Test Suzuki SX4 S-Cross: malé SUV povyrostlo, nejlépe mu je na horách
Oproti svému předchůdci je nové Suzuki SX4 prostornější, má větší kufr, ale bohužel také zdražilo.
Suzuki SX4 S-Cross se v prodeji objevuje vedle původního modelu SX4, který je dvojčetem Fiatu Sedici. Největší slabinou těchto sourozenců byl pouze 270litrový zavazadlový prostor.
Nový model doplněný ve jménu o S-Cross nabízí 430 litrů pro náklad.
Zvětšený kufr dělá ze Suzuki SX4 mnohem dospělejší auto. Více se hodí rodinám i aktivním lidem převážejícím různé sportovní náčiní.
Na délku má Suzuki SX4 S-Cross 4,3 metru, a je tak o 15 centimetrů delší než i nadále prodávané SX4.
Větší a novější model je však také o poznání dražší. Zatímco Suzuki SX4 přijde s pohonem všech kol na 350 tisíc korun, nový SX4 S-Cross 4x4 stojí téměř půl milionu. Za podobnou sumu nabízejí prodejci škodovek yetiho.
SUZUKI SX4 S-CROSS 1,6 VVT: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Suzuki SX4 získalo maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové a kolenní u řidiče). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 000 kilometrů. |
Cena | Nejlevnější Suzuki SX4 S-Cross přijde na 359 900 korun. Má benzinový motor 1,6 VVT a pohon předních kol. S pohonem všech kol (a s vyšší výbavou) přijde na 489 900 Kč. S automatickou bezestupňovou převodovkou jsou benzinové verze dražší o 30 tisíc. Dieselové Suzuki SX4 S-Cross stojí 479 900 Kč jakou "dvoukolka" a 579 9000 korun ve verzi 4x4 (k mání jen s nejvyšší výbavou). |
Výbava | Základní výbava všech verzí Suzuki SX4 S-Cross zahrnuje manuální klimatizaci, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná všechna okna. |
Poznámka: leden 2014
SUV klame tělem
Do které třídy aut vlastně SX4 S-Cross patří? Díky příplatkovému pohonu všech kol a větší světlé výšce (17 cm) se řadí mezi malá SUV.
Jeho karoserie s nízkou přídí však nepůsobí tak robustně jako například Škoda Yeti nebo jiná SUV. Přesto se v testovaném suzuki sedí výše než v běžném autě.
Svou délkou a vnitřním prostorem se Suzuki SX4 S-Cross může srovnávat také s vozy nižší střední třídy, jako jsou Škoda Rapid Spaceback, Hyundai i30 nebo Volkswagen Golf.
Test Suzuki SX4 S-Cross ukázal, že jde o auto, které je doma především na horách, kde je zapotřebí záběr všech kol. Pro delší cestování mu chybí více pohodlí.
Podvozek japonského vozu nehýří komfortem, díry na silnicích o sobě dávají uvnitř auta vědět. Když je však zapotřebí vyjet k horské chalupě, po sněhu, ledu nebo bahně, pohon všech kol spolehlivě splní svůj úkol.
Malé SUV má na délku 4,3 metru
Řidič má přitom na výběr mezi automatickým režimem, který přiřazuje zadní kola jen tehdy, když zjistí zhoršené podmínky pod předními koly.
Při přepnutí na „sport“ se auto chová lépe při ostřejší jízdě, další režim už přichází ke slovu na sněhu a bahnu. A pro pomalou jízdu je určený „lock“, kdy k zadním kolům putuje největší dávka síly.
Proti dlouhým jízdám jsou také přední sedadla Suzuki SX4 S-Cross, jejichž polštáře pod zády nejsou moc pohodlné. Na zadní sedadla se uvelebí i dospělí, málo místa tu není.
Interiér obklopují tvrdé plasty, palubní deska je zpracovaná přehledně. Až na některé ovladače. Přední a zadní mlhovky se ovládají na zcela odlišných místech.
Zadní se zapínají na levé páčce pod volantem, přední mají tlačítko nad řidičovým levým kolenem. V palubním počítači se listuje nešikovně přímo u hlavních „budíků“.
SUZUKI SX4 S-CROSS 1,6 VVT 4x4: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Jedno z nejdostupnějších aut s pohonem všech kol. Větší kufr než u předchozího modelu. |
Slabiny | Vyšší cena ve srovnání s předchozím modelem. Benzinový motor "táhne" až ve vyšších otáčkách. Pohodlí podvozku a komfort sedadel. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Motor má rád otáčky
Nabídka motorů pro Suzuki SX4 S-Cross je omezená. Na výběr je mezi benzinovou a naftovou šestnáctistovkou. Nejen objem, ale také výkon motorů na různé palivo je stejný – 88 kW neboli 120 koní.
Redakce AutemBezepčně.cz vyzkoušela levnější variantu s benzinovým motorem a pohonem všech kol.
Pohonná jednotka připomíná svými projevy motory vyráběné před několika lety. Nemá turbo a její větší dynamika se dostavuje až ve vysokých otáčkách.
Do čtyř tisíc otáček působí motor spíše rozvážně. Jakmile se dostane přes tuto hranici, zabere a má chuť táhnout a táhnout. Na trojku lze zrychlovat až na 130 km/h.
Testovací jízdu dlouhou 800 kilometrů a zahrnující dálnice, okresky i Prahu zvládl testovací vůz s průměrnou spotřebou 7,5 litru benzinu na 100 kilometrů.
Na okreskách polykal něco přes šest litrů, na dálnici téměř osm. Ve městě se také vešel do osmi litrů – díky start/stop systému motoru.
Testované Suzuki SX4 S-Cross mělo pětistupňovou manuální převodovku. Její řazení není zcela hladké. Kdo chce větší komfort, pro toho je za 30tisícový příplatek k mání bezestupňový automat.
I přes vyšší cenu nového modelu SX4 se testovaný vůz stále řadí k nejlevnějším vozům s pohonem všech kol. A to se počítá.
Petr Buček
SUZUKI SX4 S-CROSS 1,6 VVT 4x4: TECHNIKA | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 88/120 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 156/4400 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,0 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,8 město/5,0 mimo město/5,7 kombinace |
Objem nádrže (l) | 47 |
Emise CO2 | 125 |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4300/1765/1575 |
Rozvor (mm) | 2600 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1315 |
Objem kufru (l) | 430/1269 litrů (při sklopených zadních sedadlech). |
Pramen: Suzuki
Čtěte také: