Domů > Testy > Testy pneumatik

Nejlepší a nejhorší z testu zimních pneumatik ADAC 2012: které kupovat, a které ne?


velikost textu:
     
15.října 2012 00:00
 

Autoklub ADAC před nástupem letošní zimy otestoval 37 sad zimních pneumatik (výsledky čtěte zde). Které jsou nejlepší na sněhu a které se vyplatí tomu, kdo jezdí jen po městě?


Continental
Kdo bydlí na horách, měl by si vybírat pneumatiky s výbornými známkami z testu na sněhu 

Michelin Alpin A4 dvakrát na špici

Pneumatiky Michelin Alpin A4 jsou vedle plášťů značky Continental v letošních testech zimních kol ADAC nejúspěšnější.

V testu pneumatik pro malá auta gumy francouzského výrobce zvítězily, ve srovnání plášťů pro větší vozy skončily druhé.

Jedná se o pneumatiky s velmi vyváženými vlastnostmi na všech zkoušených zimní površích - na sněhu, na ledu, na mokru i na suchu.

Navíc jde o pneumatiky, které zůstanou na autě dlouho. Jejich vzorek se totiž pomalu sjíždí.


Continental jsou nejlepší na sněhu

Pneumatiky Continental vyhrály s modelem TS850 srovnání kol pro vozy nižší střední a střední třídy, mezi koly pro malá auta jsou pláště Continental WinterContact TS800 druhé nejlepší.

Oba modely dosáhly v obou testovaných kategoriích nejlepších výsledků při zkouškách na sněhu. Kdo bydlí na horách, udělají mu continentalky dobrou službu.

V Evropě nejprodávanější značka pneumatik Continental měla svého zástupce také v testu plášťů pro vozy SUV. I v tomto testu byla mezi nejlepšími.


Barum Polaris 3: levná, ale kvalitní volba

Tuzemská značka Barum patří do koncernu Continental a v letošních testech nezklamala. Ve srovnání 15 plášťů pro malá auta skončila na čtvrtém místě. Její celkové hodnocení zní: uspokojivá.

Za nejlepšími zaostala při zkouškách na suché zimní silnici. Hodnotí se například brzdná dráha a jízdní stabilita.

Na mokru a sněhu jsou barumky spolehlivé. Lákavá je jejich cena. Z 15 srovnávaných pneumatik byly pláště otrokovické značky nejlevnější.


Goodyear UltraGrip 8 s různými výsledky na sněhu

Příkladem toho, že stejná pneumatika může mít v různé velikosti odlišné vlastnosti, je Goodyear UltraGrip 8. 

V testu čtrnáctipalcových gum její hodnocení uvádí, že je slabší na sněhu. Ale ve zkouškách šestnáctipalcových pneumatik dostala za sněhovou část testu pochvalu a vyšší známky. A v testu pneumatik pro SUV zaostaly stejné pneumatiky při testech na suché silnici.

Je tedy možné přenášet hodnocení i na kola s jiným rozměrem?

Výsledky lze podle ADAC přenést na pneumatiky se šířkou o 10 milimetrů větší a o 10 milimetrů menší. To znamená, že výsledku testu pneumatik 165/70 R 14 platí také pro kola 155/70 14 a 175/70 14.

Kdo má na autě kola jiných rozměrů, musí se poohlédnout po starších testech, které autoklub provedl v minulých letech. Obecně však platí, že kola, která skončila v jednom testu výborně, většinou úplně nezklamou ani v jiných rozměrech. A naopak. Propadáky s nedostatečnou nikdy při testech kol odlišných velikostí nevítězí.


Propadáky z Číny, Ukrajiny, ale také z Německa

Testy zimních pneumatik v podání autoklubu ADAC mají několik propadlíků - jedná se o výrobky z Číně, Ukrajiny, ale také z Německa.

Všechny dostaly nedostatečnou za zkoušku na mokré zimní silnici. 

Pneumatiky Effiplus měly problémy s brzdnou dráhou, ukrajinské Premiorri Viamaggiore nejen špatně brzdí, ale navíc nezvládají akvaplaning.

Pneumatiky Syron zase na mokru zaostávaly v jízdní stabilitě, čínská kola Sailun bojovala s brzdnou dráhou i se stabilitou.

Německá firma Syron na špatné výsledky testu reagovala a směs určenou k výrobě svých pneumatik pozměnila. 

(red)


reklama



Čtěte také:

VÝSLEDKY SROVNÁVACÍCH TESTŮ PNEUMATIK ADAC čtěte zde


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

5.6.2023 2:27:14
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku