Test Volkswagenu Golf 1,6 TDI, jednoho z mála kombíků s pohonem všech kol
Šestisetlitrový kufr, prostorný interiér a pohon všech kol v podání Volkswagenu Golf Variant přijde na 550 tisíc korun.
Kombíků s pohonem všech kol je jako šafránu. Kdo chce čtyřkolku, může vybírat mezi vozy SUV několika značek, ale kombíky vhodné na zasněžené hory nabízí jen pár značek.
Výjimkou je koncern Volkswagen a trio Golf, Seat Leon a Škoda Octavia. Golf Variant s pohonem všech kol stojí od 547 900 korun a je levnější než Octavia 4x4 se stejným turbodieselovým motorem 1,6 TDI. Škodovka stojí o 22 tisíc korun víc.
Ještě nižší základní cenu nabízí Seat Leon kombi 1,6 TDI. Stojí od 488 900 korun. Všechny tři vozy ze stejného koncernu pohání turbodiesel s výkonem 105 koní.
Čím se tato trojice navzájem liší? Škodovka je nejdelší, oba kratší bratry překonává o zhruba deset centimetrů. Seat vypadá sportovně, Volkswagen sází na solidnost a nadčasové tvary.
VW GOLF VARIANT 4MOTION 1,6 TDI: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Volkswagen Golf získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové a kolenní u řidiče). Boční airbagy vzadu stojí 9700 Kč navíc. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Další bezpečnostní doplňky | Za příplatek je k mání například asistent pro jízdu v pruzích s automatickými dálkovými světly za 13 300 korun, xenony přijdou na 22 700 Kč. Součástí standardní výbavy je multikolizní brzda. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená čtyřletá s omezením na 80 000 přijde na sedm tisíc korun. |
Cena | Nejlevnější Volkswagen Golf Variant stojí 378 900 Kč (s benzinovým turbomotorem 1,2 TSI s výkonem 85 koní). Nejdostupnější verzi s pohonem všech kol lze získat za 547 900 korun - pohání ji motor 1,6 TDI s výkonem 105 koní. Čtyřkolka se silnějším turbodieselem 2,0 TDI (150 koní) přijde na 629 900 Kč. |
Výbava | Volkswagen Golf má v základní výbavě mimo jiné automatickou klimatizaci, start/stop systém motoru nebo rádio s dotykovým displejem. Verze 4Motion 1,6 TDI se dodává pouze v prostřední z nabízených výbav Comfortline. |
Poznámka: březen 2014
Jako malý passat
Volkswagen Golf sedmé generace se v provedení kombi hodně podobá většímu Passatu. Zadní světla i celkové tvarování nemá zas tak moc rozdílů.
Golf smazal rozdíly ve vnitřním prostoru, který je sice oproti passatu o něco menší, ale už v tomto volkswagenu není tak těsno jako dříve. Prostor na zadních sedadlech vyhoví i dospělým cestujícím.
Kufr nabízí objem 605 litrů a čtyřkolka má stejný prostor pro zavazadla jako verze s pohonem předních kol. V kufru zaujme podobně jako u octavie a také u nových konkurenčních modelů dálkové ovládání sklápění zadních sedadel a rolovací plato s možností polovičního zatažení.
Komu se vlastně 60tisícový příplatek za verzi 4Motion vyplatí? Především tomu, kdo využije záběr všech kol na kluzkém povrchu ve strmém stoupání. Týká se to především majitelům horských chalup s komplikovaným příjezdem.
Šestisetlitrový kufr má Golf Variant, ale také Škoda Octavia Combi
Test ukázal, že si Golf Variant s turbodieslovou šestnáctistovkou celkem vystačí (k mání je i čtyřkolka s dvoulitrovým dieselem, octavii 4x4 lze volit navíc také s benzinovým motorem 1,8 TSI a také ve verzi Scout se zvýšenou světlou výškou karoserie).
Jeho průměrná spotřeba se v testu ustálila na šesti litrech nafty na sto kilometrů. Motor není z nejtišších, rád si zavrčí, ale pružnost mu nechybí. Na dálnici je však nutné čas od času podřadit, na rozdíl od „dvoukolky“ s pěti stupni má verze s pohonem všech kol šestistupňovou převodovku.
Pochvalu si zaslouží pohodlný podvozek, který se ladně přenáší přes nerovné tuzemské silnice.
VW GOLF VARIANT 4MOTION 1,6 TDI: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Nadčasový design karoserie, komfortní podvozek, pohon všech kol, vnitřní prostor. |
Slabiny | Drahá příplatková výbava. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Zpracování na jedničku, nastupování horší
Tradiční silnou stránkou Volkswagenu Golf je zpracování interiéru, kde vše přesně sedí jako u vozů o třídu výše.
Golf patří k autům ve kterých se sedí docela nízko, ani nastupování není nejkomfortnější, což už je v éře minivanů a vozů SUV pro některé řidiče nezvyklé. Přední sedadla jsou však komfortní i na dlouhých cestách, sedák je hodně dlouhý, bočnice podrží tělo v zatáčkách.
Na druhou stranu testovaný vůz potvrdil, že ovládání Volkswagenu Golf je jako vždy nekomplikované, pro řidiče nechystá žádné nástrahy. Na vše si rychle zvykne a jízdu v tomto evropském bestselleru své třídy si může vychutnávat plnými doušky.
Pohonu všech kol si ani nevšimne, jen si může být jistý, že se s autem vyšplhá i tam, kde běžné dvoukolky nevyjedou bez řetězů. Golf sází podobně jako většina konkurence na systém, který v běžném provozu zapojuje jen přední kola a zadní se přidají, když přední začnou prokluzovat.
Petr Buček
VW GOLF VARIANT 4MOTION 1,6 TDI: TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 77/105 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 250/1500-2750 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 189 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,9 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,5 město/4,0 mimo město/4,5 kombinace |
Objem nádrže (l) | 50 |
Emise CO2 | 119 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4562/1799/1481 |
Rozvor (mm) | 2635 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1494 |
Objem kufru (l) | 605/1620 (při sklopených zadních sedadlech) |
Pramen: Volkswagen
Čtěte také: