Test Renaltu Clio Grandtour 1,2: pěkný, ale pomalý kombík
Malých kombíků je jako šafránu. Vedle Škody Fabia a Seatu Ibiza nabízí malé auto s velkým kufrem také Renault v případě modelu Clio. Jaká je jeho základní verze s motorem 1,2?
Malé kombíky jsou sice vzácným jevem, mají však řadu konkurentů.
Na zvětšený prostor se zaměřují také nejmenší minivany, jako jsou Hyunadi ix20 či Kia Venga. Podobně jako Renault Clio Grandtour stojí v základní verzi okolo 250 tisíc korun.
O moc dražší nejsou ani nejlevnější zástupci nižší střední třídy – Renault Mégane nebo Hyundai i30. A pak je tu Škoda Rapid. Tato škodovka nabízí ještě o "kus" auta více.
Jak test ukázal, malému kombíku od Renaultu moc nesluší jeho základní motor. Čtyřválcová dvanáctistovka nabízí nevýrazných 75 koní, které se navíc někdy rozřechtají příliš nahlas.
Hlavně na dálnici ve stotřicítce je v cliu kombi se základním motorem na dnešní poměry hodně hlučno. Navíc musí řidič často podřazovat, motoru dochází v kopcích brzy dech.
Lepší volbou bude moderní tříválec s turbem a s výkonem 90 koní. Je však o 30 tisíc korun dražší než dvanáctistovka.
Sedm set testovacích kilometrů zakončil malý kombík se znakem Renaultu s průměrnou spotřebou 6,5 litru benzinu na 100 km. Na okreskách činil jeho apetit 5,7 litru, na dálnicích polykal nejméně sedm.
RENAULT CLIO GRANDTOUR 1,2 16V - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Renault Clio získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 4 airbagy v základní výbavě (čelní a boční chránící hlavu a hrudník). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech a úchyty na sedadle spolujezdce. |
Další bezpečnostní doplňky | Clio patří mezi malá auta, kam zatím moderní bezpečnostní prvky, jako jsou xenonová světla, asistent pro jízdu v pruzích a další, nepronikají. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená záruka na 5 let 2990/5990 Kč (do 150/200 tisíc km). |
Cena | Nejlevnější Renault Clio Grandtour s testovaným motorem 1,2 stojí od 245 900 Kč. Dieselový motor 1,5 dCi (75 koní) přijde na 305 900 korun. Clio kombi s přeplňovaným benzinovým motorem 0,9 TCe je k mání také za 305 900 Kč (ale s vyšší výbavou než diesel a základní benzinový pohon). |
Výbava | Clio se prodává ve třech stupních výbav - Authentique, Expression a Dynamique. Základní výbava Authentique je v nabídce jen k motorům 1,2 16V a 1,5 dCi. Zahrnuje například palubní počítač, tempomat, světla LED, elektricky ovládaná zrcátka i přední okna. Za příplatek je manuální klimatizace (20 000 Kč) nebo rádio se vstupem USB (5000 Kč). Ve druhém stupni výbavy Expression (od 275 900 Kč) nechybí multimediální systém s navigací, rádiem, hands-free i klimatizace. Renault dále ke cliu nabízí celou řadu různých designových individualizací pro interiér i exteriér. |
Poznámka: červenec 2013
Švihácký design
Renaultu nelze upřít, že s novou generací Clia skoro vždy mile překvapí. Design několika předchůdců současného modelu pokaždé vzbudil velkou pozornost.
Platí to i pro současné clio. Jeho výrazná tvář ladí také s prodlouženou karoserií kombíku. Z pohledu designu vypadá vyváženě a někoho možná ani nenapadne, že jde o kombi.
Mohutná přední část clia
Ani uvnitř Renaultu Clio Grandtour není nuda. Dva hlavní budíky mají uprostřed displej s digitálním ukazatelem rychlosti.
Na středu palubní desky trůní velký displej multifunkčního zařízení (rádio, navigace, telefon, hudební přehrávač) ne nepodobný populárním tabletům.
Jedničku si Renault zaslouží za různé kombinace interiéru a exteriéru. Zájemci o malého kombíka se tak mohou například rozhodnout pro vnitřek s modrými, červenými nebo bílými doplňky (za 2500 korun).
Anebo si lze vybrat bílé disky, jak je měl testovaný Renault Clio Grandtour, případně zvolit načervenalé a další červené doplňky na karoserii. Auto si tak lze zkrášlit podle svých představ.
Na mnoha místech uvnitř i venku dostává clio detaily z lesklého černého plastu. Vypadají efektně.
RENAULT CLIO GRANDTOUR 1,2 16V - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Slušivý design, široká výbava (od stupně Expression), možnosti individualizace. |
Slabiny | Tvrdší podvozek, málo místa na zadních sedadlech, slabý motor. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Málo místa vzadu, jinak prostor nechybí
Na předních sedadlech je dost místa - jako byste seděli ve větším vozidle.
Přední sedadla mají navíc na malé auto až překvapivě dobré pohodlí. Dá se v nich dobře přestát i delší cestu.
Ale když si přesednete dozadu, ocitnete se v pravém malém autě. Před koleny je těsno, děti v autosedačkách to nějak zvládnou, dospělí ale pro delší cestování nemají dost komfortu.
Renault si zakládá na rodinném pojetí svých aut, u clia to dokazuje snadno přístupnými isofixy pro uchycení dětských autosedaček.
Automaticky a bez příplatku jsou kovová oka také k dispozici na sedadle spolujezdce. To představuje ve srovnání s konkurencí velkou výjimku.
Kufr nabízí solidních 443 litrů objemu. Malý náklad odveze, zabalit rodinu na dovolenou zvládne, ale s potížemi.
Jízda po nerovné silnici odhalí tvrdší odladění podvozku Renaultu Clio.
Petr Buček
RENAULT CLIO GRANDTOUR 1,2 16V - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 54/75 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 107/4250 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 167 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 15,4 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,0 město/4,7 mimo město/5,5 kombinace |
Objem nádrže (l) | 45 |
Emise CO2 | 127 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4267/1732/1445 |
Rozvor (mm) | 2589 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1105 |
Objem kufru (l) | 443/1380 (při sklopených zadních sedadlech) |
Pramen: Renault
Čtěte také:
Test Škody Rapid 1,2 TSI (63 kW): jednoduché, levné a prostorné auto