Test Hyundaie i30 kombi 1,6i CVVT: přesvědčivý konkurent
Korejská auta dlouho zaostávala za evropskou a japonskou konkurencí. To se však mění. Důkazem je testovaný kombík Hyundai i30.
Kombíky z nižší střední třídy mají nového a velmi silného konkurenta. Je jím Hyundai i30 kombi z Nošovic.
Test AutemBezpečně.cz se zaměřil na benzinovou verzi, která stojí 356 tisíc korun. To není moc.
Zvláště když výbava Trikolor zahrnuje ESP, šest airbagů, asistenta pro rozjezdy v kopci, klimatizaci, rádio s přehrávačem CD disků nebo skladeb z USB.
Kdo chce ještě ušetřit, může zvolit základní benzinovou stokolovou čtrnáctistovku. Ta stojí ve výbavě Trikolor 341 tisíc korun, ale je k mání také v jednodušší výbavě Entry za bez deseti korun 300 tisíc.
Dobře vybavený kombík nižší střední třídy za tak nízké sumy byl ještě před pár lety spíše z říše fantazie. Ekonomická krize a ostřejší konkurence to změnily.
HYUNDAI i30 KOMBI 1,6i CVVT - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Hyundai i30 získal maximální počet pět hvězdiček (více zde). |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Další doplňky | Systém start/stop motoru je za příplatek 7000 korun. |
Záruka | Pětiletá bez omezení kilometrů. |
Cena | Hyundai i30 kombi stojí od 299 990 Kč. S motorem 1,6i CVVT přijde na 355 990 korun. Nejlevnější diesel je k mání za 359 990 Kč. |
Výbava | Základní výbava je poměrně široká, doplácí se za metalízu 13 000 Kč, litá kola jsou za příplatek 5000 Kč. Zájemci o automatickou převodovku si musí připravit 40 tisíc. |
Poznámka: říjen 2012
Dlouhá záruka a pěkný design
Předminulá generace hyundaiů nižší střední třídy zaostávala o dost za konkurencí. V roce 2008 však spustila výrobu nošovická továrna korejské značky a uvedla model i30.
Ten už se v mnohém přiblížil na dosah evropským obvyklostem a jeho současný nástupce v ničem nezaostává. Naopak – například s pětiletou zárukou ji i předčí.
Dá se říct, že každý z konkurentů mezi kompaktními kombíky má poměrně výrazný design a ani Hyundai i30 není výjimkou.
Jeho architekti mu navrhli atraktivní kabát zvenčí i uvnitř. Oproti předchůdci dostala karoserie větší šmrnc, nechybí jí dynamika.
Ani uvnitř přitom není nuda. Palubní deska působí moderně a je výborně účelná.
Tlačítka na středním panelu ovládající klimatizaci i hudební přehrávač jsou jednoznačně velká a příjemná na omak.
Přístroje i tlačítka dostaly modré atraktivní modré podsvícení. Vše je v okolí řidiči správně srovnané.
Pod klimatizací našly své místo konektory na externí přehrávače a zdířka na USB. A dále pod nimi je přihrádka, která skýtá dost místa na odložení telefonu nebo „empétrojky“. Místo je večer decentně modře nasvícené.
Samozřejmostí jsou velké kapsy ve dveřích, které uvezou i větší nápoje. Mezi řidičem a spolujezdcem je loketní opěrka s velkým úložným prostorem.
Hyundai i30 a jeho pěkná zadní část
Chvála může pokračovat. Palubní deska vznikla z měkkých plastů, čalounění stropu i předních sloupků má hodnotně působící strukturovaný povrch.
Jedničku si zaslouží přední sedadla. Zádům dopřávají pohodlí i boční oporu. Chybí jim jen bederní opěrka, která je k mání jen v drahém paketu k elektricky nastavitelným sedadlům.
Hyundai i30 kombi neztrácí body ani na zadních sedadlech. Dostatek místa a pohodlí si v korejském kombíku najdou i vysoké postavy.
Zavazadlový prostor nabízí 528 litrů. Komu vyhovuje obrovský kufr Škody Octavia, bude stejně jako u ostatních konkurentů Hyundaie i30 trochu zklamán. Ale malý rozhodně není.
HYUNDAI i30 KOMBI 1,6i CVVT - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Povedený design, velmi dobré zpracování, komfotní podvozek, vnitřní prostor. |
Slabiny | Kufr objemem zaostává za tuzemským bestsellerem Škodou Octavia. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Motor je tichý, podvozek pohodlný
Chvála korejské novinky míří také směrem k technické části. Podvozek je odladěný na východoevropské silnice plné nerovností.
Testovaný motor 1,6i CVVT má 120 koní a s 1300 kilogramů vážícím autem nemá problémy.
Ochotně sprintuje, i když maximální zátah přichází ve vyšších otáčkách. Když auto zastaví, není v kabině vůbec slyšet. Vypadá to, jakoby zhasnul.
Pochvalu si zaslouží i zcela přesné řazení rychlostních stupňů šestistupňové převodovky.
700 testovacích kilometrů zvládnul Hyundai i30 s pohonem 1,6i CVVT v průměru za sedm a půl litru benzinu na 100 km.
Necelá polovina testovacích kilometrů připadla na dálnice, stovku najezdil po Praze a zbytek trávil na okreskách.
Petr Buček
HYUNDAI i30 KOMBI 1,6i CVVT - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 88/120 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 156/4850 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,7 město/5,4 mimo město/6,6 kombinace |
Objem nádrže (l) | 53 |
Emise CO2 | - |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4485/1780/1500 |
Rozvor (mm) | 2650 |
Provozní hmotnost (kg) | 1290 |
Objem kufru (l) | 528/1642 (se složenými sedadly) |
Pramen: Hyundai
Čtěte také:
Test Opelu Astra ST 1,4 turbo: elegantní auto, které klame tělem
Test Peugeotu 308 SW 1,6 e-HDI: až sedmimístné kombi se samostatnými zadními sedadly
Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík
Test Volkswagenu Golf Variant 1,6 TDI Blue Motion: velmi úsporný kombík