Domů > Testy > Testy aut

Test Renaultu Captur 1,5 dCi: kreativní a variabilní malé SUV


velikost textu:
     
21.srpna 2013 00:01
 

Chcete do města nebo jako druhé auto do rodiny malý vůz, nebo si raději něco připlatíte za pohodlnější, prostornější a vtipnější SUV? 


Petr Buček
Do terénu ne. Renault Captur nemá pohon všech kol ani za příplatek.  


Renault Captur tvoří společně s Peugeotem 2008 či Nissanem Juke novou kategorii aut. Říká se jim malá SUV. Captur stojí od 300 tisíc korun.

Podle analytiků má tato třída před sebou světlou budoucnost. Žádná jiná kategorie prý v nejbližších letech neporoste v prodejích rychleji.

Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel Renaulta Captur s dieselovým motorem.

Malé SUV potvrdilo v testu několik svých předností. Nastupování a výhled z něj jsou jako z minivanu nebo z ostatních SUV. To znamená, že řidič a jeho spolucestující sedí vysoko nad silnicí, do nového renaultu se také dobře nastupuje.

Přestože je jen o šest centimetrů delší než malý Renault Clio, nabízí vysoká a robustnější karoserie Renaultu Captur s délkou pouhých 411 centimetrů více místa.

Těsno není na předních sedadlech, vzadu je místa podle toho, kam se sedačka posune. Jezdí totiž po 16 centimetrů dlouhých kolejničkách.

Když je sedačka úplně vzadu, místa je v Renaultu Captur jako v autě nižší střední třídy. Kufr v této poloze nabízí nemalých 377 litrů objemu.

Po posunutí sedadel úplně dopředu se zvětší na 455 litrů. To už stačí na zabalení rodinné dovolené. Zadní sedadla však v této poloze zaručují pohodlí jen dětem. Dospělí by si otloukli kolena.

RENAULT CAPTUR 1,5 dCi - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyRenault Captur získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy4 airbagy v základní výbavě (čelní a boční chránící hlavu a hrudník).
ESPV základní výbavě.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech a úchyty na sedadle spolujezdce.
Další bezpečnostní doplňky Captur patří mezi auta, kam zatím moderní bezpečnostní prvky, jako jsou xenonová světla, asistent pro jízdu v pruzích a další, nepronikají.
Záruka Pětiletá. 
CenaNejlevnější Renault Captur stojí 299 900 Kč. Pohání jej benzinový turbomotor 0,9 TCe s výkonem 90 koní. Stejný výkon má také testovaný a jediný dieselový pohon v nabídce, turbodiesel 1,5 dCi. Jím poháněný Captur přijde na 359 900 korun. V nabídce je také silnější benzinový turbomotor 1,2 TCe s výkonem 120 koní. Spojen je pouze s dvouspojkovým automatem EDC a stojí od 379 900 Kč.
Výbava Captur se prodává ve třech stupních výbav - Authentique, Expression a Dynamique. Základní výbava Authentique je v nabídce jen k motorům 0,9 TCe a 1,5 dCi. Zahrnuje například palubní počítač, tempomat, světla LED, elektricky ovládaná zrcátka i okna. Za příplatek je manuální klimatizace (20 000 Kč) nebo rádio se vstupem USB (7000 Kč). Multimediální systém s navigací, rádiem a s hands-free je k mání až k druhému stupni výbavy za příplatek 10 000 korun. Renault dále k modelu Captur nabízí celou řadu různých designových individualizací pro interiér i exteriér.

Poznámka:  srpen 2013


Krátká karoserie s masivními sloupky

Ve městě je 411 centimetrů dlouhá karoserie vítaná. S Renaultem Captur se dobře parkuje, za příplatek 13 tisíc korun lze získat i parkovací kameru.

Jednu nevýhodu však robustní karoserie má. Přes masivní přední sloupky není dobrý výhled.

Palubní deska připomíná malého Renaulta Clio. Na jeho základech ostatně vznikl celý Captur.

Ukazatelům vévodí digitální údaj o rychlosti, stále obvyklejší multifunkční displej je jako obvykle u Renaultu jednoduše ovladatelný. Snadno čitelné a praktické jsou také navigační systémy dodávané firmou Tom Tom.

Zajímavostí testovaného vozu byl oranžový rámeček okolo displeje uprostřed palubní desky. Renault totiž nabízí široké možnosti individualizace svých aut.

Díky světlé výšce typické pro vozy SUV zvládne Captur lépe alespoň polňačku


Captur tak lze koupit dvoubarevný - se střechou a detaily po celém autě s jiným lakováním. Na střeše se navíc mohou objevit proužky či kostičky navržené designéry francouzské automobilky.

Vybírat lze také barevné kombinace pro interiér. Palubní deska, jako tomu bylo i u testovaného vozu, ladí například do oranžova se sedadly a s volantem.

Renaultu Captur se může pochlubit opravdu velkým šuplíkem před spolujezdcem. Pojme několik lahví, které se tu navíc ochladí.

Že však jde o původem malé auto, prozradí absence středové opěrky a bederní podpěry v sedadle řidiče.

Velkou zajímavostí jsou příplatkové snímatelné potahy, které lze vyprat v pračce.

RENAULT CAPTUR 1,5 dCi  - HODNOCENÍ

PřednostiSlušivý design, vzhledem k rozměrům karoserie prostorný interiér, příznivá cena, možnosti individualizace, úsporný a dynamický dieselový motor.
SlabinyRázy od kol na nerovnostech, masivní přední sloupky omezují výhled.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Jízda je rychlá, ale nekomfortní

Testovaný vůz poháněl dieselový motor 1,5 dCi s výkonem 90 koní. Captur s ním pod kapotou je o 60 tisíc korun dražší než základní motorizace – tříválcový benzinový turbomotor se stejným výkonem.

Diesel se vyplatí tomu, kdo bude s Renaultem Captur jezdit velké dávky kilometrů. Necelou tisícovku testovacích kilometrů absolvoval s průměrnou spotřebou pět litrů nafty na sto kilometrů.

Na okreskách klesal jeho apetit na čtyři litry, na dálnici se pohyboval okolo šesti litrů.

90koňový turbodiesel nemá s 1200 kilogramů vážícím malým SUV žádné problémy. Zrychluje za všech okolností a od nízkých otáček.

Na jedničku však není komfort podvozku. Hlavně krátké příčné nerovnosti se posádce vždy připomenou.

Ani v zatáčkách nepůsobí captur nejjistěji, ale nebezpečí nehrozí. Před smykem auto ochrání dnes už pro nové modely povinný systém ESP.

Petr Buček

RENAULT CAPTUR 1,5 dCi - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)66/90
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)220/1750
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální pětistupňová
Maximální rychlost (km/h)171
Zrychlení 0-100 km/h (s)13,1
Spotřeba paliva (l/100 km)

4,2 město/3,4 mimo město/3,6 kombinace

Objem nádrže (l) 45
Emise CO295
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4122/1778/1566
Rozvor (mm)2606
Pohotovostní hmotnost (kg)1245
Objem kufru (l)377 (455 - s posunutými předními sedadly úplně dopředu)/1235 (při sklopených zadních sedadlech)

Pramen: Renault


Čtěte také:

TESTY AUT na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

1.10.2023 20:08:40
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku