Test Hondy Civic Tourer 1,6 i-DTEC: docela jiný kombík
I když se dnes každá značka aut pečlivě stará o jedinečnost designu svých výrobků, přesto je Honda Civic jako z jiného světa. Platí to také pro interiér, který navíc překvapuje svým praktickým zaměřením.
Honda se vrátila s kombíkem nižší střední třídy po 12 letech. Jmenuje se Civic Tourer. V testované dieselové verzi přijde v závislosti na výbavě zhruba na 500 až 600 tisíc korun.
Zatímco pětidveřová Honda Civic se vyrábí už ve druhé generaci za sebou s výrazným designem – možná sportovním, možná jakoby z budoucnosti – varianta kombi se do výrobního programu dostala až nedávno.
Už nějakou dobu přitom platí, že Civic rozhodně nenudí. Také kombík má zajímavé tvary, které u jiných aut nejsou obvyklé. Jestliže se Seat Leon ST snaží zaujmout zájemce o sportovně laděné kombi, Civic jde ještě o krok dále.
Stranou přitom nezůstává ani praktická stránka, spíše naopak. Honda Civic v tomto ohledu řadu konkurentů hravě strčí do kapsy.
HONDA CIVIC TOURER 1,6 i-DTEC - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Honda Civic získala maximální počet pět hvězdiček (více zde). |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, boční hlavové). |
ESP | V základní výbavě pod názvem VSA. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Další doplňky | V základní výbavě nechybí aktivní opěrky hlavy pro ochranu krční páteře. Za 22 500 Kč lze přikoupit bezpečnostní paket zahrnující protikolizní systém (do 30 km/h), systém rozpoznání dopravních značek nebo detekci objektů v mrtvém úhlu zpětných zrcátek. |
Záruka | Tříletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. |
Cena | Testovaná naftová Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC v nejnižší výbavě Comfort stojí od 492 900 Kč. Základní model s benzinovým motorem 1,8 i-VTEC přijde nyní v akci na 447 900 Kč. |
Výbava | Ve výbavě Comfort nechybí zadní flexibilní sedadla Magic Seats, 16palcová kola z lehkých slitin nebo automatická klimatizace. |
Poznámka: září 2014
Objemný kufr
Maximální objem kufru Škody Octavia Combi je 610 litrů, Honda Civic Tourer pojme dokonce 624 litrů zavazadel. Oba údaje platí pro verze bez rezervního kola vybavené dojezdovou rychlolepící sadou.
Více než 100 litrů prostoru pro zavazadla je přitom u Hondy Civic v „díře“ na dně kufru, kde obvykle sídlí rezerva a pod ní nádrž na palivo. Ta je u japonského kombíku přemístěná pod přední sedadla.
Takové řešení si však vybírá daň v menším prostoru do výšky na předních sedadlech. Cestující na zadních sedadlech si navíc nemohou zasunout dolní část nohou pod přední sedadla. Vyvýšená podlaha to neumožňuje. Nadprůměrně vzrostlé postavy si tak Hondu Civic moc neužijí.
Nádrž posunutá pod přední sedadla přináší kromě velkého kufru ještě jedno překvapení. Honda může dát zadním sedadlům speciální sklopnou konstrukci, kterou v japonské automobilce nazývají magickou. Menší i větší část zadního sedáku lze sklopit směrem nahoru jako sedačku v kině či divadle. Tím vzniká za předními sedadly v jiných autech neznámý prostor. Lze do něj umístit například horské kolo.
Rodiče ocení také téměř kolmé otevírání zadních dveří. Díky tomu se jednoduše dostanou k dětem v autosedačkách.
HONDA CIVIC TOURER 1,6 i-DTEC - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Design odlišný od konkurence, velký vnitřní prostor, jízdní vlastnosti. |
Slabiny | Méně místa nad hlavou. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Sportovní kokpit
V interiéru Hondy Civic Tourer dochází k zajímavému propojení praktičnosti a sportovního zaměření.
Velký kufr a variabilní sedadla patří k zádi vozu, vpředu naopak vládne sportovní duch. Řízení Hondy Civic je přesné a lehké, stejně jako dráhy řadicí páky. Sportovně působící volant, přední sedadla s bočními oporami a mrštný podvozek dávají řidiči japonského kombíku radost z jízdy.
Zvláštní palubní deska patří už ke druhé generaci Hondy Civic a dostává ji také kombík. Na klasickém místě pro budíky pod volantem sídlí otáčkoměr, palivoměr a ukazatel teploty chladící kapaliny.
Řidič sleduje nad volantem digitální údaj o rychlosti a vpravo od něj multifunkční displej – ten informuje o palubním počítači (který však má komplikované ovládání), o přehrávané hudbě či telefonování. Testovaný vůz neměl ve výbavě navigaci, jejíž displej nachází své místo uprostřed palubní desky nad ovladači klimatizace.
Velkou pochvalu si zaslouží dieselový motor pro Hondu Civic, který poháněl testované kombi.
Jedná se o šestnáctistovku s turbem a s výkonem 120 koní. Její točivý moment dosahuje 300 Nm.
Turbodiesel 1,6 i-DTEC se může pochlubit tichým a kultivovaným chodem, velmi dobrou dynamikou a především nízkou spotřebou.
Ta se během testu ustálila na údaji 4,9 litru nafty na 100 kilometrů. Na okreskách klesala na průměrných 4,5 litru, na dálnici byla o litr vyšší.
Petr Buček
HONDA CIVIC TOURER 1,6 i-DTEC - TECHNIKA | |
Motor | Čtyřválcový turbodiesel |
Výkon (kW/koní) | 88/120 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 300/2000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,1 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,3 město/3,7 mimo město/ 3,9 kombinace |
Emise CO2 | 103 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4535/1770/1480 |
Rozvor (mm) | 2595 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 1337 |
Objem kufru (l) | 624/1668 (se složenými sedadly) |
Pramen: Honda
Čtěte také: