Test Volkswagenu Sportsvan 1,2 TSI: krátký, ale vysoký Golf s velkým prostorem
Pro koho je běžný Golf malý, kombík moc dlouhý a Touran nebo Tiguan až příliš obrovský, toho může zaujmout nový Volkswagen Golf Sportsvan.
Menší z rodinných MPV od značky Volkswagen – Golf Sportsvan – konkuruje vozům Renault Scénic nebo Ford C-Max v kratších ze dvou nabízených délek. Neboli autům s kufrem okolo 500 litrů, variabilním interiérem se zadními sedadly ještě více dělenými než v kombících, s vyšší karoserií a s posuvem zadních sedaček.
Rodiny nebo aktivní lidé díky tomu přivítají, když mohou jednoduše zvětšit kufr, nebo naopak vytvořit více místa na zadních sedadlech.
Taková auta mívají základní cenu okolo 400 tisíc korun, s rozsáhlou výbavou se pohybují okolo půl milionu.
Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel nový Volkswagen Golf Sportsvan s benzinovým motorem 1,2 TSI ve výkonnější ze dvou nabízených verzí – s 81 kW.
VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN 1,2 TSI - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy EuroNCAP | Volkswagen Golf Sportsvan získal pět hvězdiček (více o crash testu EuroNCAP). |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě - čelní, boční vpředu a hlavové stropní, kolenní u řidiče. Boční airbagy vzadu za příplatek 9800 Kč. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dvě krajní sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. |
Další bezpečnostní doplňky | Za příplatek je k mání například asistent pro jízdu v pruzích s automatickými dálkovými světly za 13 500 korun, adaptivní tempomat za 12 700 Kč, PreCrash systém za 3500 korun, varování na jiné vozidlo v mrtvém úhlu zpětných zrcátek přijde na 7800 Kč. Součástí standardní výbavy je multikolizní brzda. |
Záruka | Dvouletá. Možno rozšířit na 4 roky s omezením na 80 000 km za 7100 korun. |
Cena | Nejlevnější Volkswagen Golf Sportsvan stojí 433 900 Kč. Pohání jej benzinový motor 1,2 TSI (63 kW). S testovanou silnější verzí motoru 1,2 TSI (81 kW) přijde nejméně na 463 900 Kč. Nejdostupnější dieselová verze s motorem 1,6 TDI (81 kW) stojí od 523 900 Kč. Příplatek za automatickou převodovku DSG činí 60 tisíc kroun. |
Výbava | Golf Sportsvan se nabízí ve dvou výbavách. Základní nese název Comfortline a nechybí v ní rádio s CD, automatická klimatizace, tempomat, kola z lehkých slitin. Například navigace je za příplatek nejméně 17 600 korun. |
Poznámka: červenec 2014
Motor je příjemný a úsporný
Benzinový turbomotor s objemem 1,2 litru je stále oblíbenějším pohonem ve škodovkách, volkswagenech i seatech. Výkon silnější verze koncern Volkswagen nedávno posunul ze 77 na 81 kW.
Motor v testovaném voze potvrdil, že se není nutné pohonů s malým objemem bát. Naopak. Díky turbu má zátah od nízkých otáček. Svým hlukem neotravuje a při zastavení na křižovatce je až překvapivě neslyšný.
Dalším velkým kladem je jeho spotřeba. Více než 1000 testovacích kilometrů zvládl Volkswagen Golf Sportsvan 1,2 TSI s průměrnou spotřebou šest litrů benzinu na sto kilometrů. Testovací trasa vedla napříč republikou, mezi Prahou a Jeseníky.
Co lze nejvíce Volkswagenu Golf Sportsvan vytknout? Snad jen jeho zavádějící název. Sportovní charakter toto auto nemá. Ani tak nejezdí, ani sportovně nevypadá. Alespoň že není například ve srovnání s větším MPV – Volkswagenem Touran – až tak přísně krabicovité.
Sportovní není, a mnozí to ocení, ani podvozek sportsvana. Ten je velmi pohodlný, nerovnosti zvládá na výbornou.
VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN 1,2 TSI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Variabilní a prostorná karoserie. Výhodou je posouvání zadních sedadel a dělení druhé řady. Motor 1,2 TSI má nízkou spotřebu a dostatek výkonu, pohodlný podvozek. |
Slabiny | Ve srovnání s konkurencí vyšší základní cena. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Prostor Golfu Sportsvan nechybí
Kolik toho uvnitř 434 centimetrů dlouhý Volkswagen Golf Sportsvan uveze, leckoho překvapí. Jeho karoserie je o 22 centimetrů kratší než v případě sesterského Golfu kombi, ale díky své výšce a větší variabilitě zadních sedadel, je nové MPV mnohem praktičtější.
Jeho zadní sedák je rozdělený v poměru 1/3 ku 2/3. Obě části jsou samostatně posuvné, čímž lze buď zvětšit objem kufru (500 litrů), nebo prostor na zadních sedadlech. Ten je při posunutí dozadu opravdu velký.
Opěradlo zadních sedadel je rozdělené dokonce na tři části, prostřední užší díl lze sklopit samostatně. Podtrženo a sečteno, na první pohled nevelký Golf Sportsvan uveze i rodinu s hromadou tašek a kufrů na dovolenou.
Na předních sedadlech, která mají dlouhé sedáky i příjemná opěradla, je hodně místa do šířky. Palubní deska – to je klasika koncernu Volkswagen: žádné výstřelky, ale konzervativní tvary bez překvapení. Potěší, že už v základní ceně dostává Golf Sportsvan rovnou automatickou klimatizaci.
Petr Buček
VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN 1,2 TSI - TECHNIKA | |
Motor | Benzinový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 81/110 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 175/1400-4000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 192 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,7 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,4 město/4,6 mimo město/ 5,3 kombinace |
Objem nádrže (l) | 50 |
Emise CO2 | 122 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4338/1807/1578 |
Rozvor (mm) | 2685 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1324 |
Objem kufru (l) | 500 a 1520 při sklopených sedadlech druhé řady. |
Pramen: Volkswagen
Čtěte také:
Test Renaultu Scénic 1,6 dCi: v mnoha ohledech stále na špici
Test Fordu C-Max 1,6 EcoBoost: rodinné auto mrštné jako ještěrka