Test řetězů Pewag Servo: promyšlený a festovní pomocník na sněhu
Jsou
sice dražší než levné řetězy ze supermarketu, ale zaručují kvalitu. Při jízdě
se neuvolní z kola, neroztrhnou se a dávají autu velmi dobré jízdní
vlastnosti.
Portál AutemBezpečně.cz vyzkoušel, jak se s nimi zachází – jak jednoduše či složitě je řidič namontuje a sundá z kol.
ADAC hodnotí vítězné řetězy takto: „Dobré, klasické řetězy s automatickým napínákem přesvědčily na všech zimních podkladech, především pak na ledu. Více se hodí pro auta s předním pohonem.“
Mezi klady řetězů Pewag Servo vyjmenovává dobrý návod k použití, vhodné balení, jednoduchou montáž i demontáž, dobrý záběr na sněhu s ASR (kontrola trakce) i bez něj a velmi dobré chování na ledu. Autoklub chválí také odolnost řetězů proti opotřebování.
Jedinou a to lehkou slabinu představuje podle ADAC brzdění na sněhu u aut s ABS.
Sněhové řetězy Pewag Servo ve velikosti 69, která se hodí majitelům Škody Octavia s patnáctipalcovými koly, stojí okolo 2200 korun.
Návod z igelitu vyniká dobrou grafikou
Hned po otevření plastové krabice s řetězy vyjde najevo, proč ji autoklub chválí. Na rozdíl od levných řetězů v jednoduchých plastových boxech je toto balení důmyslnější.
Krabice má pevné zavírání a oba kusy řetězů jsou od sebe oddělené. Nehrozí, jako u některých levných výrobků, že je po použití budete komplikovaně do krabice vracet a ta se bude neustále otvírat.
V krabici je ihned po otevření k mání návod vytištěný na velké igelitové plachtě. Výrobce totiž nezapomíná, že pokud je manuál zapotřebí, nezbývá než ho položit na sníh. Igelitová příručka se nepromočí a po vysušení se složí zpátky do krabice.
Každý rok na začátku zimy je přesto lepší řetězy vyzkoušet nasadit nanečisto. Dá se tak předejít situacím, kdy si řidič nemůže vzpomenout na postup při montáži a s řetězy "válčí" ve vánici, na úzké silnici nebo v koloně aut.
Na začátku nasazování řetězů Pewag Servo přichází ke slovu automatický napínák. Napínací lanko se podle návodu povolí.
Další postup je obdobný jako u konkurentů. Velké lanko držící řetězy pohromadě se protáhne za kolo a nahoře na pneumatice se spojí. Následuje jejich horní a dolní zaháknutí.
Pak přichází opět ke slovu automatický napínák řetězů Pewag Servo. Ovladač na této krabičce se přesune do polohy „drive“ a řetěz se sám napne.
Následně už stačí sednout za volant, rozjet auto a řetězy se dopnou na maximum.
Před demontáži řetězů je nutné lanko napínáku povolit tím, že se za něj silou zatáhne. Promrzlé ruce to nemusí zvládnout, proto se hodí rukavice.
Ty přijdou vhod také při ostatních úkonech s řetězy. Naopak navlékání na háčky vyžaduje jemnou motoriku. S rukavicemi to ne každý zvládne.
Kromě rukou se řidič nevyhne ani ušpinění rukávů bundy nebo svetru. S tím je dobré počítat.
Petr Buček
Prohlédněte si montáž a demontáž řetězů Pewag Servo na videu
reklama
Čtěte také:
Test sněhových řetězů: ocelové jsou lepší než spreje nebo návleky