Test střešních boxů ADAC: vyhrál Thule, který je však menší, než výrobce udává
Ne
každý box se hodí do zimního počasí, málokterý udrží lyže při nehodě ve svých
útrobách a údaje o objemu jsou jen orientační. Takové výsledky přinesl
srovnávací test střešních boxů autoklubu ADAC.

O 30 procent menší objem, než výrobce udává a praskající box při teplotě hluboko pod nulou. Ne každá střešní schránka se hodí k převážení lyží.
Nejhůře dopadnul výrobek s označením MAC Daytona 500. Při nárazovém testu sletěl ze střechy a ani při vyhýbacím manévru na polygonu box nedržel pevně na střešním nosiči.
Na střeše testovaného vozu se při jízdní zkoušce volně pohyboval také výrobek Atera/Certo.
Nejhorší „rakev“ v testu, jak se střešním boxům v Česku často přezdívá, navíc nesnáší dobře mrazy. Plast MAC Daytony při teplotě minus 20 stupňů Celsia prasknul a vytvořila se v něm velká díra.
Střešní box MAC v testu nevydržel mráz a praskl. S udržením lyží v boxu při nárazu mělo problémy několik zkoušených výrobků.
Nejlépe v testu obstál nejdražší zkoušený výrobek – Thule Dynamic 800. V českých obchodech stojí okolo 13 tisíc korun, řada jiných boxů i od stejné značky je k mání za poloviční cenu.
Thule Dynamic 800 si z textu odnesl nejen vítězství, ale také jeden velký škraloup. Jeho objem je o třetinu menší, než tvrdí švédská firma, která ho vyrábí. Namísto 420 litrů u něj pracovníci autoklubu naměřili jen 290 litrů.
Přesto střešní box Thule test ovládnul stejně jako jeho levnější sourozenec Thule Pacific 600, který zvítězil v testi autoklubu ADAC před dvěma lety. (výsledky testu ADAC z roku 2009 čtěte zde)
Letošní šampión vyniká výborným zpracováním a snadnou obsluhou. Chválu si vysloužil hlavně rychloupínací systém, který zjednoduší montáž boxu na střešní nosiče.
Majitel nepotřebuje žádné nářadí, box nasadí na nosiče a na jeho dně otáčí zámkem tak dlouho, až se ozve zacvaknutí.
Víko lze u Thule Dynamic 800 otevírat z obou stran. Díky tomu je nakládání a vykládání zavazadel snazší.
Na druhém místě se v testu umístil výrobek Jetbag Family 455 od společnosti A.T.U. Je lehký, avšak jeho upevnění k příčníkům je podle ADAC mnohem komplikovanější a nemá oboustranné otevírání.
Autoklub řidiče upozorňuje, aby nechávali „rakev“ na střeše, jen když ji potřebují. Objemný box zvýší spotřebu paliva až o 20 procent.
DALŠÍ FOTKY Z TESTU STŘEŠNÍCH BOXŮ SI PROHLÉDNĚTE ZDE.
(buč)
VÝSLEDKY TESTU STŘEŠNÍCH BOXŮ AUTOKLUBU ADAC | ||||||
Výrobek | Cena (Kč) | Provedení | Obsluha | Bezpečnost (jízda) | Crash test | Celkem |
Podíl na hodnocení (%) | 30 | 45 | 15 | 10 | 100 | |
Thule Dynamic 800 | 13000 | 3,0 | 1,4 | 1,1 | 3,5 | 2,0 |
Jetbag Family 455 | 7000* | 2,1 | 2,4 | 1,1 | 2,5 | 2,1 |
Hapro Probox 460 | 7000 | 1,8 | 2,5 | 1,4 | 3,5 | 2,2 |
Kamei Husky XXL | 7500 | 1,6 | 2,8 | 1,4 | 3,5 | 2,3 |
Mont Blanc Vista 450 | 7000* | 2,9 | 3,0 | 2,2 | 3,5 | 2,9 |
Atera/Certo Design 560 | 13000 | 1,6 | 1,7 | 4,0 | 3,5 | 3,0 |
Rameder Xtreme 450 | 5000* | 2,8 | 3,0 | 1,1 | 4,0 | 3,0 |
MAC Daytona 500 | 4500* | 4,0 | 2,6 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Poznámka: *Cena boxu přepočtená z eur, ceny neoznačené hvězdičkou odpovídají nabídce českých internetových obchodů
Pramen: ADAC
HODNOCENÍ ADAC | ||
0,6-1,5 | Velmi dobrý | |
1,6-2,5 | Dobrý | |
2,6-3,5 | Uspokojivý | |
3,6-4,5 | Dostatečný | |
4,6-5,5 | Nedostatečný |
reklama
Čtěte také:
Test střešních boxů: Který je bezpečnější a jak obstojí v dešti?
Test nosičů kol na střechu a na tažné zařízení ovládly produkty Thule