Domů > Testy > Testy aut

Test Hyundaie i30 kombi 1,6i CVVT: přesvědčivý konkurent


velikost textu:
     
23.října 2012 00:01
 

Korejská auta dlouho zaostávala za evropskou a japonskou konkurencí. To se však mění. Důkazem je testovaný kombík Hyundai i30.


Petr Buček
Kombík za 300 tisíc korun - taková je základní cena Hyundaie i30 s praktickou karoserií 


Kombíky z nižší střední třídy mají nového a velmi silného konkurenta. Je jím Hyundai i30 kombi z Nošovic.

Test AutemBezpečně.cz se zaměřil na benzinovou verzi, která stojí 356 tisíc korun. To není moc.

Zvláště když výbava Trikolor zahrnuje ESP, šest airbagů, asistenta pro rozjezdy v kopci, klimatizaci, rádio s přehrávačem CD disků nebo skladeb z USB.

Kdo chce ještě ušetřit, může zvolit základní benzinovou stokolovou čtrnáctistovku. Ta stojí ve výbavě Trikolor 341 tisíc korun, ale je k mání také v jednodušší výbavě Entry za bez deseti korun 300 tisíc.

Dobře vybavený kombík nižší střední třídy za tak nízké sumy byl ještě před pár lety spíše z říše fantazie. Ekonomická krize a ostřejší konkurence to změnily. 

HYUNDAI i30 KOMBI 1,6i CVVT - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyHyundai i30 získal maximální počet pět hvězdiček (více zde).
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech.
Další doplňky Systém start/stop motoru je za příplatek 7000 korun. 
Záruka Pětiletá bez omezení kilometrů.
CenaHyundai i30 kombi stojí od 299 990 Kč. S motorem 1,6i CVVT přijde na 355 990 korun. Nejlevnější diesel je k mání za 359 990 Kč.  
Výbava Základní výbava je poměrně široká, doplácí se za metalízu 13 000 Kč, litá kola jsou za příplatek 5000 Kč. Zájemci o automatickou převodovku si musí připravit 40 tisíc.  

Poznámka:  říjen 2012


Dlouhá záruka a pěkný design

Předminulá generace hyundaiů nižší střední třídy zaostávala o dost za konkurencí. V roce 2008 však spustila výrobu nošovická továrna korejské značky a uvedla model i30.

Ten už se v mnohém přiblížil na dosah evropským obvyklostem a jeho současný nástupce v ničem nezaostává. Naopak – například s pětiletou zárukou ji i předčí.

Dá se říct, že každý z konkurentů mezi kompaktními kombíky má poměrně výrazný design a ani Hyundai i30 není výjimkou.

Jeho architekti mu navrhli atraktivní kabát zvenčí i uvnitř. Oproti předchůdci dostala karoserie větší šmrnc, nechybí jí dynamika.

Ani uvnitř přitom není nuda. Palubní deska působí moderně a je výborně účelná.

Tlačítka na středním panelu ovládající klimatizaci i hudební přehrávač jsou jednoznačně velká a příjemná na omak.

Přístroje i tlačítka dostaly modré atraktivní modré podsvícení. Vše je v okolí řidiči správně srovnané. 

Pod klimatizací našly své místo konektory na externí přehrávače a zdířka na USB. A dále pod nimi je přihrádka, která skýtá dost místa na odložení telefonu nebo „empétrojky“. Místo je večer decentně modře nasvícené.

Samozřejmostí jsou velké kapsy ve dveřích, které uvezou i větší nápoje. Mezi řidičem a spolujezdcem je loketní opěrka s velkým úložným prostorem.

Hyundai i30 a jeho pěkná zadní část


Chvála může pokračovat. Palubní deska vznikla z měkkých plastů, čalounění stropu i předních sloupků má hodnotně působící strukturovaný povrch. 

Jedničku si zaslouží přední sedadla. Zádům dopřávají pohodlí i boční oporu. Chybí jim jen bederní opěrka, která je k mání jen v drahém paketu k elektricky nastavitelným sedadlům.

Hyundai i30 kombi neztrácí body ani na zadních sedadlech. Dostatek místa a pohodlí si v korejském kombíku najdou i vysoké postavy. 

Zavazadlový prostor nabízí 528 litrů. Komu vyhovuje obrovský kufr Škody Octavia, bude stejně jako u ostatních konkurentů Hyundaie i30 trochu zklamán. Ale malý rozhodně není.

HYUNDAI i30 KOMBI 1,6i CVVT - HODNOCENÍ

PřednostiPovedený design, velmi dobré zpracování, komfotní podvozek, vnitřní prostor. 
SlabinyKufr objemem zaostává za tuzemským bestsellerem Škodou Octavia.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Motor je tichý, podvozek pohodlný

Chvála korejské novinky míří také směrem k technické části. Podvozek je odladěný na východoevropské silnice plné nerovností.

Testovaný motor 1,6i CVVT má 120 koní a s 1300 kilogramů vážícím autem nemá problémy. 

Ochotně sprintuje, i když maximální zátah přichází ve vyšších otáčkách. Když auto zastaví, není v kabině vůbec slyšet. Vypadá to, jakoby zhasnul.

Pochvalu si zaslouží i zcela přesné řazení rychlostních stupňů šestistupňové převodovky. 

700 testovacích kilometrů zvládnul Hyundai i30 s pohonem 1,6i CVVT v průměru za sedm a půl litru benzinu na 100 km.

Necelá polovina testovacích kilometrů připadla na dálnice, stovku najezdil po Praze a zbytek trávil na okreskách.

Petr Buček

HYUNDAI i30 KOMBI 1,6i CVVT - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)88/120
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)156/4850
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,2
Spotřeba paliva (l/100 km)

8,7 město/5,4 mimo město/6,6 kombinace

Objem nádrže (l) 53 
Emise CO2-
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4485/1780/1500
Rozvor (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1290
Objem kufru (l)528/1642 (se složenými sedadly)

Pramen: Hyundai


Čtěte také:

Test Opelu Astra ST 1,4 turbo: elegantní auto, které klame tělem

Test Peugeotu 308 SW 1,6 e-HDI: až sedmimístné kombi se samostatnými zadními sedadly

Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík

Test Volkswagenu Golf Variant 1,6 TDI Blue Motion: velmi úsporný kombík


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Honza - Zkusme ho
Po dlouhé době ježdění Mazdami jsem zkusil levnější Hyundai,zatím ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 26.1.2015 20:25:28.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

5.6.2023 2:12:01
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku