Test Škody Yeti 2,0 TDI (81 kW): do města, pro rodinu i na dálnici
Přes svůj rostoucí věk zůstává Škoda Yeti jedním z nejzajímavějších menších vozů SUV. Nabízí praktický interiér se třemi samostatnými zadními sedadly.
Facelift sebral Škodě Yeti zajímavou kombinaci předních světel, aby ji dal tvář podobnou ostatním škodovkám. Jednalo se o citelný zásah do designu, někomu se líbí, jiným méně.
Ostatní přednosti si Škoda Yeti zachovala: jako každé SUV nabízí vyšší sezení, vzadu je dost místa i pro dospělé a svou trojicí samostatných, posuvných a vyjímatelných sedadel nemá konkurenci po stránce variability nákladového prostoru. V tomto ohledu se Škoda Yeti inspirovala u rodinných vozů MPV.
Převážet jízdní kola, kočárky nebo menší kusy nábytku tak není pro Škodu Yeti problém. I když je její kufr menší než u Škody Octavia či Rapid. Yeti pojme 416 litrů zavazadel. Jedná se o základní objem ve verzi bez rezervního kola.
Prostor pro zavazadla je však možné snadno zvětšit – posunutím zadních sedadel směrem dopředu, když jsou ve druhé řadě děti, které nepotřebují tolik prostoru pro kolena jako dospělí. Nakládat je možné i nahoru nad ochranný kryt kufru. Záď Škody Yeti je přísně krabicovitá, tašky a kufry lze díky tomu skládat až ke střeše.
ŠKODA YETI 2,0 TDI - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy EuroNCAP | Škoda Yeti získala pět hvězdiček (více o crash testu EuroNCAP). |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (s výjimkou základní výbavy Active) - čelní, boční vpředu a hlavové stropní, kolenní u řidiče. Boční airbagy vzadu za příplatek 7100 Kč. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dvě krajní sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. Isofix na sedadle spolujezdce je za 1000 Kč. |
Záruka | Dvouletá. Možno rozšířit na 4 roky s omezením na 60/120 tisíc km za 6200/12 300 korun. Anebo na pět let s omezením na 150 000 km za 19 500 korun. |
Cena | Nejlevnější Škoda Yeti se základním motorem 1,2 TSI stojí od 354 900 korun. S testovaným motorem 2,0 TDI (81 kW) přijde nejméně na 429 900 Kč. |
Výbava | Škoda Yeti je k mání s jednoduchou výbavou Active, se střední výbavou Ambition, s vyšší řadou Elegance a v nejluxusnějším provedení Laurin & Klement. |
Poznámka: září 2014
Yeti pro rodinu
Portál AutemBezpečně.cz otestoval Škodu Yeti 2,0 TDI v silniční verzi – bez paketu Outdoor i bez pohonu všech kol.
Škoda Yeti stojí od 355 tisíc korun se základním motorem 1,2 TSI, který je překvapivě dynamický i úsporný. S testovaným dvoulitrovým turbodieselem s nižším ze dvou nabízených výkonů (81 či 103 kW) přijde na nejméně 430 tisíc korun.
Všechny uvedené ceny jsou s pohonem předních kol a s manuální převodovkou. Škoda nabízí yetiho také na operativní leasing – výhodná je verze 1,2 TSI za měsíční nájem od 5200 korun.
V testovaném provedení je yeti výborným společníkem pro rodinu i do města. Zvládne také horské cesty, oproti běžnému nízkému autu má vyšší světlou výšku. Kdo však bydlí vysoko na kopci nebo jezdí lehkým terénem, pro toho je lepší volbou Škoda Yeti 4x4.
K interiéru yetiho patří vedle variability zadních sedadel také zpracování a pohodlí na úrovni vozu nižší střední třídy. Platí to pro kvalitu sedadel, zpracování interiéru i palubní desky.
ŠKODA YETI 2,0 TDI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Variabilní a prostorná karoserie. Výhodou je posouvání zadních sedadel a možnost dělení i vyjímání druhé řady. |
Slabiny | Menší kufr. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Úsporný bručoun pod kapotou
Dvoulitrový turbodiesel představuje u Škody Yeti nejlevnější naftovou volbu. Slabší šestnáctistovka TDI je k mání jen v ekologickém provedení Greenline či s automatem, a cenově tak dvoulitr překonává.
Dvoulitrové motory TDI s výkonem okolo 110 koní už jsou tak trochu výletem do starých časů, automobilky postupně nasazují pohony s nižšími objemy.
Proto nepřekvapí, že motor 2,0 TDI se hned od nastartování prezentuje hlasitým bručením. Jízda s ním působí trochu těžkopádně.
Jakmile však začne účinkovat jeho turbo, odvděčí se řidiči silným zátahem od nízkých otáček. A také nízkou spotřebou nafty.
Sedm set testovacích kilometrů zvládla Škoda Yeti 2,0 TDI s průměrným apetitem 5,5 litru nafty na 100 kilometrů. Na okreskách klesá spotřeba pod pět litrů, na dálnici se drží okolo 6,5 litru.
Ve městě se projeví klady krátké karoserie, která je dlouhá jen 4,22 metru. Směrem dopředu má řidič dobrý přehled o okolním dění, avšak orientaci směrem do stran a dozadu vyšší sezení trochu komplikuje.
Petr Buček
ŠKODA YETI 2,0 TDI - TECHNIKA | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 81/110 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 250/1500-2500 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 177 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,6 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,4 město/4,3 mimo město/ 5,1 kombinace |
Objem nádrže (l) | 55 |
Emise CO2 | 132 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4222/1793/1691 |
Rozvor (mm) | 2578 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1445 |
Objem kufru (l) | 416 (bez rezervy) a 1760 při vyjmutých sedadlech druhé řady. |
Pramen: Škoda
Čtěte také: