Domů > Testy > Testy aut

Test Škody Octavia Scout 2,0 TDI: 184 koní, automat a pohon všech kol


velikost textu:
     
27.listopadu 2014 08:01
 

Jednou z nejlepších Octavií je verze Scout vybavená nejsilnějším motorem s výkonem 184 koní, automatickou převodovkou a pohonem všech kol.


Petr Buček
Škoda Octavia Scout má podvozek zvýšený o několik centimetrů 


Redakce AutemBezpečně.cz vyzkoušela před nástupem zimy auto, které se hodí každému, kdo často jezdí po horách a bydlí někde nahoře na kopci.

Scout se nabízí pouze ve verzí kombi a má standardně pohon všech kol, oproti klasické octavii o tři centimetry zvýšený podvozek, plastové kryty a estetické doplňky. Díky tomu všemu si snadno poradí se sněhem či bahnem.

Škoda Octavia Scout má kufr se stejným objemem jako ostatní kombíky této modelové řady – 610 litrů.

Zájemce o Škodu Octavia Scout v její nejvýkonnější verzi si však musí připravit nejméně 735 tisíc korun. To znamená téměř přesně dvojnásobek oproti základní verzi Škody Octavia Combi s benzinovým motorem 1,2 TSI.

Stejný dvoulitrový turbodiesel, jako měl testovaný scout, se objevuje i v běžné octavii a také ve sportovně pojaté Octavii RS. Scout má navíc pohon všech kol a je pouze o čtyři tisíce korun dražší než „er-eso“ (verze RS však má lepší výbavu, v níž nechybí xenonová světla nebo automatické otvírání pátých dveří – za tyto doplňky se u Scoutu připlácí). 

ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyŠkoda Octavia získala maximální počet pět hvězdiček (více o testu čtěte zde)
Airbagy7 airbagů v základní výbavě (čelní, přední boční, hlavové a kolenní u řidiče). Zadní boční airbagy za příplatek 11 000 Kč.
ESPV základní výbavě pod označením ESC.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. Úchyty pro sedadlo spolujezdce za 900 korun.
Další bezpečnostní doplňky Bi-xenonová světla za 21 tisíc korun, asistent pro jízdu v pruzích přijde na 15 tisíc Kč, upozornění na únavu řidiče za 1500 Kč. Multikolozní brzda bez příplatku. Front Assistant (sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla včetně automatického zpomalování a brzdění) stojí 9000 Kč.
Záruka Dvouletá. Prodloužená záruka na 4 roky 5700/11 500 Kč (do 60/120 tisíc km). Na pět let (do 150 000 km) stojí 17 700 korun.
CenaNejlevnější Škoda Octavia Combi Scout má motor 2,0 TDI (110 kW), manuální převodovku, a stojí od 682 900 Kč. S benzinovým motorem 1,8 TSI (132 kW), který je k mání v kombinaci s automatem, přijde na 694 900 Kč. Testovaná verze s motorem 2,0 TDI (135 kW) a s automatem stojí 734 900 korun.
Výbava Octavia Scout má jeden stupeň výbavy, který mimo jiné zahrnuje 17palcová litá kola nebo automatickou klimatizaci. 

Poznámka:  listopad 2014


Rychle na silnici, bezpečně v terénu

184 koní pod kapotou Škody Octavia Scout je znát. Někdy sice reaguje spojení s automatem trochu těžkopádně, ale většinou si motor s převodovkou ladí a octavia s vizáží teréňáku upaluje vpřed.

Když se na voliči převodovky zapne sportovní režim S, je předjíždění pomalejších vozů velmi rychlé. Ale ani při běžné pozici D není Scout pomalý. Naopak.

Testovací vůz spotřeboval během testu v průměru 6,8 litru nafty na 100 kilometrů. Jezdit úsporněji se mu moc nechce ani na okreskách, kde se jeho apetit pohyboval nad hranicí šesti litrů.

Kdo by měl obavy, že Octavia Scout vinou pár centimetrů do výšky navíc ztratí něco ze svých výborných jízdních vlastností, je na omylu.

Koho pak rozhodně nejsilnější Scout zaujme, to jsou majitelé těžkých přívěsů či lodí. Úctyhodný je točivý moment turbodieselového motoru, který činí 380 Newtonmetrů.

Vyloženě komfortní je jízda se Škodou Octavia Scout po rozbitých a nerovných silnicích.

A pohon všech kol nenechá na holičkách všechny, kteří potřebují zdolávat strmé zasněžené nebo bahnité silnice.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI  - HODNOCENÍ

PřednostiVelký prostor na zadních sedadlech, objemný kufr, dynamika nejsilnějšího dvoulitrového dieselu pro Octavii Scout.
SlabinyVyšší cena.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Interiér beze změn

Uvnitř Škody Octavia Scout se oproti běžné oktávce změnilo jen pár detailů. Například nápisy Scout na sedadlech, řadicí páce, prazích dveří a na volantu.

I pro tuto napůl terénní octavii platí, že nabízí hodně prostoru. Naprosto nadprůměrně místa je na zadních sedadlech. V tomto ohledu se nejprodávanější škodovka od své první generace trpící nedostatkem prostoru pro kolena diametrálně liší.

Také na předních sedadlech je Octavia prostorná. Palubní desku nelze označit jiným přívlastkem než konzervativní. Jejím centrem je velká dotyková obrazovka, která řídí nastavení rádia, navigace, telefonování a další funkce. A také se přes ní nastavují moderní asistenti.

Asi nejzajímavějším z nich je Front Assistant – sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla, kterému nechybí ani možnost automatického zpomalování a brzdění. Naznačuje, jak se auta pomalu ale jistě přesouvají do budoucnosti, kdy už bude ovládání vozu čistě na počítačích.

Petr Buček

ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI  - TECHNICKY

MotorNaftový čtyřválec přeplňovaný
Výkon (kW/koní)135/184
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)380/1750-3000
Poháněná kolaVšechna
PřevodovkaAutomatická šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)219
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,8
Spotřeba paliva (l/100 km)

5,8 město/4,6 mimo město/5,1 kombinace

Objem nádrže (l) 55
Emise CO2134
Exhalační normaEuro 6
Rozměry (d/š/v - mm)4685/1814/1531
Rozvor (mm)2679
Pohotovostní hmotnost (kg)1559
Objem kufru (l)610/1740 (při sklopených zadních sedadlech)

Pramen: Škoda


Čtěte také:

TESTY AUT NA AUTEMBEZPEČNĚ.CZ


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

2.4.2023 5:35:00
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku