Domů > Testy > Testy aut

Test Toyoty Auris Touring Sports 1,6: nenápadný kombík


velikost textu:
     
17.října 2013 00:01
 

V názvu má sice slovo sport, ale spíše se jedná o auto pro pohodovou a nenápadnou jízdu.


Petr Buček
Nenápadný kombík, který však stojí za zvážení 


Toyota Auris Touring Sports – tak zní přesný název nového kombíku odvozeného od pětidveřové Toyoty Auris.

Slovo sport je v automobilovém marketingu v poslední době natolik módní, že jej Toyota neváhala dát ani svému docela klidně vypadajícímu i jezdícímu kombíku.

Japonská značka se ke kombíku nižší střední třídy vrací po delší odmlce. 

Tuzemští řidiči mohou jásat, konkurence se rozšíří. Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Ford Focus a další podobné kombíky dostávají dalšího povedeného rivala.

Toyota Auris Touring Sports nabízí kufr s objemem 530 litrů. Bez jakéhokoliv příplatku zavazadlový prostor dostává „dálkové ovládání“ sklápění zadních sedadel, které lze složit rovnou od pátých dveří. Není tak nutné přecházet k zadním sedadlům.

Standardní výbavou je také ochranná síť. V případě potřeby oddělí prostor pro zavazadla od zadních nebo předních sedadel. 

Praktický je také kryt zavazadlového prostoru. Roleta má dvě kolejničky – jednu klasickou nad celým kufrem a druhou kratší, která vytažený kryt posune nahoru, aby se dalo lehce dostat k zavazadlům. Není přitom nutné srolovat kryt po celé jeho délce. 

Od druhého stupně výbavy (Active) dostává Toyota Auris kombi navíc také dvojité dno zavazadlového prostoru.

TOYOTA AURIS TOURING SPORTS 1,6 l - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyToyota Auris získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové a kolenní u řidiče). 
ESPV základní výbavě pod zkratkou VSC.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech.
Další bezpečnostní doplňky Toyota Auris nenabízí moderní asistenční systémy. Výjimkou je zadní parkovací kamera.
Záruka Tříletá, která však končí najetím 100 tisíc kilometrů. Prodloužená záruka na 5 let stojí 9900 Kč (končí po najetí 160 000 km).
CenaNejlevnější Toyota Auris kombi má benzinový motor 1,33 l (73 kW) a přijde na 354 900 korun. S testovanou benzinovou šestnáctistovkou stojí od 374 900 Kč. Základní dieselová verze je ještě o 40 tisíc dražší.
Výbava Auris se prodává se třemi stupni výbavy - Power, Active a Style. V základní výbavě Power nechybí automatická klimatizace, dělící síť v kufru, rádio s CD přehrávačem a přehrávačem z USB a palubní počítač. Do výbavy Active (o 20 tisíc dražší než Power) patří zadní parkovací kamera nebo multifunkční dotyková obrazovka (s funkcí Bluetooth handsfree). Za 11 500 korun lze koupit paket zahrnující tempomat a automatický parkovací systém (včetně předních a zadních senzorů).

Poznámka:  říjen 2013


S rychlým benzinovým motorem za 425 tisíc

Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel nejžádanější verzi Toyoty Auris Touring Sports. Dostává benzinový motor s objemem 1,6 litru, prostřední stupeň výbavy Active a navíc sadu tří paketů Comfort, Design a Business.

Takto vybavený Auris kombi přijde na 425 tisíc korun. Ve výbavě mu přitom nechybí ani takové doplňky, jako jsou parkovací senzory vpředu i vzadu spojené s automatickým parkovacím systémem. Řidič se nemusí při parkování starat o volant.

Suma 425 tisíc korun zahrnuje také sedm airbagů, ESP, litá kola, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, tempomat, multifunkční displej, bezklíčové startování, hands free nebo vyhřívání přední sedadel.

Zadní část Aurise Touring Sports působí usedleji než příď


Šestnáctistovkový benzinový motor přitom dával testované toyotě dostatek síly na všech typech silnic. Jen šestý rychlostní stupeň je spíše udržovací a pro zrychlení na dálnici je zapotřebí podřadit.

Výkon motoru, který se obejde bez turba, činí 132 koní. Jeho průměrná spotřeba se během více než sedmi set testovacích kilometrů zastavila na údaji 7,5 litru na sto kilometrů.

Testovaný vůz měl manuální šestistupňovou převodovku. Zájemci o automatické řazení mohou zvolit stejný motor s bezestupňovým automatem Multidrive S. Příplatek činí 35 tisíc korun.

Toyota Auris Touring Sports má rezervy při přejíždění nerovností. Na těch nenabízí její podvozek kdovíjaké pohodlí.

TOYOTA AURIS TOURING SPORTS 1,6 l  - HODNOCENÍ

PřednostiRozsáhlá výbava za příznivou cenu. Kufr s rozdělovací sítí a komofortním ovládáním sklápění zadních sedadel (z kufru) bez příplatku. Pružný motor. Spolehlivost.
SlabinyPřejíždění nerovností není komfortní.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Konzervativní a spolehlivé auto

Toyota Auris se dlouhodobě objevuje na předních příčkách nejrůznějších statistik spolehlivosti (žebříčky statistik čtěte zde).

Kdo touží po autě, které ho jen tak nenechá na holičkách, vsadí v případě aurise na správnou kartu.

Toyota Auris Touring Sports nehýří módními výstřelky, sází spíše na jistotu. Jen design přední části vybočuje z konzervativní linie. A dává alespoň částečně zapravdu slovu „sport“ v názvu kombíku.

Vzadu už je vše, jak má u Toyoty být. Konzervativní je také vnitřek modelu Auris.

Tmavý interiér testovaného vozu rozveselovala jen barevná multifunkční obrazovka uprostřed palubní desky.

Jako pro většinu takto umístěných dotykových displejů i pro tu v toyotě platí, že řidič při pohledu na ni musí sklopit zrak, a ztratí tak na chvíli kontakt s děním před autem.

Obrazovka obsluhuje navigaci, rádio, přehrávač hudby i telefon. Když vám přijde esemeska a telefon máte propojený skrz Bluetooth s hands free zařízením, přečtete si ji na displeji.

V interiéru zaujmou také přední sedadla s výborným bočním vedením. Sedadla jsou docela měkká.

Vzadu je místa dost i pro rodinu, ale například v o 10 centimetrů delší Škodě Octavia je ještě o poznání prostorněji.

Petr Buček

TOYOTA AURIS TOURING SPORTS 1,6 l - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)97/132
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)160/4400
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)195
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,5
Spotřeba paliva (l/100 km)

8,0 město/5,0 mimo město/6,1 kombinace

Objem nádrže (l) 50
Emise CO2140
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4560/1760/1475
Rozvor (mm)2600
Pohotovostní hmotnost (kg)1305
Objem kufru (l)530/1658 (při sklopených zadních sedadlech)

Pramen: Toyota


Čtěte také:

TESTY AUT na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

29.5.2023 16:30:01
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku