Test nabíječek autobaterií: zvítězil vylepšený CTEK MXS 5.0
Srovnávací test se zaměřil na osm nabíječek pro akumulátory aut.
.jpg)
Když vypoví službu baterie dvouletého auta, není na vině akumulátor, ale příliš krátké jízdy například po městě.
Německá síť stanic technické kontroly GTÜ porovnala ve svém testu osm nabíječek.
Řidičům radí, kterou zvolit, aby je hlavně v zimě při startování nepřekvapilo otočení klíčkem naprázdno.
Alternátor auta nestihne při krátkých jízdách baterii dostatečně dobít. Její exitus přichází zcela nečekaně.
Dobrá nabíječka může při správném použití problémům zcela zabránit.
Přístroje dodávající energii akumulátorům přijdou vhod také majitelům kabrioletů či jiných aut a motocyklů, které zůstávají v garáži stát bez hnutí několik měsíců.
GTÜ si vzalo na mušku nabíječky už v loňské zimě. Zvítězilo trio CTEK, JMP a Bosch.
Také v letošním srovnání zůstaly stupně vítězů ve stejném obsazení.
Nejlepší byla opět švédská nabíječka CTEK.
Kdo navštívil v zimě severní část skandinávských zemí, možná neušlo jeho pozornosti, že tamní řidiči při teplotách hluboko pod nulou připojují své vozy k nabíječkám každý den.
Proto nepřekvapí, že pravidelný vítěz srovnávacích testů pochází ze Švédska.
V testu GTÜ se představil letos inovovaný přístroj CTEK MXS 5.0.
Jeho patrně největší novinkou je teplotní čidlo, které má podle výrobce "citlivěji řídit a optimalizovat celý průběh nabíjení, a to i v extrémních teplotách."
Všech osm testovaných výrobků prošlo testy a hodnoceními, které GTÜ rozdělilo do více než 20 částí.
Zkušební technici provedli elektrické zkoušky, hodnotili nabíjecí cyklus, kvalitu zpracování nebo cenu nabíječek.
Výrobci autobaterií podle GTÜ doporučují nabíjet baterie v několika cyklech: po hlavním nabíjení má následovat absorbční fáze a udržovací nabíjení s různými proudy.
Tyto nároky splňují mezi testovanými výrobky nabíječky CTEK, JMP, BC, Pro User a Voltcraft.
Celkově vítězný přístroj CTEK MXS 5.0 zklamal ve srovnání s konkurenty jen délkou svého elektrického kabelu.
Cenově výhodný Pro User ztratil body při zkoušce v dvacetistupňovém mrazu. Jeho kabel takovou zimu nezvládl a došlo k poškození.
(buč)
PODROBNÝ TEST NABÍJEČKY CTEK MXS 5.0 ZDE
VÝSLEDKY TESTU NABÍJEČEK AUTOBATERIÍ | ||
Nabíječka | Cena (Kč) | Body |
1) CTEK MXS 5.0 | 1445 | 451 |
2) JMP 4000 | 1850 | 419 |
3) Bosch C3 | 1235 | 389 |
4) Pro User DFC 530 | 1199 | 383 |
5) Voltcraft VC 2000 | 1399 | 382 |
6) Eufab 16584 | - | 365 |
7) Profi Power 12 V | - | 348 |
8) BC 9000 EVO | - | 344 |
HODNOCENÍ GTÜ | |
velmi doporučuje | |
doporučuje | |
s výhradami |
Pramen: GTÜ, prosinec 2013
Poznámka: Ceny jsou orientační podle nabídky e-shopů; Body v tabulce znamenají celkový výsledek v testu.
reklama
Porovnat ceny >>
Čtěte také:
Test nabíječky CTEK MXS 5.0: malý, ale účinný zachránce autobaterie