Test Toyoty Avensis Combi 2,0 D4-D: trochu nudný, ale spolehlivý a praktický kombík
Toyota Avensis patří ve statistikách spolehlivosti k premiantům své třídy i celkového pořadí. Testovaný kombík prokázal, že jde o velmi praktické auto, kterému ovšem chybí více emocí.
Většina lidí si Toyotu Avensis kupují jako sázku na spolehlivost. Dlouhodobou kvalitu těchto japonských vozů střední třídy dokazují statistiky spolehlivosti (čtěte zde).
Redakce AutemBezpečně.cz vyzkoušela nejprodávanější variantu avensise – kombík s dvoulitrovým turbodieselovým motorem.
Celkově vzato je nejnovější avensis stejně jako jeho předchůdci fajn auto, které nemá čím zásadně zklamat. Lze mu vytýkat ne úplně nejlepší komfort na nerovných silnicích, také přední sedačky lze udělat příjemnější, ale vážný důvod proti jeho koupi není k mání.
TOYOTA AVENSIS KOMBI 2,0 D-4D - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Toyota Avensis získala maximální počet pět hvězdiček - podrobnosti o crash testu zde. |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové a kolenní pro řidiče). |
ESP | V základní výbavě pod názvem VSC. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Záruka | Tříletá do 100 tisíc najetých kilometrů. Možné je přikoupit extra záruku na další dva roky do ujetí 160 000 km. Stojí 14 990 korun. |
Cena | Toyota Avensis kombi stojí od 584 900 Kč (s benzinovým motorem 1,8). S turbodieselovým dvoulitrem přijde na 589 900 korun. |
Poznámka: březen 2012
Za šest litrů na sto kilometrů
Po nastartování tlačítkem (testovaný vůz měl ve výbavě bezklíčové odemykání i startování) se spustí dvoulitrový turbodiesel s výkonem 125 koní.
Test ukázal, že avensisu bohatě stačí a připlácet 40 tisíc korun za silnější naftový motor s objemem 2,2 litru a s výkonem 150 koní není nutné.
Motor běží velmi tiše, rychle se vytáčí, a prodleva turba je tak minimální. Zkoušený turbodiesel zaručoval při testu dostatečnou dynamiku při nízké spotřebě nafty.
Ta se na dálnici vždy ustálila na šesti litrech, na pomalejších okreskách klesla nejníže na 5,3 litru na 100 kilometrů. Ve městě testovaný avensis polykal okolo osmi litrů.
Interiér ničím neudiví
Jízda s avensisem je příjemná, auto nemá tvrdý sportovní podvozek, ale není ani houpavá. Silniční nerovnosti se promítají do kabiny malými otřesy, které ve střední třídě nejsou zrovna vítány.
Testovaná Toyota Avensis Combi 2,0 D4-D, jak zní její celý název, se mohla pochlubit přesnou šestistupňovou převodovkou.
TOYOTA AVENSIS KOMBI 2,0 D-4D - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Prostor na zadních sedadlech, cena s testovaným turbodieselem, tradiční spolehlivost tohoto modelu, nízká spotřeba nafty. |
Slabiny | Interiér by mohl být luxusnější, prostor na předních sedadlech je do výšky poněkud stísněný. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Uvnitř jako v autě za poloviční cenu
Toyoty Avensis Combi s turbodieselovým motorem stojí zhruba 600 tisíc korun. Když k ní přijdete, vše je v pořádku. Auto dlouhé 471 centimetrů vypadá důstojně, přední světla dávající tvář celé přídi mají v sobě přinejmenším špetku zajímavosti.
Když však nastoupíte dovnitř, možná na chvíli zapochybujete, zda nesedíte v autě o třídu menším a levnějším.
Palubní deska má jednoduché tvary, kombinace stříbrné, černé a imitace dřeva má však k luxusu daleko. Zvláště displej klimatizace je velmi fádní.
Ještěže nastala doba multifunkčních displejů a ten nechybí ani v Toyotě Avensis. Má na starost navigaci, ovládání rádia, přehrávače i telefonu. Střední panel je díky němu veselejší.
Sázka na spolehlivé auto - Toyota Avensis
Designéři ve snaze přidat trochu nudnému interiéru na luxusu sáhli po chromovaných rámečcích výdechů ventilace. Oba krajní má řidič neobvykle na očích. Silne se totiž zrcadlí ve zpětných zrcátkách, což sice nebrání ve výhledu dozadu, ale působí to zvláštně.
Přední sedadla nejsou špatná, ale mohla by být lepší. Působí lacině, ani světlá potahová látka v testovaném voze jim na kráse nepřidala.
Na zadních sedadlech si lze každopádně užít královský prostor pro kolena. Vzadu v avensisu těsno není. Ale na předních sedadlech má i středně vzrostlá osoba s výškou okolo 175 centimetrů trochu tísnivý pocit. Strop i horní hrana čelního okna jsou poměrně blízko řidičově hlavě, i když sedačka zamíří do nejnižší polohy.
Zavazadlový prostor avensise nabízí díky objemu 543 litrů standard střední kombíkové třídy. Jeho využití vylepšují kapsy pod dnem kufru a kolejničky po stranách.
Petr Buček
TOYOTA AVENSIS KOMBI 2,0 D-4D - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 91/125 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 310/1600-2200 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,0 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,6 město/4,0 mimo město/ 4,6kombinace |
Emise CO2 | 120 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4780/1810/1480 |
Rozvor (mm) | 2700 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1595 - 1660 |
Objem kufru (l) | 543 |
Pramen: Toyota
Čtěte také:
Test Volkswagenu Passat Variant 1,8 TSI: král, který se změnil jen napovrch
Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame
Test Citroënu C5 Tourer 2.0 HDI: elegán pro rodinu i business
Test Peugeotu 508 SW 2,2 HDI GT: elegán za milion