Domů > Testy > Testy aut

Srovnání 16 aut: Kolik se do nich vejde dětských autosedaček?


velikost textu:
     
16.srpna 2017 18:13
 

Ne všechny dětské autosedačky lze umístit do jakéhokoliv auta. Proto švýcarský autoklub TCS každoročně otestuje novinky na trhu pohledem rodiny.


TCS


Z 16 porovnávaných aut jen čtyři nabízejí možnost převážet děti na zadních sedadlech v plnohodnotných autosedačkách. V ostatních testovaných vozech je málo místa. Rodina se třemi a více dětmi tak musí auto pečlivě vybírat.

Mezi šestnáctkou porovnávaných aut bylo několik vozů s příplatkovou třetí řadou sedadel - jedná se o modely Škoda Kodiaq, Renault Grand Scénic, Citroën Grand C4 Picasso a Peugeot 5008. Uvezou až šest dětí. Někdy však s omezeními.

TCS chválí především dvojici Citroën Grand C4 Picasso a Peugeot 5008. "Jejich prostor ve druhé řadě je příkladný," uvádí švýcarský autoklub. V celkovém hodnocení francouzské dvojici udělil maximální počet pět hvězdiček.



Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2016 naleznete zde.


Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2015 naleznete zde.

Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2014 naleznete zde.

Výsledky testu 15 rodinných aut z roku 2013 naleznete zde.

Výsledky testu 18 rodinných aut z roku 2012 naleznete zde.


Škoda Kodiaq se musela spokojit pouze se třemi hvězdami. Na její prostřední sedadlo druhé řady se vejde jen podsedák, plnohodnotná sedačka se do těchto míst nevměstná. Také ve třetí řadě velkého SUV od mladoboleslavské značky není vše uzpůsobeno ideálně pro děti. Některé druhy dětských autosedaček do těchto míst není možné vůbec namontovat.

O hvězdičku více než kodiaq si z testu odnesla levná Dacia Logan MCV. Kombík rumunské značky pojme do druhé řady sedadel tři dětské autosedačky.

Autoklub TCS strhával body nejen za malý prostor, ale také za komplikované vypínání airbagu spolujezdce. Ten je nutné uvést mimo provoz, když vpředu vedle řidiče sedí nebo leží dítě v protisměrné sedačce.

Kritiku si u některých testovaných vozů vysloužily i špatně dostupné isofixové úchyty a místa pro ukotvení pásů top-tether.

(buč)

 VÝSLEDKY TESTU RODINNÝCH AUT 2017
ModelSlabinyPoznámkaCenaVýsl. TCS 
Citroën Grand C4 Picasso
Bez omezení pro sedačky s opěrnou nohou (i přes přítomnost odkládacího prostoru v podlaze vozu)534 900 Kč *****
Dacia Logan MCVDeaktivace airbagu spolujezdce otočným ovladačem. Sedadlo spolujezdce není určeno pro všechny typy dětských autosedaček. Přístup k úchytům top-tether.
189 900 Kč ****
Fiat Tipo Station WagonVypínání airbagu spolujezdce přes menu na displeji. Prostřední sedadlo 2. řady není pro dětské sedačky podle výrobce vhodné. Přístup k úchytům isofix.Auto vhodné pro sedačky i-Size.
329 900 Kč** 
Honda Civic (5D)Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák. Přístup k úchytům top-tether.Auto vhodné pro sedačky i-Size. 409 900 Kč ***
Hyundai i30Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák.Auto vhodné pro sedačky i-Size.
384 990 Kč***
Hyundai Ioniq hybridProstřední sedadlo 2. řady je vhodné jen pro podsedák. Přístup k úchytům isofix.Auto vhodné pro sedačky i-Size.699 999 Kč *** 
Mini CountrymanProstřední sedadlo 2. řady je vhodné jen pro podsedák.
Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat.
664 300 Kč ***
Peugeot 3008Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák. Přístup k úchytům top-tether.
Auto vhodné pro sedačky i-Size. 510 000 Kč ***
Peugeot 5008
Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat.
560 000 Kč *****
Renault Grand ScénicDeaktivace airbagu spolujezdce otočným ovladačem. Přístup k úchytům isofix a top-tether.
Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat.
499 900 Kč ***
Seat AtecaProstřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák.
Auto vhodné pro sedačky i-Size. 481 900 Kč *** 
Škoda KodiaqProstřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák. Přístup k úchytům top-tether. 3. řada sedadel není podle výrobce vhodná pro dětské autosedačky všech kategorií.Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat. Za příplatek isofixy na sedadle spolujezdce.
693 900 Kč ***
SsangYong TivoliDeaktivace airbagu spolujezdce otočným ovladačem. Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák. Přístup k úchytům isofix.
-***
Subaru Levorg Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák. Auto vhodné pro sedačky i-Size.  724 000 Kč *** 
Toyota CH-R Prostřední sedadlo 2. řady není pro dětské sedačky podle výrobce vhodné.  Auto vhodné pro sedačky i-Size.   489 900 Kč***  
VW Tiguan Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák.  Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat.  582 900 Kč***  

Pramen: TCS

Poznámka: Uvedené ceny jsou základní pro daný model; čím více hvězdiček v celkovém hodnocení, tím lépe.

Petr Buček


Čtěte také:

TESTY DĚTSKÝCH AUTOSEDAČEK



 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

6.6.2023 20:50:45
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku