Test Renaultu Twingo: v mnohém jiný než ostatní miniauta
Motor vzadu, pohon zadních kol, posuvná přední kapota nebo šuplík před spolujezdcem, který si lze z auta odnést a použít jej jako kufřík na doklady, peněženku a mobil – Renault Twingo se v mnohém liší od konkurentů.
Jen jednomu konkurentovi je nový Renault Twingo podobný: Smartu ForFour. Obě auta vznikla společně pod rukama jedněch konstruktérů. Automobilky si tak snížily náklady na vývoj svých modelů do města.
Pro své minovozy zvolily dnes málo vídanou koncepci, která zahrnuje motor vzadu a pohon zadních kol. Stejné řešení si pamatují všichni, kdo jezdili škodovkami vyráběnými do konce 80. let minulého století – stopětkami, stodvacítkami a dříve „stovkami“ a „tisícovkami“. Současné twingo stojí od 215 tisíc korun.
Renault a Smart koncepci „všechno vzadu“ probouzejí opět k životu. Jak se jim to daří? Renault Twingo ukazuje, že tak napůl.
RENAULT TWINGO SCe 70: BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA | |
Crash testy | Renault Twingo získal čtyři z pěti možných hvězdiček (více o testu čtěte zde) |
Airbagy | Čelní airbagy a boční airbagy chránící hlavu a hrudník. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva páry úchytů na krajních zadních sedadlech. Za příplatek také na sedadle spolujezdce. |
Záruka | Pětiletá s omezením na 100 tisíc kilometrů. |
Cena | Nejlevnější Renault Twingo s testovaným motorem přijde na 214 900 korun. Se silnějším agregátem Energy TCe 90 stojí od 287 900 Kč. |
Poznámka: srpen 2015
Jak je velký?
Ve velkém městě je jízda Renaultem Twingo stejně příjemná jako u dalších minivozů s délkou okolo 3,5 metru. Hledání parkovací mezery je snazší, twingo se vejde i tam, kde s o půl metru delší Škodou Fabia řidiči neuspějí.
Renault Twingo potěší také ty, kterým nevyhovuje nasedání na nízká sedadla. Malý „francouz“ nabízí vysoké sezení podobné vozům SUV nebo velkoprostorovým minivanům.
Na předních sedadlech zaujme dostatek místa do šířky nebo velké odkládací prostory. Příjemná je vyjímatelná schránka před spolujezdcem. Lze ji využít jako malý kufřík, který spolkne telefon, peněženku nebo podobné maličkosti. Do kapes dveří se vejde i 1,5litrová minerálka v plastu.
Velmi dobrá jsou přední sedadla. Mají příjemnou boční oporu a také pěkně vypadají. Jejich integrované opěrky hlav však ztěžují výhled dopředu těm, kteří si sednou na zadní sedadla.
Tam je místo především pro děti. Dospělí snesou svezení na zadních sedadlech jen na kratší vzdálenosti. Plusem jsou zadní dveře, které dřívějším generacím Renaultu Twingo chyběly.
Za zadními sedadly sídlí motor i kufr. V tomto ohledu se malý renault od Škody 120 či 100 liší (škodovky mívaly odkládací prostory pod přední kapotou a za zadními sedadly).
Kufr twinga sídlí nad motorem. K tomu se přistupuje po odšroubování na kufru. Motor o něco málo zvyšuje teplotu v zavazadlovém prostoru s objemem 188 litrů.
Kufr je díky své poloze nad motorem příjemně dostupný při nakládání lehčích předmětů. Těžké věci je nutné zvednout výše, než je obvyklé u jiných aut. Sklopením zadních sedadel vzniká rovná plocha sahající k předním sedadlům. Když Renaultem Twingo cestují dva, mají k dispozici prostor pro víkendová zavazadla.
RENAULT TWINGO SCe 70: HODNOCENÍ | |
Přednosti | Zajímavý design, pět dveří. |
Slabiny | Zvuk tříválcového motoru, prostor na zadních sedadlech. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Twingo za jízdy
Renaultu Twingo nelze upřít zajímavý design. Ten však není tak výjimečný, jako to bylo u první generace tohoto modelu, který francouzská automobilka vyráběla v letech 1992 až 2007.
Extravagantněji působí jeho pohon. Majitel twinga si ho však uvědomí jen zřídkakdy. Jízda se od vozů s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu předních kol liší téměř neznatelně.
Zadního motoru si všimne při nakládání zavazadel do vyzdviženého prostoru. Na křižovatkách se motor zezadu ozývá do kabiny lehkými vibracemi v sedadlech. Na ně si však lze rychle zvyknout.
Testovaný Renault Twingo měl pod kufrem základní tříválcový benzinový motor s výkonem 70 koní. Jeho zátah je plynulý a neztratí se ani na dálnici. Ve 130kilometrové rychlosti posádka vnímá poměrně silný aerodynamický hluk.
V dálničních kopcích twingu rychle dochází dech a řidič musí podřazovat z pětky na čtyřku.
Spotřeba se během testu ustálila na průměrných 5,5 litrech benzinu na sto kilometrů. A jaký je Renault Twingo na nerovnostech? Tvrdší a ne zcela komfortní.
Petr Buček
RENAULT TWINGO SCe 70: TECHNIKA | |
Motor | Benzinový tříválec |
Výkon (kW/koní) | 52/70 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 91/2850 |
Poháněná kola | Zadní |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 151 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 14,5 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,9 město/4,0 mimo město/4,7kombinace |
Objem nádrže (l) | 35 |
Emise CO2 | 105 |
Exhalační norma | Euro 6 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 3595/1646/1554 |
Rozvor (mm) | 2494 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | od 939 |
Objem kufru (l) | 188 |
Pramen: Renault
Čtěte také: