Test Škody Octavia Scout 2,0 TDI: 184 koní, automat a pohon všech kol
Jednou z nejlepších Octavií je verze Scout vybavená nejsilnějším motorem s výkonem 184 koní, automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Redakce AutemBezpečně.cz vyzkoušela před nástupem zimy auto, které se hodí každému, kdo často jezdí po horách a bydlí někde nahoře na kopci.
Scout se nabízí pouze ve verzí kombi a má standardně pohon všech kol, oproti klasické octavii o tři centimetry zvýšený podvozek, plastové kryty a estetické doplňky. Díky tomu všemu si snadno poradí se sněhem či bahnem.
Škoda Octavia Scout má kufr se stejným objemem jako ostatní kombíky této modelové řady – 610 litrů.
Zájemce o Škodu Octavia Scout v její nejvýkonnější verzi si však musí připravit nejméně 735 tisíc korun. To znamená téměř přesně dvojnásobek oproti základní verzi Škody Octavia Combi s benzinovým motorem 1,2 TSI.
Stejný dvoulitrový turbodiesel, jako měl testovaný scout, se objevuje i v běžné octavii a také ve sportovně pojaté Octavii RS. Scout má navíc pohon všech kol a je pouze o čtyři tisíce korun dražší než „er-eso“ (verze RS však má lepší výbavu, v níž nechybí xenonová světla nebo automatické otvírání pátých dveří – za tyto doplňky se u Scoutu připlácí).
ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Škoda Octavia získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | 7 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, hlavové a kolenní u řidiče). Zadní boční airbagy za příplatek 11 000 Kč. |
ESP | V základní výbavě pod označením ESC. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. Úchyty pro sedadlo spolujezdce za 900 korun. |
Další bezpečnostní doplňky | Bi-xenonová světla za 21 tisíc korun, asistent pro jízdu v pruzích přijde na 15 tisíc Kč, upozornění na únavu řidiče za 1500 Kč. Multikolozní brzda bez příplatku. Front Assistant (sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla včetně automatického zpomalování a brzdění) stojí 9000 Kč. |
Záruka | Dvouletá. Prodloužená záruka na 4 roky 5700/11 500 Kč (do 60/120 tisíc km). Na pět let (do 150 000 km) stojí 17 700 korun. |
Cena | Nejlevnější Škoda Octavia Combi Scout má motor 2,0 TDI (110 kW), manuální převodovku, a stojí od 682 900 Kč. S benzinovým motorem 1,8 TSI (132 kW), který je k mání v kombinaci s automatem, přijde na 694 900 Kč. Testovaná verze s motorem 2,0 TDI (135 kW) a s automatem stojí 734 900 korun. |
Výbava | Octavia Scout má jeden stupeň výbavy, který mimo jiné zahrnuje 17palcová litá kola nebo automatickou klimatizaci. |
Poznámka: listopad 2014
Rychle na silnici, bezpečně v terénu
184 koní pod kapotou Škody Octavia Scout je znát. Někdy sice reaguje spojení s automatem trochu těžkopádně, ale většinou si motor s převodovkou ladí a octavia s vizáží teréňáku upaluje vpřed.
Když se na voliči převodovky zapne sportovní režim S, je předjíždění pomalejších vozů velmi rychlé. Ale ani při běžné pozici D není Scout pomalý. Naopak.
Testovací vůz spotřeboval během testu v průměru 6,8 litru nafty na 100 kilometrů. Jezdit úsporněji se mu moc nechce ani na okreskách, kde se jeho apetit pohyboval nad hranicí šesti litrů.
Kdo by měl obavy, že Octavia Scout vinou pár centimetrů do výšky navíc ztratí něco ze svých výborných jízdních vlastností, je na omylu.
Koho pak rozhodně nejsilnější Scout zaujme, to jsou majitelé těžkých přívěsů či lodí. Úctyhodný je točivý moment turbodieselového motoru, který činí 380 Newtonmetrů.
Vyloženě komfortní je jízda se Škodou Octavia Scout po rozbitých a nerovných silnicích.
A pohon všech kol nenechá na holičkách všechny, kteří potřebují zdolávat strmé zasněžené nebo bahnité silnice.
ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Velký prostor na zadních sedadlech, objemný kufr, dynamika nejsilnějšího dvoulitrového dieselu pro Octavii Scout. |
Slabiny | Vyšší cena. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Interiér beze změn
Uvnitř Škody Octavia Scout se oproti běžné oktávce změnilo jen pár detailů. Například nápisy Scout na sedadlech, řadicí páce, prazích dveří a na volantu.
I pro tuto napůl terénní octavii platí, že nabízí hodně prostoru. Naprosto nadprůměrně místa je na zadních sedadlech. V tomto ohledu se nejprodávanější škodovka od své první generace trpící nedostatkem prostoru pro kolena diametrálně liší.
Také na předních sedadlech je Octavia prostorná. Palubní desku nelze označit jiným přívlastkem než konzervativní. Jejím centrem je velká dotyková obrazovka, která řídí nastavení rádia, navigace, telefonování a další funkce. A také se přes ní nastavují moderní asistenti.
Asi nejzajímavějším z nich je Front Assistant – sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla, kterému nechybí ani možnost automatického zpomalování a brzdění. Naznačuje, jak se auta pomalu ale jistě přesouvají do budoucnosti, kdy už bude ovládání vozu čistě na počítačích.
Petr Buček
ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI - TECHNICKY | |
Motor | Naftový čtyřválec přeplňovaný |
Výkon (kW/koní) | 135/184 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 380/1750-3000 |
Poháněná kola | Všechna |
Převodovka | Automatická šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 219 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 7,8 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,8 město/4,6 mimo město/5,1 kombinace |
Objem nádrže (l) | 55 |
Emise CO2 | 134 |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4685/1814/1531 |
Rozvor (mm) | 2679 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1559 |
Objem kufru (l) | 610/1740 (při sklopených zadních sedadlech) |
Pramen: Škoda
Čtěte také: