Kdo jsou vítězové a poražení z testu zimních pneumatik ADAC 2011
Nejdelší
životnost prokázaly v letošním testu zimních pneumatik, který uspořádal
německý autoklub ADAC, kola Michelin Alpin A4. Na jedničku v obou
testovaných kategoriích obstály také pláště značek Dunlop, Continental a
Michelin. A jaké slabiny měly barumky?

PŘEHLEDNÉ TABULKY S VÝSLEDKY TESTU ČTĚTE ZDE
Barum zaostal na mokru
Nová zimní pneumatika Barum Polaris 3 se objevila mezi testovanými patnáctipalcovými pneumatikami a až na malá zaváhání na mokré silnici uspěla. V celkovém hodnocení dosáhla na pomyslné školní stupnici na známku tři.
Jedničku si však z testu neodnesly žádné zimní pláště, nejlepší skončily s dvojkou. Jestliže mokrá zimní silnice není místem, kde by Barum Polaris 3 kraloval, na sněhu a na suchém asfaltu se může směle měřit s nejlepšími výrobky věhlasnějších značek.
Špatně si nevedl ani v měřeních, která zjišťují, jak která pneumatika ovlivňuje spotřebu paliva. A ani v části testu zaměřeném na rychlost opotřebení dezénu barumky nezklamaly.
Michelin je mistr v životnosti
Pneumatiky Michelin Alpin A4 se pomalu opotřebovávají a na autě vydrží nejdéle. Navíc se tento francouzský výrobek umístil mezi nejlepšími v obou částech testu čtrnácti- i patnáctipalcových kol.
Jedná se o velmi vyvážené zimní obutí, které výborně zvládá zasněženou silnici, suchou vozovku i mokrý podklad, konstatuje ADAC.
Stejný Goodyear s různým výsledkem
Na výsledcích letošní novinky Goodyear UltraGrip 8 je patrné, že se s různým rozměrem o něco mění vlastnosti pneumatik.
Mezi patnáctipalcovými pneumatikami patřil ve srovnávacím testu Goodyear k premiantům, ale mezi výrobky menší velikosti za nejlepšími o něco zaostal. Na vině byly jeho horší vlastnosti na sněhu.
Přesto platí, že si podle výsledků testů ADAC mohou vybírat i majitelé aut s pneumatikami ne zcela stejných, ale podobných rozměrů.
Nelze zaručit, což ukazuje příklad dvou různých výsledků pneumatiky Goodyear, že by mezi většími nebo menšími koly dopadly úplně stejně, ale dá se předpokládat, že by v tomto testu úspěšné pláště v jiném úplně nepropadly.
Continental, Dunlop a Michelin dvakrát na špici
Pouze Continentel, Michelin a Dunlop mají své zástupce ve výsledkové listině srovnávacích testů ADAC pokaždé mezi vítězi.
V jejich hodnocení se opakuje formulka: „velmi vyvážená pneumatika“. To znamená, že prokázala výborné vlastnosti na sněhu, na mokru i na suchu.
A dobře si vedla také v dalších disciplínách, kdy se hodnotí jízda na ledu, rychlost opotřebení, hlučnost a vliv na spotřebu paliva.
Falken v obou testech ztratil
Pneumatiky značky Falken skončily mezi poraženými v obou částech testu – mezi čtrnácti- i patnáctipalcovými zimními plášti. Důvod je jednoduchý: ve srovnání s ostatními zkoušenými pneumatikami nezvládají dobře jízdu na sněhu.
Zkušební auta obutá do pláštů Falken Eurowinter HS439 měla problémy také na mokré vozovce a navíc se v porovnání s ostatními tyto pneumatiky rychle sjížděly.
Trayal nestojí za vyzkoušení
Pneumatiky srbské značky Trayal v letošních testech ADAC zcela propadly. Největší překážku pro tyto pláště představovala mokrá vozovka.
Auto obuté do zimních plášťů Trayal Arctica na mokru velmi špatně brzdilo a nedrželo jízdní stopu. Kromě toho test odhalil problémy tohoto obutí na suché zimní silnici i na sněhu.
Nejhorší z 16 testovaných pneumatik o rozměru 195/65 R15 T měla navíc potíže na ledu, byla hlučná a má negativní vliv na spotřebu paliva. Obstála jen v jedné části testu – její dezén se totiž pomalu opotřebovává.
PŘEHLEDNÉ TABULKY S VÝSLEDKY TESTU ČTĚTE ZDE
(buč)
reklama
Čtěte také:
Velký srovnávací test zimních pneumatik ADAC 2011: barumky mají lehké problémy na mokru
Test zimních protektorů: obnovené pneumatiky zabrzdily, ale pozdě
Test zimních pneumatik 2011: jak vybírat novou povinnou výbavu?
Od listopadu jen na zimních, přezutí auta není radno odkládat