Třetí řada sedadel může být pro děti nebezpečná. Hlavně v menších autech
Náraz zezadu představuje nebezpečí pro děti nebo dospělé sedící úplně vzadu v sedmimístných autech.

Stále více aut nabízí třetí řadu sedadel. Týká se to především velkoprostorových vozů a oblíbených SUV.
Německý autoklub ADAC zjistil, že na cestující na šestém a sedmém sedadle číhá nebezpečí. Třetí řadu je proto lepší využívat jen výjimečně. Pro každodenní ježdění není vhodná.
ADAC vyzkoušel bezpečnost menšího velkoprostorového auta při nárazu zezadu v rychlosti 60 km/h. Test se zaměřil na vůz Fiat 500L Living.
Hlava dítěte v autosedačce je ve třetí řadě testovaného vozu blízko stropu i pátým dveřím
Jelikož je třetí řada sedadel o něco výše než druhá řada, došlo při crash testu ke kontaktu hlavy figuríny se stropem vozidla. Figurína zastupovala dítě a byla usazená v autosedačce.
Třetí řada sedadel bývá navíc v autech umístěna v zavazadlovém prostoru a je velmi blízko od zadního skla. Při zadním nárazu se tak hlavy cestujících ocitají velmi blízko samotnému střetu.
Ještě větší riziko nastává, pokud zezadu narazí do sedmimístného auta vyšší vozidlo, například SUV.
Testovaný fiat po nárazu zezadu v rychlosti 60 km/h
Crash test autoklubu ADAC však přinesl i pozitivní výsledky: sedadla třetí řady zůstala po nárazu stabilní a ve své poloze.
ADAC přesto doporučuje třetí řadu sedadel využívat jen ve větších autech, u kterých je vzdálenost mezi sedadly a víkem kufru delší než u menších vozidel.
Podle ADAC připadá na nárazy zezadu celá pětina všech nehod, k nimž dochází na německých silnicích.
Autoklub upozorňuje, že někteří výrobci sedmimístných aut vůbec nedoporučují poutat děti na šestém a sedmém sedadle do dětských autosedaček. Také isofixové úchyty ve třetí řadě jsou spíše výjimkou.
Nejbezpečnějším místem pro převážení dětí je druhá řada sedadel.
(red)
Čtěte také: