reklama  
   
Domů > Testy > Testy pneumatik

Velký srovnávací test zimních pneumatik ADAC 2011: barumky mají lehké problémy na mokru


velikost textu:
     
23.září 2011 00:01
 

Pneumatika, která je perfektní s jedním rozměrem, nemusí být stejně dobrá, jakmile dostane jinou velikost. A celoroční pláště jsou horší než vyloženě zimní. K těmto závěrům dospěl velký test zimních pneumatik, který na sklonku léta připravil autoklub ADAC.


ÖAMTC
Test zimních pneumatik radí, jak správně vybírat obutí pro auto 


Letošní test se zaměřil na zimní pneumatiky dvou rozměrů -  autoklub porovnal čtrnáct výrobků velikosti 175/65 R14 T a šestnáct s údajem 195/65 R15 T.

Vedle nich vyzkoušel také půltucet plášťů pro celoroční použití.

Nezávislý a obšírný srovnávací test pneumatik je tradičně dílem několika autoklubů (německého ADAC, rakouského ÖAMTC či švýcarského TCS) a také spotřebitelské nadace Stiftung Warentest. Letos se konal už po čtyřiačtyřicáté.

„Testovaly se jízdní vlastnosti na suchu, na mokru, na sněhu a na ledu. Kromě toho se měřila spotřeba paliva a hluk vycházející od kol. Hodně důležitá pro kompletní hodnocení každé pneumatiky je také rychlost jejího opotřebení,“ říká Friedrich Eppel, odborník na pneumatiky z autoklubu ÖAMTC.

Mezi čtrnáctipalcovými pneumatikami (175/65 R14 T) se v nejlepším světle v testu představila trojice výrobků - pláště Continental ContiWinterContact TS800 se skvěle chovaly na sněhu a do nich obuté auto mělo navíc nízkou spotřebu paliva.

Michelin Alpin A4 bodoval především za nízké opotřebení, jako vyvážená po všech stránkách se ukázala být pneumatika Dunlop SP Winter Response.

Za trojicí nejlepších následuje velká skupina pneumatik, které měly v některé z testovaných kategorií lehké nedostatky.

Mezi nimi se objevuje také letošní novinka Goodyear UltraGrip 8. Stejný model se však při testu větších patnáctipalcových plášťů zařadil mezi nejlepší.

Tvůrci testu to považují za potvrzení správnosti jejich strategie provádět zkoušky s pneumatikami více rozměrů.

Nejméně bodů nasbírala v testu čtrnáctipalcových kol, které kupují majitelé malých aut (Škoda Fabia apod.), pneumatika Falken Eurowinter HS 439. Tento japonský výrobek propadnul při jízdách na sněhu.

Druhá část zkoušek zaměřená na obutí pro vozy nižší střední třídy s rozměrem 195/65 R15 T (Škoda Octavia) určila hned šest nejlepších zimních plášťů.

Pneumatiky Continental ContiWinterContact TS830 a Semperit Speed-Grip 2 vyhrály kategorii, která posuzuje vliv kol na spotřebu paliva.

Goodyear Ultragrip 8 byl výborný na mokré zimní silnici a Michelin Alpin A4 opět předčil ostatní ve své odolnosti proti sjíždění vzorku.

Přeborníkem při testech na ledu je pneumatika Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3. Dunlop SP Winter Sport 4D byla stejně jako její menší „sestra“ přesvědčivá ve všech částech testu.

Propadákem byly výkony původem srbské pneumatiky Trayal Arctica. Ukázala vážné nedostatky na všech typech testovaných povrchů. Co naplat, že dobře odolává opotřebení.

Poslední část testu evropských autoklubů si vzala na mušku šest pneumatik, které jejich výrobci prodávají pod označením celoroční.

Pouze jedna z nich – Goodyear Vector – je alespoň srovnatelná při zimních podmínkách s pneumatikami, které dostaly hodnocení „uspokojivá“.

Ostatní dopadly ještě hůře, a proto autokluby řidičům doporučují kupovat na zimu zimní obutí a na léto letní pneumatiky.

KDO JSOU VÍTĚZOVÉ A PORAŽENÍ Z TESTU ADAC čtěte zde

(buč)

 VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK - 175/65 R14 T
PneumatikaCelkem SuchoMokroSníhLedHlukSpotřebaVýdrž 
Continental ContiWinterCont. TS800  **** 2,5  2,1  1,7  2,5  3,2  1,5 2,0
Michelin Alpin A4  **** 2,4 2,5 2,4 2,1 3,7 1,9 0,6
Dunlop SP Winter Response  **** 2,4 2,4 2,5 2,5 2,8 2,2 2,5
Goodyear UltraGrip 8   ***  2,5 2,0 2,7 2,3 3,0 1,7 1,3
Semperit Master-Grip   *** 2,8 2,3 2,0 2,3 3,3 1,8 2,3
ESA Tecar Super Grip 7   *** 2,8 2,7 2,0 2,4 3,0 1,9 2,0
Vredestein Snowtrac 3   *** 2,5 2,7 2,7 2,3 3,4 2,0 1,0
Uniroyal MS plus 6   *** 2,8 2,1 2,6 2,5 3,4 2,4 2,5
Maloya Davos   *** 2,5 2,6 2,5 2,4 3,7 2,1 2,0
Firestone Winterhawk 2 Evo   *** 2,5 3,0 2,3 2,6 2,7  2,2 1,8
Sava Eskimo S3+   *** 2,4 2,8 2,6 2,2 3,3 1,7 2,5
Pirelli Winter 190 Snowcontrol 3  *** 2,8 2,5 2,5 2,3 3,7 2,0 3,0
Ceat Formula Winter   *** 3,0 3,3 2,6 2,6 3,1 2,3 2,5
Falken Eurowinter HS439    ** 2,5 3,3 4,2 2,2 3,0 1,9 2,8

 VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK - 195/65 R15 T
PneumatikaCelkem SuchoMokroSníhLed Hluk SpotřebaVýdrž 
Continental ContiWinterCont. TS830  **** 2,5 2,0 1,9 2,4 3,1 1,7 1,8
Goodyear UltraGrip 8  **** 2,3 1,8 2,4 2,4 3,2 2,1 2,0
Semperit Speed-Grip 2  **** 2,5 2,2 2,1 2,4 2,9 1,5 2,0
Dunlop SP Winter 4D  **** 2,3 2,0 2,1 2,4 3,2 2,1 2,3
Michelin Alpin A4  ****  2,2 2,5 2,4 2,3 3,5 2,1 1,0
Pirelli Winter 190 Snowcontrol 3  **** 2,3 2,3 2,3 2,0 3,5 1,8 2,5
Nokian WR D3   *** 1,8 2,6 2,1 2,3  3,4 2,0 2,0
Vredestein Snowtrac 3   *** 2,6 2,5 2,1 2,3 2,9 2,3 2,3
Fulda Kristall Montero 3   ***  2,7 2,9 1,7 2,5 2,9 1,9 2,0
Barum Polaris 3  *** 2,2 2,8 2,2 2,5 3,2 2,2 2,0
Kleber Krisalp HP2   *** 2,3 3,3 2,4 2,4 3,6 1,9 1,0
Kumho I´ZEN KW23   *** 2,3 2,8 2,4 2,4 3,5 2,1 2,8
Bridgestone Blizzak LM-32   *** 2,1 3,1 2,4 2,8 2,9 2,3 2,0
GT Radial Champ. WinterPro   *** 2,8 3,4 3,3 2,3 3,4 1,9 2,0
Falken Eurowinter HS439     ** 2,2 2,9 3,7 2,4 3,2 2,1 2,8
Trayal Arctica     * 3,9 5,5 3,5 3,0 4,2 2,6 1,5

 VÝSLEDKY TESTU cELOROČNÍCH PNEUMATIK - 175/65 R14 T
PneumatikaCelkem SuchoMokroSníhLed Hluk SpotřebaVýdrž 
Goodyear Vector 4 Seasons   *** 3,2 2,7 3,1 2,9 3,5 1,9 1,3
Sava adapto    ** 2,9 3,1 3,6 2,7 3,7 1,5 2,0
Vredestein Quatrac 3    ** 2,4 3,0 4,5 2,8 3,8 2,0 1,5
Kleber Quadraxer    ** 3,0 3,8 3,2 3,4 4,1 1,7 0,8
Hankook H730 Optimo 4S   ** 3,2 3,1 4,1 2,8 3,4 1,9 2,5
Rigdon All Season 120    ** 3,2 3,4 3,6 2,8  4,3 2,2 2,5

 HODNOCENÍ ADAC
 ***** velmi dobrá
  **** dobrá
    *** uspokojivá
     ** dostatečná
       * nedostatečná

Poznámka: Čím nižší známka, tím lepší. Nejlepší možná je známka 0,5 (velmi dobrá), nejhorší je 5,5 (nedostatečná). Kolonka "Výdrž" znamená odolnost pneumatiky proti rychlému opotřebení. Červeně označená hodnocení ukazují slabiny jednotlivých pneumatik, za které ADAC strhávalo body do celkového hodnocení.

Pramen: ADAC

reklama 



Čtěte také:

Kdo jsou vítězové a poražení z testu zimních pneumatik ADAC 2011

Test zimních pneumatik 2011: jak vybírat novou povinnou výbavu?

Test porovnal nové a staré pneumatiky: bezpečnost klesá se stářím

Mít vpředu nové pneumatiky a vzadu jeté představuje velké riziko


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

4.4.2020 3:29:30
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku