací kamery, která chybí pouze v základní výbavě Entry, jinak je součástí standardní dodávky.

Systém Touch&Go umí zobrazit i data o aktuální spotřebě paliva. Ostatní funkce palubního počítače jsou k prohlídnutí přímo před očima řidiče u hlavních budíků. 

Přepínání jednotlivých funkcí je však překvapivě komplikované – řidič musí prostrčit ruku volantem a obsloužit se tlačítkem, které obvykle v autech slouží k nulování denního počítadla kilometrů.

Petr Buček

TOYOTA YARIS 1,33 - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)73/99
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)125/4000
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)175
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,7
Spotřeba paliva (l/100 km)

6,8 město/4,7 mimo město/ 5,5 kombinace

Emise CO2123 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)3885/1695/1510
Rozvor (mm)2510
Pohotovostní hmotnost (kg)1100
Objem kufru (l)286

Pramen: Toyota


Čtěte také:

Test globálního miniauta Nissan Micra - oproti předchůdci působí usedleji

Test Citroënu C3 1,6 HDI: úsporné auto, které má styl

Test Škody Citigo 1,0: miniauto, které nesází na krásu, ale na chytrost 


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

31.5.2023 18:34:00
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku