Test Dacie Logan MCV: levný, ale ne špatný kombík
Pocity
z Dacie Logan MCV připomínají svezení s auty vyráběnými před 15 lety.
Tak levný ale nikdy srovnatelně velký kombík nebyl.
Základní benzinová verze za necelých 200 tisíc korun, s moderním benzinovým turbomotorem za 250 tisíc a s rychlým a úsporným naftovým pohonem za 300 tisíc korun – to je stručná cenová vizitka Dacie Logan MCV.
Portál AutemBezpečně.cz otestoval „nejluxusnější“ verzi s devadesátikoňovým dieselovým motorem 1,5 dCi.
Nová Dacia Logan MCV je na první pohled zajímavější, než bývala. Hlavně zepředu už nevypadá tak levně.
To předchůdce dával najevo svou cenovou hladinu i svým zevnějškem. Zboku sice vyjdou i nyní najevo malá patnáctipalcová kola a jednoduchá silueta, ale zezadu opět působí velmi dobře.
Dacia Logan MCV rozhodně zaujme, když se otevřou páté dveře. Objeví se obrovský zavazadlový prostor srovnatelný s největšími kombíky nižší střední třídy. Ani mistr mezi kombíky - Škoda Octavia - nemá oproti Loganu MCV velký náskok.
Pochvalu si zaslouží prostor na zadních sedadlech v loganu a skoro kolmo se otvírající zadní dveře. Přístup k dětem v autosedačkách je díky tomu jednoduchý.
Oproti první generaci Loganu MCV nedostává jeho nástupce tři řady sedadel. Ani křídlové dveře k prostoru pro zavazadla.
DACIA LOGAN MCV 1,5 dCi - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy | Dacia Logan druhé generace zatím nebyla zkoušena v crash testech Euro NCAP. |
Airbagy | Dva čelní a dva boční v základní výbavě. Hlavové nejsou k dispozici ani za příplatek. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva úchyty na zadních sedadlech. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. Pětiletá se stejným kilometrovým omezením stojí 3290 Kč. |
Cena | Dacia Logan MCV stojí od 189 900 Kč (s benzinovým motorem 1,2/75 koní). Dieselová Dacia Logan je k mání za 289 900 Kč (1,5 dCi/75 koní), s testovaným motorem 1,5 dCi s výkonem 90 koní přijde na 294 900 Kč. |
Výbava | První stupeň výbavy Access se nabízí jen se základním benzinovým motorem. Přikoupit k němu nelze klimatizaci ani další doplňky. Nejvyšší výbavová řada Arctica, která se standardně dodává k dieselovým motorům, zahrnuje klimatizaci nebo rádio s handsfree. |
Poznámka: únor 2014
Levný interiér se skvělou obrazovkou
Uvnitř Dacie Logan panuje atmosféra jednoduchosti. Nízká cena se odráží v palubní desce z tvrdých plastů, také sedadla jsou jednoduchá s krátkými sedáky a měkkými opěradly.
Test ukázal, že trasy dlouhé okolo 300 kilometrů lze zvládnout i v Dacii Logan. I když na pravidelné ježdění skrz republikou a za její hranice lze najít vhodnější auta.
Světlým bodem interiéru je multifunkční dotyková obrazovka, kterou však lze získat jen k nejvyšší výbavě Arctica. Stojí 7500 korun a ovládá navigaci, rádio, hudební přehrávač i telefon. Její jednoduchost a přehlednost jí mohou některé složité konkurenční přístroje závidět.
Design Dacie Logan udělal s novou generací významný krok kupředu
Lacině působí středová loketní opěrka z jednoduchého plastu a s velmi jednoduchým designem. I za tu se připlácí – 2500 korun.
Výškově nastavitelný volant je k mání také jen k nejvyšší výbavě stejně jako výškově nastavitelné sedadlo nebo parkovací senzory.
Dacia Logan si vybudovala renomé levného vozu, v mnohém si ještě cestu k zákazníkům hledá. A má co napravovat: první logany předchozí generace patří do suterénu statistik spolehlivost a ani v nezávislých crash testech tato Dacia neexcelovala (získala tři hvězdičky z pěti možných).
Na výsledky nové Dacie Logan MCV si je nutné nějakou dobu počkat. Stejně jako na xenonová světla a řadu dalších obvyklých doplňků.
DACIA LOGAN MCV 1,5 dCi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Příznivá cena, velký vnitřní prostor a objemný kufr, přehledná dotyková multifunkční obrazovka. |
Slabiny | Pouze čtyři airbagy, jednoduchý interiér, nízká spotřeba testovaného motoru. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Výborný motor s nízkou spotřebou
Testovaný Logan si zaslouží jedničku za svůj motor. Dieselový agregát 1,5 dCi pochází stejně jako všechny motory v daciích ze sesterských renaultů.
Logan MCV váží pouhých 1165 kilogramů a turbodiesel s ním nemá žádné problémy. Rychle zvládá okresky, předjíždění i jízdu po dálnici.
Jeho zátah přichází od nejnižších otáček. Neobvyklá je však pětistupňová převodovka. Její stupně jsou hodně „dlouhé“. Znamená to, že čtvrtý stupeň přijímá bez reptání až při rychlosti 60 km/h, padesátkou je nutné jezdit na trojku. Také pětku nejde řadit dříve než při 80 km/h. Jinak se motor vzpírá a rádce řazení v podobě kontrolky hlásí, že je lepší zvolit nižší stupeň.
To vše však řidič Dacii Logan 1,5 dCi (90 koní) odpustí, když si spočítá její spotřebu. Ta se při týdenním testu a po ujetí 900 testovacích kilometrů zastavila na pěti litrech nafty na sto kilometrů.
Za motorem trochu zaostávají jízdní vlastnosti Dacie Logan. Především komfort je spíše nízký a nerovnosti jsou v autě znát. O stabilitu při ostřejším manévru se stará standardně dodávaný stabilizační systém ESC.
Ani řazení rychlostních stupňů nefunguje na jedničku. Především zpátečku nebylo u testovaného vozu většinou možné zařadit na první pokus.Petr Buček
DACIA LOGAN MCV 1,5 dCi - TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 66/90 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 220/1750 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 173 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,1 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,3 město/3,5 mimo město/3,8 kombinace |
Objem nádrže (l) | 50 |
Emise CO2 | 99 g/km |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4492/1733/1550 |
Rozvor (mm) | 2634 |
Světlá výška (mm) | 142 |
Provozní hmotnost (kg) | 1165 |
Objem kufru (l) | 573/1518 se sklopenými sedadly |
Pramen: Dacia
Čtěte také: