Domů > Testy > Crash testy

Dodávky v osobním provedení v crash testech zklamaly. Výjimkou je Ford Transit Custom


velikost textu:
     
13.prosince 2012 00:01
 

Dříve dodávky sloužily hlavně k převážení zboží, dnes je stále častěji kupují rodiny. Crash testy odhalily vážné slabiny těchto aut.


Euro NCAP
Tříhvězdičkový Fiat Scudo po čelním crash testu 

 

Pouze nejnovější z šesti testovaných minibusů Ford Transit Custom dostal pět hvězd.

Ostatní skončily o poznání hůře. Trojčata Citroën Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Partner si z testů odnesla jen tříhvězdičkové vysvědčení. Stejně jako Hyundai H-1.

Nejhůře skončil Renault Trafic. Získal pouze dvě hvězdy. 

"Nová série crash testů se zaměřila na velkoprostorová auta pro osm až devět cestujících. Tato auta se používají na byznys a kupují je i rodiny jako alternativu k menším vozům MPV," říká Michiel van Ratingen, šéf testování aut Euro NCAP.

A dodává: "Tato auta jsou odvozená od užitkových vozů a jako taková jsou omlazovaná v delších intervalech i hůře bezpečnostně vybavená než osobní vozidla. Pokud má rodina hodně dětí a chce takové auto, měla by vědět, že často nenabízí nejvyšší stupeň bezpečí."

Čelní nárazy odhalily u všech testovaných minibusů jen průměrnou ochranu řidiče nebo spolujezdce. 

Ne zrovna bezpečné jsou také opěrky hlav u trojčat značek Fiat, Citroën a Peugeot. Při nárazu zezadu hrozí poranění krční páteře.

Na stejný nedostatek upozorňuje Euro NCAP u Hyundaie H-1 i u Renaultu Trafic.

Také airbagů je v těchto původně užitkových autech obvykle méně než v osobních velkoprostorových modelech. A samozřejmostí nebývá ani kontrola stability ESP.

Euro NCAP naopak chválí letošní novinku Ford Transit Custom. 

Nejen kvůli výsledkům testu, ale také za bezpečnostní systémy, které jsou v této kategorii aut novinkou. Jedná se například o asistenta pro jízdu v pruzích.

Dobrou zprávou je, že děti v autosedačkách na sedadlech druhé řady jsou v osobních dodávkách v bezpečí. 

Velký konkurent a v Česku nejprodávanější zástupce kategorie minibusů Volkswagen T5 prošel evropskými nezávislými crash testy už v roce 2008. Podle tehdejší metodiky dostal čtyři hvězdy.  

Petr Buček

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP  - LISTOPAD 2012

Auto
Počet hvězdOchrana dospěl. (%)
Ochrana dětí (%)
Ochr. chodců (%)
Bezp. syst. (%)
Renault Trafic258792814
Citroën Jumpy359862626
Fiat Scudo359862626
Peugeot Expert5986 26 26
Hyundai H-1355753443
Ford Transit Custom84 904871

Pramen: Euro NCAP, prosinec 2012


Čtěte také:

Nejbezpečnější auta roku 2011: Chevrolet Aveo, Ford Focus, Audi Q3, Mercedes B a Volvo V60



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

6.6.2023 22:54:39
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku