Domů > Testy > Crash testy

Dvě auta v crash testech: debakl pro Jeep Compass, a skvělý výsledek nové Hondy Civic


velikost textu:
     
22.února 2012 12:02
 

Nejnovější várka crash testů Euro NCAP se zaměřila na bezpečnost dvou vozů. Malé americké SUV Jeep Compass v nárazových zkouškách propadlo, zato nová Honda Civic se představila ve výborném světle.


Jeep
Tento boční náraz simulující střet s jiným vozem Jeep Compass ustál. Ale když jeep narazil do sloupu, bylo zle. 

 

Nedávno přepracovaný Jeep Compass prošel v crash testových laboratořích krušnými chvilkami.

Nejslabší bezpečnost prokázal při bočním nárazu do sloupu. Přestože byl vybaven příplatkovými bočními airbagy (v Česku za 11 400 až 16 500 Kč podle stupně výbavy), neochránil posádku, jako to svedou jiné vozy.

Výsledkem je tristní - celkově pouze dvouhvězdičkové - vysvědčení pro Jeep Compass.

Boční náraz do sloupu se odehrává v laboratořích tak, že auto na speciálním vozíku naráží do pevné boční překážky připomínající strom nebo sloup. Test se odehrává v rychlosti 29 km/h.

EuroNCAP při svých nárazových zkouškách testuje dva boční nárazy – vedle střetu se sloupem musí každé auto projít také zkouškou, kdy do něj z boku naráží jiný automobil.

Podle údajů EuroNCAP stojí za čtvrtinou nehod s vážnými nebo fatálními následky právě nehody, při kterých je posádka hlavně v oblasti hrudníku ohrožena nárazem ze strany.

Proto je výsledek Jeepu Compass špatným znamením pro zákazníky. Za boční střet se sloupem získal tento americký vůz nula bodů.

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP  - ÚNOR 2012

Auto
Počet hvězdOchrana dospěl. (%)
Ochrana dětí (%)
Ochr. chodců (%)
Bezp. syst. (%)
Jeep Compass261762343
Honda Civic59483 
6986


Pramen: Euro NCAP


Jeep se moc nevyznamenal ani v dalších částech testu. Při čelním nárazu prokázal jen průměrnou ochranu řidičových nohou.

Nebezpečím je compass také pro své okolí. Za ochranu chodců dostal díky své přídi jen slabé hodnocení.

Druhým testovaným autem byla v únorové sérii zkoušek EuroNCAP nová Honda Civic. Na rozdíl od jeepu obstála na jedničku – dostala pět hvězdiček.

Japonský vůz s výrazným designem je bezpečný po všech stránkách, ukázal test.

Od letošního roku se přitom kritéria pro získání pěti hvězd opět zpřísnila. Nejlepší ocenění obdrží jen auta, která dostanou nejméně 80procentní celkový výsledek. 

Zároveň musí mít také nejméně 80 procent za ochranu řidiče a spolujezdce, 75 procent za bezpečnost dětí a po 60 procentech za ochranu chodců i za bezpečnostní systémy.

Přísnější podmínky pro získání pěti hvězdiček znamenají, že v loňských zkouškách by na maximální počet hvězd dosáhly jen vozy BMW řady 1, BMW X1, Ford Focus, Ford Ranger, Mercedes třídy M, Nissan Leaf, Subaru XV a Volvo V60.

(buč)


Čtěte také:

Další modely Jeepu v crash testech

Výsledky vozů Honda v crash testech


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

29.5.2023 18:04:28
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku