Jak vyvázne miniauto ze střetu s větším vozem? Špatně, řidič je v nebezpečí
Německý autoklub ADAC poslal čtyři miniauta proti těžké překážce zastupující auto nižší střední třídy, jakým je například Škoda Octavia.

Test ukázal, že méně než tunu vážící městské autíčko nemá při střetu s 1400 kilogramů vážícím vozem dobré vyhlídky.
Řidiči hrozí vážná zranění, často ohrožující jejich život. Miniauta přitom zažívají velký boom. V podobě modelu Citigo jej nabízí také Škodovka.
ADAC vyzkoušel postupně čtyři miniauta. Do testu vybral vozy Kia Picanto, Fiat 500, Renault Twingo a Smart ForTwo.
Překvapivě nejmenší z nich - dvousedadlový Smart ForTwo - obstál nejlépe. Figurína zastupující řidiče ve všech ostatních autech zaznamenala tak vysoký tlak na hrudníku, že by jej pravděpodobně osoba za volantem nepřežila.
Podle ADAC uspěl Smart díky tomu, že je jeho bezpečnost nejpropracovanější. Nechybí mu účinné nárazové zóny a dobře fungující zádržné systémy.
Všechna čtyři testovaná auta však dopadla v laboratoři ADAC mnohem hůře než při testech EuroNCAP. Ani jedno z aut nedokázalo při střetu s větším vozem zabránit vážnému poranění řidičových spodních končetin.
Autoklub už déle upozorňuje na skutečnost, že bolavým místem dnešních aut je jejich chybějící kompatibilita. Nárazové zóny různě velkých vozidel se při haváriích míjejí a nezafungují, jak by měly.
Proto ADAC automobilky vyzývá, aby konstrukci vozů v tomto ohledu sjednotily.
Crash test miniaut s vozíkem zastupující auto nižší střední třídy probíhal s polovičním překrytím - málokdy totiž auta do sebe narazí v protisměru celými svými příděmi.
Testovací auta jela proti sobě v rychlosti 50 km/h.
(buč)
Čtěte také:
Na zadních sedadlech není tak bezpečně jako vpředu