Test Renaultu Latitude 3,0 dCi: hodně rychlý, ale málo luxusní
Jedno z nejlevnějších aut vyšší střední třídy neoplývá kdovíjakým luxusem a jeho podvozek si moc nerozumí s děravými a hrbolatými českými silnicemi.
Pro Renault není vyšší střední třída tou nejdůležitější částí nabídky. Naopak. Francouzská značka je silná v menších autech a ve velkoprostorových vozech.
Přesto tradičně nabízí také auto s parametry limuzíny a s nádechem luxusu. Tím má nyní být Renault Latitude, který před pár lety vystřídal neortodoxně pojatý model Vel Satis, jenž byl jakýmsi velkým hatchbackem.
Latitude je mnohem usedlejší. Jedná se o klasický čtyřdveřový sedan s délkou 4,9 metru a s ambicemi ulupovat perníček na zdejším trhu Škodě Superb.
Silným konkurentem pro největší škodovku je Renault Latitude především při pohledu do ceníku. Základní verze s benzinovým dvoulitrem jen zlehka přesahuje hranici půl milionu korun, přesně stojí 509 900 Kč.
Na auto vyšší střední třídy je to velmi lákavá cenovka. Superb nyní přijde v akčním provedení nejméně na 544 900 korun, pohání jej přeplňovaná čtrnáctistovka.
RENAULT LATITUDE 3,0 V6 dCi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crashtesty EuroNCAP | Renault Latitude nebyl testován. |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Záruka | Tříletá, do 150 000 kilometrů. Za příplatek ve výši 17 990 Kč je k mání čtyřletá garance a za 21 990 Kč pětiletá (vždy s omezením do 150 tisíc km). |
Cena | Renault Latitude stojí od 509 900 Kč (s benzinovým dvoulitrem). Nejlevnější dieselová verze přijde na 569 900 Kč (dvoulitr s výkonem 150 koní). S testovaným šestiválcovým třílitrem stojí 899 900 Kč. |
Poznámka: květen 2012
Redakce AutemBezpečně.cz otestovala nejvyšší verzi limuzíny Renault s šestiválcovým turbodieselem. Takto poháněný vůz s nejvyšší výbavou přijde na 900 tisíc korun.
Také velká škodovka má mezi motory jeden šestiválec, ale benzinový. Jeho větší žíznivost vyvažuje ve srovnání s renaultem pohon všech kol, který francouzský vůz nenabízí.
Mimochodem – francouzský je Latitude jen částečně. Vyrábí se totiž v Jižní Koreji po boku sesterské limuzíny značky Samsung.
Přední pohled jako na passata
Ačkoliv v jiných třídách Renault nešetří designérskými revolucemi, její vlajková loď je usedlá.
Zepředu navíc hodně připomíná předchozí generaci Volkswagenu Passat, díky bohatému chromování okolo mřížky před chladičem.
Renault Latitude stojí od 510 tisíc korun
Zboku a zezadu Latitude ničím nepřekvapí a působí velmi nenápadně. Poněkud unylá nálada se přelévá také do interiéru.
Renault tu použil nejen jednoduchý design, ale také materiály, které moc luxusně nepůsobí. Zachránit dojem má zřejmě standardně dodávaný ionizátor vzduchu, jeho osvěžovač a čtyři předvolby pro masáž řidičova sedadla.
Radost majiteli neudělá ani provázaní funkcí telefonu a navigace s multifunkčním displejem umístěným nahoře uprostřed palubní desky. V menších a levnějších modelech renaultů je ovládání těchto prvků jednodušší a displej má lepší grafiku.
Vnitřní prostor téměř pětimetrové limuzíny Latitude není samozřejmě malý. Na zadní sedadlo se poskládá i téměř dvoumetrová postava, ale komfort v okolí hlavy není kdovíjaký.
Kufr Renaultu Latitude ukryje 477 litrů nákladu. Jeho víko je klasické a malé jako u všech sedanů. I v tomto ohledu Škoda Superb s možností otevření celé zádě vyhrává nad renaultem.
RENAULT LATITUDE 3,0 V6 dCi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Nízká základní cena, dynamika šestiválcového motoru, vzhledem k objemu motoru a jeho výkonu přijatelná spotřeba nafty. |
Slabiny | Na vyšší střední třídu nekomfortní a příliš houpavý podvozek. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Chvála šestiválce
Mnoho příznivců šestiválcových motorů tvrdí, že není na světě nic lepšího než objemný a silný motor.
V případě testovaného třílitrového turbodieselu jde navíc o velmi moderní pohonnou jednotku, kterou ve svých modelech používá také pro Renault sesterská značka Nissan u své luxusní odnože Infiniti.
Test ukázal, že jde o velmi dobrý motor. Jeho 235 koní pracuje zcela kultivovaně a řidič se může i díky plynulé šestistupňové automatické převodovce spolehnout na ladnou jízdu. Když však potřebuje zrychlit, sešlápne pedál na podlahu a stádo koní pod kapotou i 450 Newtonmetrů točivého momentu má rychle k dispozici.
S rychlým motorem však moc neladí reakce od volantu a také chování podvozku. Ten je po francouzsku houpavý, ale hlavně na nerovnostech vyloženě nekomfortní.
Spotřeba testovaného vozu se pohybovala těsně pod hranicí devíti litrů nafty na sto kilometrů.
Petr Buček
RENAULT LATITUDE 3,0 V6 dCi - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný šestiválec |
Výkon (kW/koní) | 177/235 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 450/1500 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Automatická šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 7,6 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,0 město/5,7 mimo město/ 7,2 kombinace |
Emise CO2 | 188 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4897/1832/1483 |
Rozvor (mm) | 2762 |
Provozní hmotnost (kg) | 1655 |
Objem kufru (l) | 477 |
Pramen: Renault
Čtěte také:
Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame