reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Srovnání rodinných aut: ve kterém uvezete tři a více dětí?


velikost textu:
     
13.listopadu 2014 15:13
 

Švýcarský autoklub TCS letos porovnal 13 rodinných aut, mezi nimi také Škodu Yeti.


TCS
Tři dětské sedačky rodinná auta většinou uvezou 

Většina z testovaných vozů uveze nejméně tři dětské autosedačky, některé umožňují převážet dokonce čtyři děti. 

Přesto platí, že ne každá dětská autosedačka se vejde do jakéhokoliv auta. Někteří výrobci aut totiž různým způsobem omezují převážení dětských autosedaček. 

V letošním testu se autoklub TCS zaměřil na 13 rodinných vozů.

Výsledky testu 15 rodinných aut z roku 2013 naleznete zde.

Výsledky testu 18 rodinných aut z roku 2012 naleznete zde.

Ačkoliv všechna moderní auta dostávají už ve výrobě systémy isofix a top-tether, které zvyšují bezpečnost dětí, žádný ze 13 rodinných vozů nedosáhl na maximální výsledek v podobě pěti hvězd.

V testech provedených v minulých letech získaly pět hvězdiček nejnovější Citroën C4 Picasso, ale také Dacia Lodgy, trojčata Peugeot 807/Citroën C8/Fiat Ulysse a dvojčata Volkswagen Sharan/Seat Alhambra.

Hodnocení bezpečnosti dětí v jednotlivých autech provádí také Euro NCAP v rámci svých nezávislých crash testů. Všech 13 autoklubem TCS porovnávaných vozů obstálo v těchto zkouškách na výbornou.

Euro NCAP však nezjišťuje, jak komplikované či jednoduché je připevňování dětských sedaček. Když rodič při jejich instalaci udělá chybu, dítě se ocitá mimo bezpečí.

Autoklub TCS navíc zkouší, kolik dětských sedaček lze do kterého vozu upevnit - na zadní či na přední sedadla.

Tři děti se většinou vejdou

Do všech 13 porovnávaných aut se podařilo vměstnat alespoň tři dětské autosedačky, do některých s různými omezeními dokonce čtyři.

Nejlepší hodnocení v podobě čtyř hvězd získaly letos Citroën C4 Cactus, Nissan Qashqai a Volkswagen Golf Sportsvan.

Všechna tři vítězná auta odvezou na zadních sedadlech tři děti v autosedačkách. 

Tři hvězdičky obdržela od autoklubu TCS Škoda Yeti, ale také modely Mitsubishi Outlander, Ford EcoSport, Honda Civic Tourer, Kia Sportage, Mercedes třídy C, Volkswagen Golf a Peugeot 308 SW.

Škoda Yeti sice také na zadním sedadle odveze až tři děti, ale body ztratila za hůře přístupné isofixy a top-tether.

V přístupu k úchytům isofix panují mezi auty velké rozdíly. Nejnovější modely často nabízejí jednoduché připojení sedaček, ale některé vozy mají isofixy hodně zapuštěné v sedadlech. Spojení sedačky s isofixem je v takovém případě komplikované.

TCS chválí u yetiho dlouhé pásy a možnost přikoupení isofixů i pro přední sedadlo spolujezdce. Zadní sedadla této škodovky lze navíc posouvat a sklápět.

Krátké pásy rodiče neocení

Pouhé dvě hvězdičky zbyly v testu TCS na Mazdu 3 a na vůz Fiat 500L. Italské auto má příliš krátké pásy. Připevnění sedaček s pultíkem nebo sedaček pro nejmenší děti - takzvaných kolíbek - může být v tomto autě problematické.

Mazda 3 zase omezuje využití sedadla spolujezdce a prostřední zadní sedačky pouze na dětské autosedačky doporučené automobilkou.

TCS rodinám radí kupovat především velké kombíky a velkoprostorová auta neboli minivany. Sedany a menší SUV většinou poskytují méně komfortu pro rodinu.

Pokud má rodina dvě děti, může jí stačit i takové auto, které v testu TCS obdrželo pouze dvě hvězdy.

A ještě jedno doporučení: pokud máte pochybnosti o velikosti vyhlédnutého vozu, vezměte s sebou do prodejny či bazaru děti i s jejich sedačkami.

Z bezpečnostních důvodů je vždy lepší převážet děti na zadních sedadlech. Pokud umístíte sedačku na sedadlo spolujezdce, je u protisměrných sedaček nutné vypnout čelní airbag.

 VÝSLEDKY TESTU RODINNÝCH AUT
ModelPřednostiSlabinyPoznámkaZákladní cenaVýsl. TCS 
Citroën C4 Cactus Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě. Dobrý prostor pro 2 děti. Velmi dlouhé pásy. Dosažitelnost úchytů top-tether. Jednoduchý a srozumitelný návod. Zadní sedadlo nelze dělit. 329 900 Kč   ****
Fiat 500L Možnost převážení 2 dětí ve 2. řadě. Velmi dobře přístupné isofixy. Vypínání airbagu spolujezdce pouze přes menu. Prostřední sedadlo 2. řady není podle výrobce vhodné pro dětskou autosedačku. Špatný přístup k úchytům top-tether. Krátké pásy. Nepřehledný návod k použití. Zadní sedadla a opěradla jsou nastavitelná. 288 300 Kč  **
Ford EcoSportMožnost převážení 2 dětí ve 2. řadě. Velmi dobře přístupné isofixy.  Opěrky hlav ve 2. řadě nelze vyjmout. Srozumitelný návod.  -*** 
Honda Civic TourerMožnost převážení 3 dětí ve 2. řadě, ale s omezením. Prostřední sedadlo ve 2. řadě není použitelné pro všechny skupiny dětských sedaček - jen pro sedačky od Hondy. Dosažitelnost úchytů top-tether. Ne moc srozumitelný návod. Možno sklápění zadních sedadel jako u sedaček v kině. 447 900 Kč ***
Kia Sportage Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě, ale s omezením. Přístup k isofixům. Nejasný návod. 419 980 Kč***
Mazda 3 Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě, ale s omezením. Na sedadle spolujezdce lze převážet jen dětskou sedačku od Mazdy.Také prostřední sedadlo ve 2. řadě není použitelné pro všechny skupiny dětských sedaček - jen pro sedačky od Mazdy.   Příliš dlouhý návod. 365 900 Kč ** 
Mercedes třídy C Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě, ale s omezením. Dobrý prostor pro dvě děti. Velmi dobře dosažitelné úchyty isofix a top-tether. Velmi dlouhé pásy.Deaktivace airbagu spolujezdce za příplatek. Příliš dlouhý návod. Zadní sedadlo je třídílné.837 320 Kč *** 
Mitsubishi Outlander Možnost převážení 2 dětí ve 2. řadě. Za příplatek 3. řada sedadel - s omezeními lze převážet až pět dětí. Velmi dobře přístupné úchyty top-tether.  Sedadlo spolujezdce a třetí řada je podle výrobce vhodná jen pro dětské sedačky doporučené automobilkou. Prostřední sedadlo 2. řady není podle výrobce vhodné pro dětské autosedačky. Horší přístup k isofixům. Sedadla 3. řady se sklápějí do podlahy. 550 000 Kč ***  
Nissan Qashqai Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě. Dobře přístupné isofixy.  Dlouhý a někdy nejasný návod. 399 900 Kč ****
Peugeot 308 SW Možnost převážení 2 dětí ve 2. řadě. Velmi dlouhé pásy. Prostřední sedadlo 2. řady není podle výrobce vhodné pro dětské autosedačky. Hůře přístupné úchyty isofix a top-tether. Přehledný a srozumitelný návod. 412 000 Kč *** 
Škoda Yeti Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě. Velmi dlouhé pásy.  Hůře přístupné úchyty isofix a top-tether.  Srozumitelný návod. Za příplatek isofixy i na sedadle spolujezdce. Zadní sedadla lze samostatně nastavovat. 354 900 Kč *** 
VW Golf Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě, ale s omezením. Velmi dobře přístupné isofixy a dlouhé pásy.  Krátký a srozumitelný návod. 367 900 Kč *** 
VW Golf Sportsvan Možnost převážení 3 dětí ve 2. řadě. Velmi dobrý prostor pro dvě děti. Velmi dobře přístupné isofixy a dlouhé pásy. 
 Srozumitelný návod, ale častá opakování. Zadní sedadla lze nastavovat. 437 900 Kč ****

Petr Buček


Čtěte také:

TESTY AUT NA AutemBezpečně.cz



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

17.10.2017 6:05:22
reklama
  reklama