Domů > Testy > Testy aut

Test Renaultu Clio 1,5 dCi: pěkný design a jeho ušití na míru


velikost textu:
     
25.ledna 2013 00:01
 

S novým cliem odstartoval Renault další změnu designu, které u francouzské značky přicházejí se železnou pravidelností. Test ukázal, že malý renault nemá vážné slabiny, vedle designu však nenabízí nic, čím by konkurenty předběhl.


Petr Buček
Švihák do města - nový Renault Clio 


Design Renaultu Clio si však zaslouží pozornost. Na předek neváhali jeho návrháři nasadit velké logo, které spolu s okolními plasty a s velkými světly dávají malému francouzskému autu zajímavou tvář.

Ze strany na první pohled zaujmou chybějící zadní dveře. Ty však jsou na svém místě, jejich klika se jen ukryla nahoru do dveřního rámu.

Zadní partie clia se chlubí malými světly, které podtrhují jeho atraktivní a dynamický ráz. Sportovně působí i venkovní zrcátka.

Uvnitř se může řidič těšit nejen ze zajímavě řešených „budíků“ v čele s digitálním ukazatelem rychlosti, ale také z výborně fungujícího multimediálního systému.



Zájemce si může vybrat například bílý volant. Jedničku si zaslouží multifunkční displej.


Jeho velká dotyková obrazovka by mohla jít konkurenci příkladem. Základní rozhraní je naprosto přehledné a dává řidiči vybrat mezi ovládáním rádia, přehrávače hudby, navigace či telefonu.

Stejná obrazovka je k vidění také v sesterských daciích. Tento multimediální systém už nepočítá s přehráváním CD disků, ale sází na připojení hudebních skladeb přes flešku, kolíček neboli skrz USB.

Multifunkční displej je zasazený do středového panelu, který připomíná dnes tak populární tablety. Designéři si na palubní desce testovaného vozu pohráli se zajímavým lesklým černým plastem, který se přelévá také do venkovních detailů.

Třešinkou na dortu jsou pak možnosti další individualizace. Na výběr je z pěkné řádky odstínů pro některé plasty – třeba na volantu, na palubní desce, stejnou barvu může dostat také čalounění sedadel.

RENAULT CLIO 1,5 dCi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyRenault Clio získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy4 airbagy v základní výbavě (čelní a boční chránící hlavu a hrudník).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech a úchyty na sedadle spolujezdce. 
Další bezpečnostní doplňky Cliu nechybí v základní výbavě kontrola zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech.
Záruka Pětiletá s omezením na 100 000 kilometrů.
CenaRenault Clio má základní cenu 229 900 Kč (s benzinovou dvanáctistovkou). Nejlevnější dieselová verze 1,5 dCi (55 kW/75 k) přijde na 289 900 korun. S testovaným motorem 1,5 dCi s výkonem 66 kW/90 k stojí od 349 900 korun.    
Výbava Základní výbava Authentique zahrnuje mimo jiné tempomat, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu, zadní dělené sedadla nebo palubní počítač. Klimatizace stojí 20 tisíc. Ve druhém stupni výbavy Expression (od 259 900 Kč) je zahrnutá navigace, přehrávání hudby z USB i klimatizace. Renault dále ke cliu nabízí celou řadu různých designových individualizací pro interiér i exteriér.

Poznámka:  leden 2013


Delší než fabia, ale ne prostornější

Kdo má rád moderní design a komu se líbí volba nejrůznější kombinace barev, bude mít clio rád. Co ale technika a praktické využití?

Vnitřní prostor Renaultu Clio ničím nevyčnívá. Vpředu se sedí příjemně, sedadla nemají kdovíjaké boční vedení, ale špatná nejsou.

Vzadu není místa na rozdávání v oblasti kolen i hlavy. Děti si stěžovat nebudou, dospělí si moc pohodlí neužijí.

Kufr má objem 300 litrů. To je navlas stejně jako ve Škodě Fabia. A ještě pár srovnání s nejprodávanějším malým autem v tuzemsku: fabia je o šest centimetrů kratší než 4,06 metru dlouhý Renault Clio.

Zadní část vypadá sportovně


Na to, že je clio malým autem, má uvnitř dost odkládacích prostorů. Standardní výbavou jsou isofixové úchyty na krajních zadních sedadlech, ale také na sedadle spolujezdce.

Dětskou sedačku tak lze bezpečně upevnit i vpředu. Isofixová oka jsou navíc jednoduše přístupná.

Zadní dělené sedadlo je také bez příplatku. Základní cena Renaultu Clio činí 229 900 korun.

RENAULT CLIO 1,5 dCi  - HODNOCENÍ

PřednostiHezký design, široká základní výbava, možnost individualizace, jízdní vlastnosti.
SlabinyDynamika motoru na dálnici.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Diesel jede úsporně, cena je však vysoká

Testovaný Renault Clio dostal pod kapotu turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 66 kW/90 koní.

Zkoušený vůz měl za sebou teprve tři tisíce kilometrů a možná i proto nevynikal dynamikou.

Na okreskách zvládal zrychlování bez problémů, ale stoupání na dálnici ve 130kilometrové rychlosti odhalilo jeho slabší stránku.

Průměrná spotřeba se během sedmi set testovacích kilometrů zastavila na pěti litrech nafty na sto kilometrů. Na okreskách klesala i pod čtyři litry.

Podvozek clia působí velmi jistě v zatáčkách, na nerovnostech je tvrdší. Řazení je zcela přesné, dieselový motor se musí spokojit s pětistupňovou převodovkou.

Petr Buček

RENAULT CLIO 1,5 dCi  - TECHNICKY

Motornaftový čtyřválec s přeplňováním
Výkon (kW/koní)66/90
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)220/1750
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální pětistupňová
Maximální rychlost (km/h)178
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,7
Spotřeba paliva (l/100 km)

4,1 město/3,3 mimo město/3,6 kombinace

Objem nádrže (l) 45
Emise CO293
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4062/1732/1448
Rozvor (mm)2589
Provozní hmotnost (kg)1146
Objem kufru (l)300

Pramen: Renault


Čtěte také:

Méně než čtyři litry na sto kilometrů? Rio, fabia i corsa to slibují

Test Peugeotu 208 1.4 VTi: šarmantní jízda s volantem v klíně



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

29.5.2023 16:34:44
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku