Nejlepší a nejhorší z testu zimních pneumatik ADAC 2012: které kupovat, a které ne?
Autoklub ADAC před nástupem letošní zimy otestoval 37 sad zimních pneumatik (výsledky čtěte zde). Které jsou nejlepší na sněhu a které se vyplatí tomu, kdo jezdí jen po městě?
.jpg)
Michelin Alpin A4 dvakrát na špici
Pneumatiky Michelin Alpin A4 jsou vedle plášťů značky Continental v letošních testech zimních kol ADAC nejúspěšnější.
V testu pneumatik pro malá auta gumy francouzského výrobce zvítězily, ve srovnání plášťů pro větší vozy skončily druhé.
Jedná se o pneumatiky s velmi vyváženými vlastnostmi na všech zkoušených zimní površích - na sněhu, na ledu, na mokru i na suchu.
Navíc jde o pneumatiky, které zůstanou na autě dlouho. Jejich vzorek se totiž pomalu sjíždí.
Continental jsou nejlepší na sněhu
Pneumatiky Continental vyhrály s modelem TS850 srovnání kol pro vozy nižší střední a střední třídy, mezi koly pro malá auta jsou pláště Continental WinterContact TS800 druhé nejlepší.
Oba modely dosáhly v obou testovaných kategoriích nejlepších výsledků při zkouškách na sněhu. Kdo bydlí na horách, udělají mu continentalky dobrou službu.
V Evropě nejprodávanější značka pneumatik Continental měla svého zástupce také v testu plášťů pro vozy SUV. I v tomto testu byla mezi nejlepšími.
Barum Polaris 3: levná, ale kvalitní volba
Tuzemská značka Barum patří do koncernu Continental a v letošních testech nezklamala. Ve srovnání 15 plášťů pro malá auta skončila na čtvrtém místě. Její celkové hodnocení zní: uspokojivá.
Za nejlepšími zaostala při zkouškách na suché zimní silnici. Hodnotí se například brzdná dráha a jízdní stabilita.
Na mokru a sněhu jsou barumky spolehlivé. Lákavá je jejich cena. Z 15 srovnávaných pneumatik byly pláště otrokovické značky nejlevnější.
Goodyear UltraGrip 8 s různými výsledky na sněhu
Příkladem toho, že stejná pneumatika může mít v různé velikosti odlišné vlastnosti, je Goodyear UltraGrip 8.
V testu čtrnáctipalcových gum její hodnocení uvádí, že je slabší na sněhu. Ale ve zkouškách šestnáctipalcových pneumatik dostala za sněhovou část testu pochvalu a vyšší známky. A v testu pneumatik pro SUV zaostaly stejné pneumatiky při testech na suché silnici.
Je tedy možné přenášet hodnocení i na kola s jiným rozměrem?
Výsledky lze podle ADAC přenést na pneumatiky se šířkou o 10 milimetrů větší a o 10 milimetrů menší. To znamená, že výsledku testu pneumatik 165/70 R 14 platí také pro kola 155/70 14 a 175/70 14.
Kdo má na autě kola jiných rozměrů, musí se poohlédnout po starších testech, které autoklub provedl v minulých letech. Obecně však platí, že kola, která skončila v jednom testu výborně, většinou úplně nezklamou ani v jiných rozměrech. A naopak. Propadáky s nedostatečnou nikdy při testech kol odlišných velikostí nevítězí.
Propadáky z Číny, Ukrajiny, ale také z Německa
Testy zimních pneumatik v podání autoklubu ADAC mají několik propadlíků - jedná se o výrobky z Číně, Ukrajiny, ale také z Německa.
Všechny dostaly nedostatečnou za zkoušku na mokré zimní silnici.
Pneumatiky Effiplus měly problémy s brzdnou dráhou, ukrajinské Premiorri Viamaggiore nejen špatně brzdí, ale navíc nezvládají akvaplaning.
Pneumatiky Syron zase na mokru zaostávaly v jízdní stabilitě, čínská kola Sailun bojovala s brzdnou dráhou i se stabilitou.
Německá firma Syron na špatné výsledky testu reagovala a směs určenou k výrobě svých pneumatik pozměnila.
(red)
reklama
Čtěte také:
VÝSLEDKY SROVNÁVACÍCH TESTŮ PNEUMATIK ADAC čtěte zde