reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test rodinných vozů: Které auto nejvíce "myslí" na děti?


velikost textu:
     
16.listopadu 2012 00:00
 

Dvě dětské sedačky auta poberou, ale co když mají cestovat tři děti? A které auto má isofixy dobře přístupné? Odpověděl test švýcarského autoklubu TCS.


TCS
Dětské autosedačky přinášejí bezpečí, ale také si pro sebe ukrojí hodně místa 

Švýcarský autoklub zařadil do nejnovějšího srovnání 18 modelů různých značek. Na auta se v tomto neobvyklém testu dívá pohledem rodiny.

Nejlepší rodinné vysvědčení si z testu odnesla velkoprostorová Dacia Lodgy. Jako jediná získala pět hvězdiček.

Čtyřhvězdičkového hodnocení se dočkaly vozy Fiat Dobló, Hyundai i30 kombi, Opel Combo a Opel Zafira Tourer.

Jediná škodovka v testu - Roomster - dostala tři hvězdy. Stejně jako vozy BMW řady 3, Chevrolet Cruze, Honda Civic, Hyundai i40 kombi, Kia cee´d, Mazda CX-5, Peugeotu 4008 a Volvo V40. 

Pouhé dvě hvězdy zbyly na Subaru XV, Subaru Legacy a na Opela Amperu.

Autoklub porovnal už 60 aut rodinným pohledem

V uplynulých třech letech porovnal autoklub TCS praktické rodinné zaměření už u 60 vozů. 

Maximální pětihvězdičkové hodnocení vedle Dacie Lodgy získala jen trojčata Peugeot 807/Citroën C8/Fiat Ulysse a dvojčata Volkswagen Sharan/Seat Alhambra. 

Pět hvězd může získat jen vůz, který uveze čtyři děti a tři z nich přitom bez potíží usadí na svá sedadla ve druhé řadě.

Stále ještě velmi dobré čtyři hvězdičky přisoudili pracovníci autoklubu v předchozích dvou letech vozům Renault Grand Scénic, Opel Zafira (starší verze), Peugeot 5008, Renault Kangoo a Volkswagen Touran.

Čtyřhvězdičkové vysvědčení si mohou odnést jen auta určená nejméně třem dětem, ale přední sedadlo spolujezdce se nepočítá. Protože není tak bezpečné.

Škodu Octavia a Škodu Superb otestoval autoklub TCS rodinným pohledem loni a předloni - vždy v provedení kombi a pokaždé zástupcům mladoboleslavské automobilky přisoudil tři hvězdičky.

Ne každá sedačka může dopředu

Kromě dostatku místa pro dětské autosedačky hodnotí švýcarský test řadu dalších detailů důležitých pro cestování s dětmi.

Některá auta totiž mají příliš krátké bezpečnostní pásy a ty neobejmou robustní dětské autosedačky. Jindy jsou isofixy tak zapuštěné v sedadlech, že si rodiče při instalaci sedačky odřou prsty.

I když TCS nedoporučuje vozit děti na sedadle spolujezdce, součástí rodinného testu je také využití předního místa. Mezi 18 srovnávanými vozy to však bez omezení umožňuje jen osm aut.

U dvojčat neboli technicky téměř shodných vozů Fiat Dobló/Opel Combo autoklub kritizuje způsob vypínání předního airbagu. Bez jeho vypnutí není možné na sedadle spolujezdce převážet novorozeně v protisměrné sedačce.

Fiat i opel mají vypínání airbagu v menu společně s nastavením jiných funkcí auta. Snadno tak může dojít k omylu. Lepším řešením je vypínání nafukovacího vaku klíčem přímo před spolujezdcem.

Obě testovaná subaru nenabízejí dokonce vůbec vypnutí airbagu před sedadlem spolujezdce. Malé dítě musí vždy dozadu.

Návody k použití vozů Chevrolet Cruze, Opel Ampera, Opel Zafira a Peugeot 4008 zase zakazují upevňovat na přední sedadlo vedle řidiče sedačky kategori II a III pro děti od 4 do 12 let.

Do Dacie Lodgy je na přední sedadlo možné umístit jen protisměrnou sedačku pro nejmenší děti a pro děti do tří let. V Mazdě CX-5 nesmí dopředu novorozenecká sedačka kategorie 0 a 0+.

Různě dlouhé pásy u stejných aut

Ideálním místem pro převoz dětí jsou zadní krajní sedadla. Dobrou známku si v letošním rodinném testu TCS za koncepci těchto míst pro děti vysloužily vozy Dacia Lodgy, Fiat Doblò, Hyundai i30 Wagon, Opel Zafira Tourer a Škoda Roomster. 

Velmi dobrou dostal Opel Combo. Oproti svému dvojčeti v podobě Fiatu Dobló má o 10 centimetrů delší pásy. 

Boční posuvné dveře těchto sourozenců zaručují výborný přístup k dětem na zadních sedadlech.

Opel Zafira Tourer a Škoda Roomster sklidily pochvalu za variabilitu a možnost posouvání sedadel druhé řady.  

Škodovka se na druhou stranu objevuje mezi auty, u nichž TCS kritizuje horší přístup k zapuštěným isofixovým okům. Vedle roomsteru mají nevhodné isofixy také Honda Civic, Nissan Qashqai a Subaru Legacy. 

Kratší pásy odhalil test u vozů BMW řady, Mazda CX-5, Nissan Qashqai, Opel Zafira, Hyundai i40 kombi a Opel Ampera.

Nejvíce místa na prostředním sedadle druhé řady z 18 srovnávaných aut nabízí Dacia Lodgy, Fiat Dobló a Opel Combo. 

Prostřední zadní sedadlo Opelu Zafira Tourer není podle výrobce vůbec k převozu sedačky určeno. To samo platí pro Subaru Legacy a Subaru XV.

Ve Škodě Roomster nesmí na zadní prostřední místo protisměrná sedačka.

Tři řady sedadel nabízí mezi 18 srovnávanými auty jen Opel Zafira Tourer, Dacia Lodgy a Fiat Dobló/Opel Combo. U fiatu s opelem však výrobci nepovolují instalovat do třetí řady dětské sedačky.

Petr Buček


Čtěte také: 

Tři dětské sedačky vedle sebe? Jen pár aut pamatuje na větší rodinu.

Test Dacie Lodgy 1,5 dCi (90 k): velký vůz za malé peníze


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Karel K. - Re: Po zveřejnění crashtestu Lodgy to už není taková sláva, co
Souhlasím, u Dacie Lodgy šetřili na nepravém místě.
 
Pocestný - Po zveřejnění crashtestu Lodgy to už není taková sláva, co
Kdyby ten crashtest Lodgy (kdy došlo k oddělení podlahy a zvlnění ...

Celkem 2 příspěvků, poslední 22.1.2013 14:13:15.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

27.3.2017 6:42:34
reklama
  reklama