Domů > Testy > Testy aut

Test Mercedesu třídy B 180 CDI: luxusní minivan s nízkou spotřebou


velikost textu:
     
7.června 2012 00:01
 

Možná to není úplný krasavec, ale nechybí mu nic z tradičního luxusu Mercedesu. V testu navíc zaujal velmi nízkou spotřebou nafty.


Petr Buček
"Béčko" je jediným minivanem v nabídce luxusních značek 


Mercedes třídy B – to je kompaktní rodinný minivan s délkou 4,36 metru. S testovaným základním dieselovým motorem 180 CDI přijde na 587 tisíc korun.

Jak velký je v jeho případě příplatek za luxus a technickou vytříbenost ve srovnání s levnějšími značkami?

Podobně velký Renault Scénic stojí se stejně výkonným dieselovým motorem se 110 koni a porovnatelnou výbavou okolo 450 tisíc korun, podobnou cenovku mají Volkswagen Golf Plus nebo Citroën C4 Picasso.

Mercedes třídy B je o více než 100 tisíc dražší, v mnohém je však také lepší. Jak test ukázal, zaostává jen v menší variabilitě druhé řady sedadel. 

Ta jsou na rozdíl od většiny lacinějších konkurentů pevná a dělená v poměru 1/3 ku 2/3. Rivalové sázejí na praktičtější tři samostatné sedačky.

Alespoň posuvné zadní sedadlo Mercedesu B je součástí paketu Easy Vario Plus za příplatek 16 400 korun.

MERCEDES B 180 CDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyMercedes třídy B získal maximální počet pět hvězdiček (více zde).
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční kyčelní, boční hlavové, kolenní pro řidiče). Za příplatek 10 890 Kč boční airbagy vzadu.
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech (včetně zadních úchytů TopTether).
Další doplňky V základní výbavě nechybí asistent sledování bdělosti řidiče a asistent varování před nárazem.
Záruka Dvouletá. 
CenaMercedes B 180 CDI stojí 586 800 korun. O něco levnější je základní benzinová verze B 180 (558 000 Kč).   
Výbava V základní výbavě nechybí start/stop systém motoru, 15palcová kola s ocelovými disky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizace s mechanickou regulací, elektrické ovládání bočních oken, USB vstup pro přehrávání hudby, rádio s přehrávačem CD, Bluetooth s hands-free nebo palubní počítač. 

Poznámka:  červen 2012


Elegance a luxusní detaily

Mercedes třídy B svým designem neomráčí, nechybí mu však elegance větších mercedesů.

Ta je cítit možná ještě více uvnitř než navenek. Stylová palubní deska je vyrobená z hodnotných materiálů, imitace dřeva nepůsobí lacině, ale elegantně.

Stejné hodnocení lze použít pro materiál sedadel nebo čalounění dveří. Ale také pro jejich tvarování.

Příplatkový kožený volant v testovaném voze byl vyroben z lepšího materiálu než u levnějších značek, výtku si ani v nejmenším nezaslouží multifunkční displej a jeho propracovaná grafika. S tou si přitom u nejedné automobilky zatím příliš nelámou hlavu.

Také rozmístění ovladačů klimatizace, telefonu nebo navigace je příkladné. Luxusní jsou i maličkosti jako velmi jemné ovládání výdechů ventilace. Zkrátka mercedes.

Mercedes třídy B bude napříště jediným ryze osobním autem stuttgartské značky s vyšší karoserií. Nová třída A, která se již brzy objeví v prodeji, bude nižší.


Přední sedadla Mercedesu třídy B řidiče příkladně obejmou, leč bederní opěrka je za příplatek 4500 korun.

Některé zajímavé doplňky jsou naproti tomu překvapivě už v základní výbavě. Například asistent hlídající bdělost řidiče nebo asistent, který ho nejdříve blikáním červeného trojúhelníku a poté i pípáním varuje, jakmile se příliš přiblíží autu jedoucímu před ním.

Testované „béčko“ mělo zadní lavici velmi jednoduchou, bez možnosti posunu nebo sklánění opěradel.

Velkou předností je alespoň vnitřní prostor na zadních sedadlech pro kolena cestujících. Ale také výška karoserie, která umožňuje pohodlné cestování vpředu i vzadu velmi vzrostlým postavám.

Zavazadlový prostor nabízí více místa do výšky než na délku. Má objem 486 litrů.

MERCEDES B 180 CDI - HODNOCENÍ

PřednostiVýborné jízdní vlastnosti, snadné zapínání isofixových sedaček, zajímavý design, výborné zpracování, velmi pohodlná přední sedadla, nízká spotřeba nafty.
SlabinyVyšší cena.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Svezení v rytmu skvělého motoru

Proč jezdí mercedesem řada špičkových filharmoniků? Možná kvůli tomu, že zvuk jejich motoru připomíná symfonii.

Slabší z dvojice dieselů, které pod zkratkami 180 a 200 CDI Mercedes k „béčku“ nabízí, byl pod přední kapotou testovaného vozu.

Snad jen po nastartování studeného motoru si posádka všimne, že motor jezdí na naftu. Po zahřátí ztichne a vyniká kultivovaností.

Rychle se žene do vyšších otáček, těch ale není třeba. Točivý moment a tím i největší záběr motoru je k dispozici v nízkých otáčkách.

Motor 180 CDI si tiše přede a 109koňový motor mu úplně stačí. Připlácet 67 tisíc korun za 136 koní motoru 200 CDI není nutné.

Sto osmdesátka úplně stačí na dálnici i při rychlém předjíždění na okreskách. Šestistupňová převodovka funguje precizně, jen na zpátečku si je třeba zvykat. Řadí se povytažením páky nahoru a zasunutím doleva dozadu před druhý stupeň.

Luxusní interiér Mercedesu třídy B


Sedm stovek testovacích kilometrů zvládl testovaný vůz s průměrnou spotřebou 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Na okreskách padal apetit motoru ke čtyřem litrům, na dálnici šplhal k šesti. Padesátilitrová nádrž schová ve svých útrobách dost paliva asi na 900 kilometrů.

Na stovku se Mercedes třídy B 180 CDI rozjede za necelých 11 vteřin. S docela rychlým motorem výborně ladí i podvozek, který se nezalekne ani klikatých horských silnic, jak se ukázalo během testu.

Jedinou slabinou podvozku odhalí krátké příčné nerovnosti – vystouplé vlakové koleje nebo díry v asfaltu. Jinak si „béčko“ vede na výbornou. 

Petr Buček

MERCEDES B 180 CDI - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)80/109
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)250/1400-2800
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,9
Spotřeba paliva (l/100 km)

5,6 město/4,1 mimo město/ 4,6 kombinace

Emise CO2121 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4359/1786/1557
Rozvor (mm)2699
Pohotovostní hmotnost (kg)1475
Objem kufru (l)486/1545 (se složenými sedadly)

Pramen: Mercedes-Benz


Čtěte také:

Test Fordu C-Max 1,6 EcoBoost: rodinné auto mrštné jako ještěrka

Test Peugeotu 5008 1,6 THP: rodinný rychlík za půl milionu

Test Renaultu Grand Scénic 1,6 dCi: nový motor pro klasika

Test Volkswagenu Touran 1,6 TDI: šmrncovní kvádr na kolech


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

3.6.2023 19:23:49
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku