Test Nissanu Qashqai 1,6 dCi 4x4: SUV nabité asistenty
Oproti předchůdci působí nový Nissan Qashqai robustněji, k mání však už nejsou dvě délky karoserie ani sedmimístná verze.
Už předchozí generace Nissanu Qashqai patřila k tomu nejlepšímu ve třídě SUV. Nástupce chce být ještě lepší.
To je vidět nejen na odvážnějších tvarech karoserie, ale také na větší dávce elegance v interiéru. Navíc mu nechybí žádný z nejmodernějších asistenčních systémů, které zákazníkům Nissan nabízí za mnohem nižší příplatky než řada konkurentů.
Nový Nissan Qashqai působí také mohutněji, ačkoliv má na délku jen 438 centimetrů. Uvnitř nabízí hodně místa, ale prostor pro zavazadla rodinné nároky neuspokojí.
NISSAN QASHQAI 1,6 dCi 4x4: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Nissan Qashqai získal maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové). |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. |
Další bezpečnostní doplňky | K nejvyšší výbavě Tekna automobilka automaticky dodává automatické nouzové brzdění, upozornění na vybočení z pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo automatické přepínání dálkových světel. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 tisíc km. Prodloužená pětiletá s omezením na 150 000 km přijde na 17 400 korun. |
Cena | Nejlevnější Nissan Qashqai stojí 399 900 korun (s benzinovým turbomotorem s výkonem 115 koní). Levnější ze dvou nabízených dieselů (1,5 dCi s výkonem 110 koní) je k mání za 482 400 Kč. Silnější testovaná verze 1,6 dCi (130 koní) stojí od 504 900 Kč. S pohonem všech kol, nebo s automatickou převodovkou přijde Qashqai 1,6 dCi na 554 900 korun (v nejvyšší výbavě stojí 695 900 Kč.). |
Výbava | Nissan Qashqai se prodává ve střech stupních výbav - jako Visia, Acenta nebo Tekna. Například navigační systém s parkovací kamerou a Bluetooth je součástí výbavy Tekna, k provedení Acenta přijde na 30 tisíc korun. |
Poznámka: květen 2014
Bezpečnostní asistenti nechybí
Jako správný nováček na trhu oplývá také Nissan Qashqai všemi moderními bezpečnostními prvky.
Automatické nouzové brzdění zastoupí řidiče, když se qashqai přiblíží zezadu jinému autu. Nechybí ani sledování mrtvého úhlu, rozpoznání řidičovy únavy či upozornění na vybočení z jízdní pruhu.
Kamery monitorující všechny čtyři strany vozu, inteligentní parkovací asistent sám vybere parkovací místo a zajede na něj.
Automatické přepínání dálkových světel přijde vhod večer na silnicích s menším provozem a rozpoznání dopravních značek je spíše zajímavostí.
Kdo zvolí japonské SUV v nejvyšší výbavě Tekna, dostane všechny tyto asistenty bez příplatku. K nižší výbavám je lze získat jako celý paket za 20 tisíc korun.
Na palubě je bude mít majitel Nissanu Qashqai se základním benzinovým turbomotorem 1,2 DIG-T, který přijde v nejvyšší výbavě Tekna na 550 900 a v nejnižší verzi Visia na 399 900 Kč.
A systémy využije také zákazník kupující top verzi s pohonem všech kol – ta je k mání jen s turbodieselem 1,6 dCi s výkonem 130 koní. Nissan Qashqai pak přijde na 554 900 až 695 900 korun podle zvolené výbavy.
Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel právě verzi s pohonem všech kol.
Týdenní test ukázal, že nový Qashqai je typickým, ale velmi vyzrálým SUV. Díky pohonu všech kol zdolá zasněženou nebo rozbahněnou cestu.
Rodinu s dětmi však zarmoutí objem kufru – 401 litrů. Páté dveře mají navíc nepříznivý sklon pro další nakládání nad kryt zavazadlového prostoru.
Zato místa uvnitř japonského SUV je hodně. Na zadních sedadlech mohou bez problémů cestovat i dospělí, místa pro kolena i pro hlavu tu mají dost.
Nízká spotřeba zaručena
Testovací Nissan Qashqai měl pod kapotou šestnáctistovku dCi, která pochází od sesterské značky Renault.
800 testovacích kilometrů mezi Prahou a Jeseníky zvládl s průměrnou spotřebou 6,3 litru nafty na 100 kilometrů.
Motoru vůbec nechybí dynamika, ochotně zrychluje od nízkých otáček a je přitom velmi kultivovaný. Není to superdravec, ale rozhodně nezklame.
Pohon všech kol se připojuje tlačítkem pod volantem, k dispozici je také poloha „Lock“, která nastaví pevné rozdělení přenosu výkonu k oběma nápravám. Jinak motor roztáčí jen přední kola, zadní se přidají na příkaz elektroniky.
Kaňkou na kráse jízdních vlastností testovaného vozu byla devatenáctipalcová kola s pneumatikami s nízkým profilem. České nerovné silnice nezvládají tak, aby byla jízda komfortní. Pohodlí se však od SUV očekává.
NISSAN QASHQAI 1,6 dCi 4x4: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Vnitřní prostor, zajímavý design, úsporný motor. |
Slabiny | Hůře využitelný kufr, nekomfortní devatenáctipalcová kola. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Více luxusu v interiéru
Karoserie Nissanu Qashqai je podle aktuální módy hodně svalnatá.
Jen rodině s malými dětmi se úplně nehodí. Nejenže chybí objemnější kufr, který by spolknul více zavazadel. Sedmileté děti měly během testu například problém otevřít zadní dveře, jejichž kliky potřebují více síly, než je obvyklé (některé rodinné vozy typu MPV mají naopak velmi lehce otevíratelné dveře).
Palubní deska Nissanu Qashqai působí moderně a elegantně. Testovacímu vozu nechyběla velká sedmipalcová dotyková obrazovka, která přenáší obraz z parkovací kamery, z navigace, ovládá se přes ni rádio, přehrávače hudby i telefon.
Nissan Qashqai určitě patří mezi nejzajímavější SUV současnosti, nechybí mu všechny důležité asistenční systémy (automatické brzdy, přepínání dálkových světel) i ty méně důležité (čtení značek, asistent pro jízdu v pruzích). Rodinám s malými dětmi však lépe poslouží kombík nebo velkoprostorový minivan.
Petr Buček
NISSAN QASHQAI 1,6 dCi 4x4: TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 96/130 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 320/1750 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,9 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,6 město/4,5 mimo město/4,9 kombinace |
Objem nádrže (l) | 65 |
Emise CO2 | 129 |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4380/1806/1590 |
Rozvor (mm) | 2646 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1518-1602 |
Objem kufru (l) | 401 |
Pramen: Nissan
Čtěte také: