Domů > Testy > Crash testy

Parta mladých lidí se vrací z diskotéky: crash test simuloval tragický náraz jejich auta do stromu


velikost textu:
     
19.října 2012 00:00
 

Mladí řidiči jsou nebezpečím pro své okolí i pro sebe samotné. Páchají hodně přestupků, chybí jim řidičské zkušenosti. Autokluby ukázaly, jak dopadne typická nehoda cestou z diskotéky.


ADAC
Takto vypadá náraz do stromu v rychlosti 70 km/h 

Auto se čtyřmi mladými osobami sjede v noci v 70kilometrové rychlosti ze silnici a narazí do stromu. Tyto tak zvané "diskonehody" končí často tragicky.

Hororový scénář, který patří k českými i zahraničním silnicím.

Autokluby sídlící v Německu, Rakousku a dalších zemích zjišťovaly, co se v takovém autě při nárazu děje.

"Výsledek je strašlivý. Řidič a osoba sedící za ním, která se nepřipoutala, by při nehodě zahynuli," říká Max Lang z rakouského autoklubu ÖAMTC.

Řidičův airbag se nafoukl, ani to ho však nezachránilo. Kabina vozu se vážně zdeformovala. Motor a převodovka se natlačily k nohám řidiče.

Pohlcovače nárazů to mají při nárazech do stromů těžké. Kontakt se odehrává na malé ploše.


Mladý pasažér na zadním sedadle nepoužil bezpečnostní pás. Tím způsobil smrtelná zranění sobě i kamarádce za volantem.  

Autokluby zvolily za řidičku mladou ženu menšího vzrůstu. Za ní seděla figurína zastupující mladého muže.

Nepřipoutaný mládenec při nárazu natlačil svou vahou řidičku na volant. Úrazy hlavy byly příliš velké, oba by přišli o život.

Další dvě figuríny umístěné na sedadle spolujezdce a za ním, přestály test lépe. Byly totiž připoutané.

Řidička nezvládla řízení, ale smrtící ránu ji zasadil nepřipoutaný kamarád na zadním sedadle


Mladá generace jezdí hlavně staršími auty. Autokluby proto vyslaly do crash testu tři roky starý vůz Fiat Panda.

Auto nemělo ve výbavě stabilizační systém ESP, který umí zabránit smyku.

Právě jeho přítomnost na palubě vozidla mladého řidiče je podle autoklubů nanejvýš žádoucí. Počet tragických nehod díky tomuto systému klesá až o 30 procent.

ESP dnes dostává většina nových aut. Evropská unie to automobilkám nařídila. U ojetých vozů se však vyskytuje mnohem vzácněji.

Autokluby rovněž radí mladým řidičům vybírat auta, která uspěla v nárazových zkouškách Euro NCAP. Minimem jsou čtyři hvězdičky z crash testů.

Nejvíce tragických nehod mají v Evropě na svědomí řidiči ve věku mezi 18 a 24 roky. 

(buč)


Čtěte také:

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ zde

Mladí řidiči bourají nejvíc a tragicky. Jakým autem by měli jezdit?


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

1.12.2023 14:25:54
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku