Test Hondy CR-V 2.2 i-DTEC 4x4: jeden z premiantů mezi SUV
Už čtvrtá generace Honda CR-V nezapře, že její vzdálení předchůdci patřili před 16 lety k zakladatelům třídy SUV. Nemá velké slabiny a lecčím potěší.
Server AutemBezpečně.cz vyzkoušel Hondu CR-V s dieselovým motorem, s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou. Za méně než 730 tisíc korun takové auto nepořídíte.
Co od něj může zájemce očekávat? Vnitřní prostor srovnatelný s auty střední třídy, jako jsou Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo. Také kufr testované hondy objemem za těmito auty nezaostává.
Na délku měří Honda CR-V 4,57 metru. Spolu s výškou neskrývá japonské SUV vyráběné v Anglii svou robustnost. Při parkování si je třeba dávat pozor.
Pohon všech kol pomůže všem těm, kdo se potřebují s autem šplhat k horské chalupě, ostatní jeho výhody pocítí jen velmi zřídka.
Honda CR-V není k mání jen ve verzi 4x4, ale také s pohonem předních kol. Takovou volbu dává japonská značka k benzinovému motoru. Dieselová verze je vždy "čtyřkolkou".
HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Nová Honda CR-V zatím nebyla testována. |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě pod zkratkou VSA. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech, jeden prostřední úchyt, který lze v kombinaci s jedním z postranních isofixů využít pro uchycení sedačky na prostředním sedadle. Nechybí ani úchyty TopTether. |
Další bezpečnostní doplňky | Do výbavy Hondy CR-V patří výstraha poklesu tlaku v pneumatikách, ke dvěma nejvyšším stupňům výbavy lze za 75 tisíc korun dokoupit paket zahrnující systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody a adaptivní tempomat. Standardem jsou pro dva nejvyšší stupně výbavy bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel a s aktivním přisvěcováním do zatáček. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů. |
Cena | Honda CR-V s testovaným naftovým motorem stojí od 689 tisíc korun. Příplatek za automatickou převodovku činí 40 000 Kč. Základní benzinová verze přijde na nejméně 544 tisíc (nemá pohon všech kol). |
Výbava | Základní výbava S je překvapivě "holá". Chybí v ní klimatizace, ale také kryt zavazadlového prostoru. Většina zájemců proto sáhne alespoň po výbavě Comfort, která je oproti verzi S dražší o 25 tisíc korun. Vyšší stupně výbav nesou název Elegance, Lifestyle a Executive. Nejdražší verze Hondy CR-V přijde na 929 000 korun. |
Poznámka: leden 2013
Svěží design uvnitř i zvenčí
Už čtvrtá generace Hondy CR-V patří po stránce designu k výrazným zástupcům své třídy. Jejími tvary se inspiroval i jeden z nejčerstvějších konkurentů – Hyundai Santa Fe.
Dá se říct, že z každého úhlu pohledu je Honda CR-V něčím zvláštní. Vpředu dostala zajímavé propojení světel s linkami před chladičem, zezadu má jakoby hrb, ale pěkný.
Zboku zaujme třeba zadním trojúhelníkovým okénkem. Hlavně však působí výborně jako celek.
Nuda není ani v interiéru Hondy CR-V. Největší zajímavostí jsou její dva displeje nad sebou uprostřed palubní desky. Je na řidiči, co si kde promítne, jak si rozdělí příval informací.
Na spodním displeji může běžet navigace, na horním údaje o poslouchané hudbě a před očima mezi budíky si na malý displej promítne údaje o spotřebě paliva z počítače. Podobné rozložení displejů má také Honda Civic.
Volant Hondy CR-V trochu trpí pod návalem ovladačů – řídí se odtud tempomat, telefon, počítač i rádio.
Příjemným detailem jsou malé polštářky na středovém tunelu v místech, kde si řidič opírá pravou nohu.
Design Hondy CR-V rozhodně není usedlý
Místa bylo uvnitř testovaného auta dost nejen vpředu, ale také vzadu. Pro kolena je v zadní části Hondy CR-V místo přímo královské.
Rodiny ocení pět isofixových úchytů na zadním sedadle pro dětské sedačky. Lze je upevnit nejen na krajích, ale také uprostřed zadního sedadla, když se využije jako druhé záchytné oko jedno z bočního páru. Tři dětské autosedačky se však vedle sebe dozadu nevejdou.
Malé děti, nejméně do pěti let, však nemají v oblibě nastupování do Hondy CR-V, stejně jako do ostatních vyšších SUV. Na vině je vysoký práh, přes který se musí pracně vyšplhat.
Kufr testovaného vozu má podle výpočtu výrobce objem 589 litrů. Komfortním doplňkem je sklápění zadních sedadel ovladačem umístěným v zavazadlovém prostoru. Po zmáčknutí páčky následuje automatické vystrčení sedáku dopředu, složení hlavové opěrky a sklopení opěradla.
HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Vnitřní prostor, velký kufr, jedinečný design. |
Slabiny | Velká robustnost ve srovnání s využitím karoserie (typické pro SUV). Vyšší cena. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Podvozek je tvrdší
Stopadesátikolový turbodiesel netrpí leností ani žízní. Ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou je jízda komfortní. Převodovka řadí zcela hladce.
Naftový motor pěkně zrychluje také díky tomu, že Honda CR-V nemá nadváhu. I s pohonem všech kol váží od 1712 kilogramů.
Nepřekvapí proto ani přijatelná spotřeba nafty. Sedm stovek testovacích kilometrů zakončila dieselová Honda CR-V s průměrným apetitem necelých osm litrů paliva na sto kilometrů.
Podvozek zvládá tuzemské silnice bez zaváhání. Nijak moc se nenaklání, i když honda patří mez vysoká SUV. Na nerovnostech je občas cítit jeho tvrdší odladění. Nepříjemné to však není.
Petr Buček
HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 - TECHNICKY | |
Motor | naftový čtyřválec s přeplňováním |
Výkon (kW/koní) | 110/150 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 350/2000 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Automatická pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,6 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,2 město/6,0 mimo město/6,8 kombinace |
Objem nádrže (l) | 58 |
Emise CO2 | 180 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4570/1820/1685 |
Rozvor (mm) | 2630 |
Provozní hmotnost (kg) | od 1712 |
Objem kufru (l) | 589/1669 (se složenými sedadly) |
Pramen: Honda
Čtěte také:
Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame
Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu