Srovnání 18 rodinných aut: Tři zadní sedadla často pojmou jen dvě dětské autosedačky. Škoda Karoq průměrná
Některá rodinná auta rodiče s jejich potomky neodvezou, zjistil srovnávací test.

Švýcarský autoklub TCS otestoval další várku nových aut, aby rodičům poradil, jak snadno v nich převezou své děti. Letos se zaměřil na 18 novinek na automobilovém trhu.
Jen jeden z porovnávaných vozů nabízí dost prostoru pro tři plnohodnotné dětské sedačky ve druhé řadě - Ford Galaxy. Ostatní zvládnou nanejvýš dvě. Výrobci některých vozů dokonce vůbec instalaci dětské autosedačky na zadním prostředním sedadle nedoporučují.
To je případ trojice Dacia Duster, Mitsubishi Eclipse Cross a Opel Crossland X. Švýcarský autoklub těmto vozům udělil jen dvě hvězdičky v celkovém hodnocení a zařadil je mezi vozy nevhodné pro větší rodinu.
Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2017 naleznete zde.
Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2016 naleznete zde.
Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2015 naleznete zde.
Výsledky testu 13 rodinných aut z roku 2014 naleznete zde.
Výsledky testu 15 rodinných aut z roku 2013 naleznete zde.
Výsledky testu 18 rodinných aut z roku 2012 naleznete zde.
Mezi srovnávanými auty se objevila také nová Škoda Karoq. Získala průměrné hodnocení v podobě tří hvězdiček.
Ani nová škodovka neuveze na zadním sedadle tři plnohodnotné dětské autosedačky. Autoklub navíc u mladoboleslavského vozu kritizoval horší přístup k úchytům top-tether.
Škodovka naopak patří k několika málo vozům, které nabízejí isofixy i na sedadle spolujezdce. TCS však upozorňuje, že převážení dětí na zadním sedadle je bezpečnější, než když sedačka zamíří v autě dopředu.
Když na předním sedadle cestuje dítě v protisměrné sedačce, je nutné vypnout čelní airbag spolujezdce. Jak test zjistil, jeho vypínání je v některých vozech příliš komplikované.
Nakonec švýcarský autoklub upozorňuje, že ne každá dětská autosedačka je vhodná do jakéhokoliv vozidla. Rodiče se mají řídit návodem k vozidlu a nejlépe sedačky pro malé cestující před koupí v autě vyzkoušet.
(buč)
VÝSLEDKY TESTU RODINNÝCH AUT 2018 | ||||
Model | Slabiny | Poznámka | Cena | Výsl. TCS |
Audi Q2 | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 610 900 Kč | *** |
BMW X2 | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. Za příplatek isofixy na sedadle spolujezdce. | 850 200 Kč | *** |
Dacia Duster | Vypínání airbagu spolujezdce otočným ovladačem. Prostřední sedadlo 2. řady není pro dětské sedačky podle výrobce vhodné. Přístup k úchytům top-tether. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 259 900 Kč | ** |
Ford Galaxy | Přístup k úchytům top-tether. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat. | 794 990 Kč | ***** |
Hyundai i30 kombi | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 424 990 Kč | *** |
Jeep Compass | Deaktivace airbagu spolujezdce přes palubní počítač. Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). Přístup k úchytům isofix a top-tether. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 539 000 Kč | *** |
Kia Niro | Prostřední sedadlo 2. řady je vhodné jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 609 980 Kč | *** |
Kia Sportage | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1) a není vhodné pro všechny typy sedaček. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 484 980 Kč | *** |
Mazda CX-5 | Sedadlo spolujezdce a prostřední sedadlo 2. řady není podle výrobce vhodné pro všechny typy sedaček. Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 563 400 Kč | ** |
Mitsubishi Eclipse Cross | Prostřední sedadlo 2. řady není pro dětské sedačky podle výrobce vhodné. Přístup k úchytům top-tether. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat. | 549 650 Kč | *** |
Opel Crossland X | Prostřední sedadlo 2. řady není pro dětské sedačky podle výrobce vhodné. Omezený prostor pro dětskou sedačku na předním sedadle. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat. | 314 900 Kč | *** |
Opel Insignia Sports Tourer | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). Krátké bezpečnostní pásy. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 704 900 Kč | *** |
Renault Koleos | Deaktivace airbagu spolujezdce otočným ovladačem. Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 799 900 | *** |
Seat Leon ST | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 426 900 Kč | *** |
Škoda Karoq | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). Přístup k úchytům top-tether. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. Sedadla i opěradla 2. řady lze nastavovat. Za příplatek isofixy na sedadle spolujezdce. | 529 900 Kč | *** |
Subaru Impreza | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 560 000 Kč | *** |
Volvo XC40 | Deaktivace airbagu spolujezdce otočným ovladačem. Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). Přístup k úchytům top-tether. | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 745 000 Kč | *** |
VW T-Roc | Prostřední sedadlo 2. řady nabízí prostor jen pro podsedák1). | Auto vhodné pro sedačky i-Size. | 457 900 Kč | *** |
Pramen: TCS
Poznámka: Uvedené ceny jsou základní pro daný model; čím více hvězdiček v celkovém hodnocení, tím lépe. 1) Vyzkoušeno v testu při použití dvou dětských sedaček na krajních sedadlech 2. řady.
Petr Buček
Čtěte také: