Domů > Testy > Testy aut

Test Opelu Zafira Tourer 2,0 CDTI: dlouhý a komfortní minivan


velikost textu:
     
22.května 2012 00:01
 

Své konkurenty předčí délkou, nabízí výborné jízdní vlastnosti, ale není levný. V testu AutemBezpečně.cz se představila dieselová verze nového Opelu Zafira.


Petr Buček
Rodinné auto s atraktivním designem - Opel Zafira Tourer 


Opel Zafira Tourer, jak zní jeho celé jméno, je dlouhý 466 centimetrů. Ostatní minivany nižší střední třídy jsou kratší.

Renault Grand Scénic má na délku 456 centimetrů, Ford Grand C-Max jen 452 cm a Volkswagen Touran dokonce vystačí se 440 centimetry.

Centimetry navíc jsou u zafiry znát při komplikovanějším parkování. Díky nim je však velkoprostorový opel opravdu velmi prostorný. Ale například ve srovnání s Renaultem Grand Scénic není v opelu prostor navíc znát.

Zajímavý design hlavně na přídi

Minivany jsou auta krabicovitého tvaru, kterým však dávají designéři překvapivě atraktivní tvary. Nová Zafira není výjimkou.

Její přední světla jsou jakoby spojená s mlhovkami a na každé straně vytvářejí symbol bumerangu. Tmavý lak testované vozu však tento efekt překrýval.

OPEL ZAFIRA TOURER 2,0 CDTI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crashtesty EuroNCAPOpel Zafira Tourer získal maximální počet pět hvězdiček (více zde).
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Záruka Dvouletá, za příplatek šestiletá. 
CenaOpel Zafira Tourer stojí od 489 900 Kč (s benzinovou osmnáctistovkou). Dieselové motory mají objem dva litry a jsou k mání se třemi výkony - 110, 130 a 165 koní. Nejlevnější diesel přijde na 565 900 korun. Testovaná verze s výkonem 165 koní stojí od 617 900 Kč.     

Poznámka:  květen 2012


Testovaný vůz měl ve výbavě příplatkové panoramatické přední sklo (za 32 tisíc Kč), které umocňuje pohled na předek zafiry. Jeho cena je však vysoká a praktický užitek není zas tak velký.

Panoramatické čelní sklo přechází do střechy vozu a usnadňuje výhled například při stání pod semafory.

Ale jakmile vysvitne trochu slunce před očima řidiče, musí zatáhnout stropní clonění skla, které z něj udělá běžné přední okno.

Také uvnitř působí Opel Zafira Tourer moderně. Palubní deska není ani konzervativní, ani nepřipomíná ovládací panely kosmické rakety. Ovladače mají logické rozmístění, po stránce designu se každému nemusí líbit grafika multifunkční obrazovky. Hlavně při zobrazení navigace.

Skládačky a rozkládačky sedadel

K minivanům patří variabilní interiér a ani zafira není výjimkou. Péče o příjemné sezení začíná u předních sedadel. Kdo si připlatí, získá sedadlo nastavitelné až v šesti směrech.

Součástí je například elektricky ovládaná bederní opěrka nebo nastavitelná délka sedáku. Kdo má potíže se zády, široké možnosti nastavení uvítá.

Druhá řada sedadel v zafiře sází na pohodlí pro dva cestující. Prostřední sedadlo je o něco užší než dvě krajní, všechna sedadla jsou však samostatná.

Opět za příplatek je k mání prostřední sedadlo, které se promění v komfortní opěrky pro dva pasažéry sedící u dveří.

Nejlevnější zafira přijde na půl milionu korun


Isofixové úchyty dostává zafira jen na krajní sedadla. Instalace tří sedaček s pomocí isofixů tak odpadá. Pochvalu si však zaslouží velmi snadný přístup k těmto speciálním úchytům. Na rozdíl od jiných aut, kde se rodiče při zapínání sedaček do isofixů docela nadřou.

Třetí řada sedadel je k dvěma z celkem tří nabízených výbav za příplatek 17 tisíc korun. Jak už to ve třídě kompaktních minivanů bývá, nabízejí i v zafiře velmi stísněný prostor a slouží hlavně dětem. Isofixy však ve třetí řadě sedadel nejsou.

Všechna sedadla druhé a třetí řady se v zafiře skládají tak, že se položí opěradlo na sedák. Vznikne přitom praktická rovná plocha.

Zavazadlový prostor činí až 710 litů u verze bez třetí řady sedadel. Testovaný vůz měl šesté a sedmé sedadlo „na palubě“, čímž se kufr o poznání zmenšil

OPEL ZAFIRA TOURER 2,0 CDTI  - HODNOCENÍ

PřednostiZajímavý design, výborné jízdní vlastnosti, snadné zapínání isofixových sedaček.
SlabinyPříliš dlouhá karoserie, vysoká cena, spotřeba nafty přes sedm litrů.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Hbitý motor a výborný podvozek

Opel Zafira Tourer dostal od konstruktérů velmi příjemný podvozek.

Snese i ostřejší jízdu a přitom je komfortní. České nerovnosti tak posádku příliš neruší.

Velmi příjemné je také řízení a přesné řazení šestistupňové převodovky.

Testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější verzi dieselových dvoulitrových turbomotorů. Jeho výkon činí 165 koní.

Testované auto díky tomu hravě sprintovalo, když bylo zapotřebí předjet kamion na okreskách. Jeho spotřeba však nebyla z nejnižších. Na konci testu se ustálila na 7,2 litrech nafty na sto kilometrů.

V nabídce k zafiře jsou i o něco levnější dieselové turbodiesely s výkony 110 a 130 koní. Nejlevnější dieselová zafira přijde na 566 tisíc korun. Především francouzská konkurence bojuje o zákazníky výhodnější nabídkou.

Petr Buček

OPEL ZAFIRA TOURER 2,0 CDTI  - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)121/165
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)350/1750-2500
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)208
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,8
Spotřeba paliva (l/100 km)

6,2 město/4,6 mimo město/ 5,2 kombinace

Emise CO2137 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4658/1884/1685
Rozvor (mm)2760
Provozní hmotnost (kg)1571-1733
Objem kufru (l)710 se dvěma řadami sedadel, 152 litrů se třemi řadami sedadel 

Pramen: Opel


Čtěte také:

Test omlazeného Citroënu Grand C4 Picasso 1,6 e-HDi: ve znamení výhledu a prostoru

Test Fordu Grand C-Max 1,6 TDCi: ve znamení praktických dveří a sedadel

Test Chevroletu Orlando 2,0 VCDi: levný a rychlý minivan s tváří SUV

Test Peugeotu 5008 1,6 THP: rodinný rychlík za půl milionu

Test Renaultu Grand Scénic 1,6 dCi: nový motor pro klasika

Test Volkswagenu Touran 1,6 TDI: šmrncovní kvádr na kolech


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

30.9.2023 9:06:35
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku