Test Volkswagenu Golf 2,0 TDI DSG: velmi komfortní kombík
Luxusní zboží bývá drahé. Volkswagen Golf Variant ve svém nejlepším provedení není výjimkou.
Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel Golfa kombi s dvoulitrovým turbodieselem a s automatickou převodovkou DSG.
Takto vybavený golf přijde na 630 tisíc korun (Škoda Octavia se stejným motorem i převodovkou stojí podobně draze).
Dražší varianta Volkswagenu Golf Variant už v ceníku není.
Stejnou sumu si musí připravit zájemci o tohoto kombíka s pohonem všech kol. Nedostanou však k němu komfortní automatické řazení.
Volkswagen Golf Variant se v testu představil jako velmi komfortní vůz. I když sdílí stejný podvozek (modulární platformu) se Škodou Octavia, golf je při jízdě pohodlnější.
Posádku neruší malé ani větší nerovnosti a téměř si nevšimnou například přejezdu dlažebních kostek. V komfortu je golf ve své nejvyšší verzi absolutní extraklasou.
VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI DSG: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Volkswagen Golf získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové a kolenní u řidiče). Boční airbagy vzadu stojí 9700 Kč navíc. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Další bezpečnostní doplňky | Za příplatek jsou k mání například tyto asistenční systémy: adaptivní tempomat za 12 500 Kč (pouze k nejvyšší výbavě Highline), asistent pro jízdu v pruzích s automatickými dálkovými světly za 13 300 korun. Součástí standardní výbavy je multikolizní brzda. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená čtyřletá s omezením na 80 000 přijde na sedm tisíc korun. |
Cena | Nejlevnější Volkswagen Golf Variant stojí 378 900 Kč (s benzinovým turbomotorem 1,2 TSI s výkonem 85 koní). Nejdostupnější dieselovou verzi představuje motor 1,6 TDI s výkonem 105 koní - jeho cena je 452 900 Kč. S testovaným turbodieselem 2,0 TDI (150 koní) přijde na 569 900 korun (s převodovkou DSG 629 900 Kč). |
Výbava | Volkswagen Golf má v základní výbavě mimo jiné automatickou klimatizaci, start/stop systém motoru nebo rádio s dotykovým displejem. |
Poznámka: listopad 2013
Gof jako menší verze passatu
Nový Golf nyní ještě více než dříve připomíná menší verzi Volkswagenu Passat.
Svému většímu sourozenci se podobá také tvary karoserie.
Během týdenního testování se pravidelně stávalo, že si golfa kombi kolemjdoucí pletli s passatem.
Volkswagen v tomto ohledu kráčí stejným směrem jako Škoda- také design volkswagenů se v jednotlivých třídách navzájem přibližuje. Platí to pro přídě i zadní světla.
Majitelé volkswagenů se přitom mohou spolehnout, že tvary jejich auta jsou nadčasové a rychle nestárnou.
Ani uvnitř testovaného golfu se designéři nijak nevyřádili. Interiér je konzervativní, přehledný, bez překvapení.
Vrásky na čele se však zákazníkům dostaví při vybírání příplatkové výbavy Volkswagenu Golf. Například osmipalcový displej přijde na zhruba 50 tisíc korun (v základní výbavě je menší pětipalcový, rovněž dotykový).
Za pátými dveřmi se skrývá kufr s objemem 605 litrů
Designéři si však v poslední době hodně vyhrají s tvary světel a s osvětlením interiéru.
Přední světla golfu mají zajímavé čtvercové prvky, uvnitř zase v noci zaujme bílá osvětlená linka po celé délce předních dveří.
Golf je o devět centimetrů kratší než Škoda Octavia. To se může hodit všem, kteří bojují při parkování s chybějícím prostorem.
Místa je sice v golfu na zadních sedadlech o něco méně než ve škodovce. Ale stále dost na to, aby se tu netísnili ani dospělí.
Vpředu má golf velmi příjemná sedadla, jde však o nízké auto, a nastupování i vystupování proto není z nejkomfortnějších.
Zavazadlový prostor Volkswagenu Golf Variant nabízí srovnatelný objem se Škodou Octavia Combi.
Oba vozy se chlubí velikostí na hranici 600 litrů. Oktávka má více místa pro náklad po sklopení zadních sedadel.
Duo Golf-Octavia přitom brzy dostane třetího koncernového sourozence v provedení kombi. Bude jím sportovněji vypadající Seat Leon ST.
VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI DSG: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Nadčasový design karoserie, komfortní podvozek, pružný motor, vnitřní prostor, plynulá převodovka DSG. |
Slabiny | Vyšší cena, drahá příplatková výbava. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Turbodiesel nemá chybu
Testovaný Volkswagen Golf Variant s dvoulitrovým turbodieselem absolvoval více než 700 testovacích kilometrů s průměrnou spotřebou šest litrů nafty na sto kilometrů.
Na okreskách polykal okolo 5,5 litru, na dálnici byla spotřeba o litr vyšší. Ve městě sahala k osmi litrům.
Stopadesátikolový motor nemá slabá místa. Jeho výkon dostává řidič k dispozici od nejnižších otáček.
Pokud navíc nemusí řadit, jak tomu bylo u testované verze s dvouspojkovým automatem DSG, je jízda dynamická i pohodlná.
Převodovka DSG totiž řadí tak plynule, že si řidič řazení vůbec neuvědomuje. Zařazený rychlostní stupeň může kontrolovat před sebou na displeji.
Přepínat je přitom možné mezi běžným a sportovním řazením rychlostních stupňů.
Na volantu jsou navíc ovladače pro manuální řazení. Přijdou vhod, když řidič potřebuje více brzdit motorem například při zpomalování při vjezdu do města či vesnice.
Petr Buček
VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI DSG: TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 110/150 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 320/1750-3000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Automatická dvouspojková šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 216 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,9 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,4 město/4,1 mimo město/4,5 kombinace |
Objem nádrže (l) | 50 |
Emise CO2 | 119 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4562/1799/1481 |
Rozvor (mm) | 2635 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1454 |
Objem kufru (l) | 605/1620 (při sklopených zadních sedadlech) |
Pramen: Volkswagen
Čtěte také: