Polovina aut dostala v crash testech jen čtyři hvězdičky
Peugeot 308, Mazda 3, Nissan Note, Ford Tourneo Connect, Mercedes Citan, Volkswagen T5, BMW i3, Mitsubishi Outlander, Ford Ecosport, Infiniti Q50 a Maserati Ghibli se postavily crash testům. Jen šest z nich dostalo pět hvězd.
Nová série nárazových testů se zaměřila na 11 aut.
Kromě deseti novinek se v testu představil již podruhé Mercedes Citan.
Letos v dubnu odjel z testovacích laboratoří tento automobil s pouhými třemi hvězdičkami.
Kritiku si zasloužil za špatné výsledky v bočním crash testu se sloupem, za nedostatečnou výbavu a za problémy s okenním airbagem.
Mercedes v reakci na test citana vylepšil.
Sedadlo spolujezdce dostalo výstrahu při nezapnutém pásu a airbag se dočkal změn.
V novém testu dopadl Mercedes Citan lépe. Získal čtyři hvězdy, které už nejsou terčem kritiky.
Stejné pochvaly, jakou dostávají "pětihvězdičková" auta, se však citan ani další auta s podobným výsledkem nedočkají.
Čtyři hvězdy získaly vedle mercedesu také vozy BMW i3, Ford EcoSport, Nissan Note a Volkswagen T5.
U elektromobilu BMW i3 se ukázalo, že se jeho karbonová struktura může rovnat běžným ocelovým karoseriím.
Avšak za boční náraz do sloupu ztratilo BMW několik důležitých bodů.
Ani ochrana krční páteře při nárazu zezadu není v jediném testovaném elektromobilu nejlepší.
Čtyřhvězdičkové vysvědčení dostal v testu Euro NCAP také oblíbený Volkswagen T5.
Transporter chrání jen průměrně dolní končetiny a hrudník řidiče i spolujezdce při čelním nárazu.
Průměrný je tento minibus značky Volkswagen také v ochraně krční páteře při nárazu zezadu a při bočním střetu se sloupem.
Příliš tvrdá čelní část karoserie vzala body transporteru také při hodnocení střetu s chodci.
Více než čtyři hvězdy v testu nezískala ani dvojice Nissan Note a Ford EcoSport.
Malému SUV od Fordu uškodily chybějící bezpečnostní systémy - nehlásí nezapnuté pásy na zadních sedadlech a nemá omezovač rychlosti.
Nissan Note skýtá jen průměrnou bezpečnost při čelním nárazu. Opěrky hlav navíc nechrání nejlépe krční páteře.
Výborný pětihvězdičkový výsledek neminul vozy Peugeot 308, Mazda 3, Ford Tourneo Connect, hybridní verzi Mitsubishi Outlander PHEV ani luxusní duo Infiniti Q50 a Lamborghini Ghibli.
Petr Buček
VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - lISTOPAD 2013 | |||||
Auto | Počet hvězd | Ochrana dospěl. (%) | Ochrana dětí (%) | Ochr. chodců (%) | Bezp. syst. (%) |
BMW i3 | 4 | 86 | 81 | 57 | 55 |
Ford EcoSport | 4 | 93 | 77 | 58 | 55 |
Ford Tourneo Connect | 5 | 94 | 85 | 62 | 70 |
Infiniti Q50 | 5 | 86 | 85 | 67 | 81 |
Maserati Ghibli | 5 | 95 | 79 | 74 | 81 |
Mazda 3 | 5 | 93 | 86 | 65 | 81 |
Mercedes Citan (po úpravě) | 4 | 79 | 81 | 56 | 70 |
Mitsubishi Outlander PHEV | 5 | 88 | 84 | 64 | 81 |
Nissan Note | 4 | 86 | 82 | 58 | 70 |
Peugeot 308 | 5 | 92 | 79 | 64 | 81 |
Volkswagen T5 | 4 | 79 | 74 | 32 | 57 |
Pramen: Euro NCAP, listopad 2013
Video z crash testu Maserati Ghibli: Bezpečnost není luxus
Čtěte také:
V crash testech uspělo auto z Číny a rodinná Kia Carens