Test Renaultu Clio 1,5 dCi: pěkný design a jeho ušití na míru
S novým cliem odstartoval Renault další změnu designu, které u francouzské značky přicházejí se železnou pravidelností. Test ukázal, že malý renault nemá vážné slabiny, vedle designu však nenabízí nic, čím by konkurenty předběhl.
Design Renaultu Clio si však zaslouží pozornost. Na předek neváhali jeho návrháři nasadit velké logo, které spolu s okolními plasty a s velkými světly dávají malému francouzskému autu zajímavou tvář.
Ze strany na první pohled zaujmou chybějící zadní dveře. Ty však jsou na svém místě, jejich klika se jen ukryla nahoru do dveřního rámu.
Zadní partie clia se chlubí malými světly, které podtrhují jeho atraktivní a dynamický ráz. Sportovně působí i venkovní zrcátka.
Uvnitř se může řidič těšit nejen ze zajímavě řešených „budíků“ v čele s digitálním ukazatelem rychlosti, ale také z výborně fungujícího multimediálního systému.
Zájemce si může vybrat například bílý volant. Jedničku si zaslouží multifunkční displej.
Jeho velká dotyková obrazovka by mohla jít konkurenci příkladem. Základní rozhraní je naprosto přehledné a dává řidiči vybrat mezi ovládáním rádia, přehrávače hudby, navigace či telefonu.
Stejná obrazovka je k vidění také v sesterských daciích. Tento multimediální systém už nepočítá s přehráváním CD disků, ale sází na připojení hudebních skladeb přes flešku, kolíček neboli skrz USB.
Multifunkční displej je zasazený do středového panelu, který připomíná dnes tak populární tablety. Designéři si na palubní desce testovaného vozu pohráli se zajímavým lesklým černým plastem, který se přelévá také do venkovních detailů.
Třešinkou na dortu jsou pak možnosti další individualizace. Na výběr je z pěkné řádky odstínů pro některé plasty – třeba na volantu, na palubní desce, stejnou barvu může dostat také čalounění sedadel.
RENAULT CLIO 1,5 dCi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Renault Clio získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 4 airbagy v základní výbavě (čelní a boční chránící hlavu a hrudník). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech a úchyty na sedadle spolujezdce. |
Další bezpečnostní doplňky | Cliu nechybí v základní výbavě kontrola zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech. |
Záruka | Pětiletá s omezením na 100 000 kilometrů. |
Cena | Renault Clio má základní cenu 229 900 Kč (s benzinovou dvanáctistovkou). Nejlevnější dieselová verze 1,5 dCi (55 kW/75 k) přijde na 289 900 korun. S testovaným motorem 1,5 dCi s výkonem 66 kW/90 k stojí od 349 900 korun. |
Výbava | Základní výbava Authentique zahrnuje mimo jiné tempomat, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu, zadní dělené sedadla nebo palubní počítač. Klimatizace stojí 20 tisíc. Ve druhém stupni výbavy Expression (od 259 900 Kč) je zahrnutá navigace, přehrávání hudby z USB i klimatizace. Renault dále ke cliu nabízí celou řadu různých designových individualizací pro interiér i exteriér. |
Poznámka: leden 2013
Delší než fabia, ale ne prostornější
Kdo má rád moderní design a komu se líbí volba nejrůznější kombinace barev, bude mít clio rád. Co ale technika a praktické využití?
Vnitřní prostor Renaultu Clio ničím nevyčnívá. Vpředu se sedí příjemně, sedadla nemají kdovíjaké boční vedení, ale špatná nejsou.
Vzadu není místa na rozdávání v oblasti kolen i hlavy. Děti si stěžovat nebudou, dospělí si moc pohodlí neužijí.
Kufr má objem 300 litrů. To je navlas stejně jako ve Škodě Fabia. A ještě pár srovnání s nejprodávanějším malým autem v tuzemsku: fabia je o šest centimetrů kratší než 4,06 metru dlouhý Renault Clio.
Zadní část vypadá sportovně
Na to, že je clio malým autem, má uvnitř dost odkládacích prostorů. Standardní výbavou jsou isofixové úchyty na krajních zadních sedadlech, ale také na sedadle spolujezdce.
Dětskou sedačku tak lze bezpečně upevnit i vpředu. Isofixová oka jsou navíc jednoduše přístupná.
Zadní dělené sedadlo je také bez příplatku. Základní cena Renaultu Clio činí 229 900 korun.
RENAULT CLIO 1,5 dCi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Hezký design, široká základní výbava, možnost individualizace, jízdní vlastnosti. |
Slabiny | Dynamika motoru na dálnici. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Diesel jede úsporně, cena je však vysoká
Testovaný Renault Clio dostal pod kapotu turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 66 kW/90 koní.
Zkoušený vůz měl za sebou teprve tři tisíce kilometrů a možná i proto nevynikal dynamikou.Na okreskách zvládal zrychlování bez problémů, ale stoupání na dálnici ve 130kilometrové rychlosti odhalilo jeho slabší stránku.
Průměrná spotřeba se během sedmi set testovacích kilometrů zastavila na pěti litrech nafty na sto kilometrů. Na okreskách klesala i pod čtyři litry.
Podvozek clia působí velmi jistě v zatáčkách, na nerovnostech je tvrdší. Řazení je zcela přesné, dieselový motor se musí spokojit s pětistupňovou převodovkou.
Petr Buček
RENAULT CLIO 1,5 dCi - TECHNICKY | |
Motor | naftový čtyřválec s přeplňováním |
Výkon (kW/koní) | 66/90 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 220/1750 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 178 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,7 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,1 město/3,3 mimo město/3,6 kombinace |
Objem nádrže (l) | 45 |
Emise CO2 | 93 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4062/1732/1448 |
Rozvor (mm) | 2589 |
Provozní hmotnost (kg) | 1146 |
Objem kufru (l) | 300 |
Pramen: Renault
Čtěte také:
Méně než čtyři litry na sto kilometrů? Rio, fabia i corsa to slibují
Test Peugeotu 208 1.4 VTi: šarmantní jízda s volantem v klíně