Dekra označila za nejkvalitnější auta trojici Opel Astra, Opel Insignia a Renault Mégane
Konkurenční
souboj mezi německými organizacemi TÜV a Dekra se odehrává mimo jiné také na
poli statistik spolehlivosti. Dekra ve své nejnovější zprávě o kvalitě aut chválí
vozy Opel Astra, Opel Insignia a Renault Mégane. Ale také trio Audi A4, Audi A6
a Mercedes třídy C.

Dekra i TÜV (jeho aktuální statistiky kvality najdete zde) provedou v Německu každý rok miliony technických kontrol osobních aut. Z nich pak sestavují své žebříčky kvality.
Dekra hodnotí každý model třikrát – sestavuje totiž pořadí pro vozy do 50 tisíc ujetých kilometrů, od 50 do 100 tisíc a od 100 do 150 tisíc.
Mezi auty, jejichž počítadlo kilometrů ukazuje méně než 50 tisíc najetých kilometrů, měl v posledních dvou letech na technických prohlídkách nejméně problémů vůz Opel Astra.
Za ním následuje jeho větší sourozenec Opel Insignia a třetí příčka patří Renaultu Mégane.
Francouzská značka utrpěla v nedávné době šrámy na pověsti kvůli horší kvalitě vozů.
Nejnovější modely Renaultu, které se ve statistikách kvality objevují – Mégane a Laguna, signalizují velký obrat v kvalitě.
Za druhou hlavní kategorii svého hodnocení označuje Dekra porovnání jednotlivých modelů bez ohledu na počet najetých kilometrů.
Tomu žebříčku, který německá organizace nazývá „nejlepší všech tříd“, vládne Audi A4 před Mercedesem třídy C a Audi A6.
Jiná metodika obou provozovatelů stanic technické kontroly přináší trochu odlišné výsledky.
Zatímco žebříčkům TÜV vládnou japonské vozy v čele s toyotami, Dekra tvrdí, že kvalitnější jsou vozy z Evropy a především ty s německými kořeny.
Pro svou aktuální statistiku použila výsledky 15 milionů kontrol aut nejrozšířenějších značek.
Většinou se však obě společnosti ve svých statistikách shodnou na tom, který vůz patří mezi kvalitnější, a který spadá do podprůměru.
Statistiky Dekry jsou ke čtení na internetu i v aplikaci pro chytré telefony
Bestseller českého trhu Škoda Octavia si u Dekry vede průměrně ve srovnání vozů nižší střední třídy s méně než 50 tisíci najetými kilometry.
Čím má víc najeto, tím také stoupá v žebříčku nahoru. Mezi auty s více než 100 tisíci kilometry už patří k nejspolehlivějším.
Fabia se ve statistikách Dekry objevuje dvakrát – starší model má průměrné množství velkých závad, novější generace Škody Fabia si vede na výbornou.
Ze superbů pronikl do žebříčků zatím jen starší model. Dekra ho řadí do vyšší střední třídy a přiřkla mu průměrné hodnocení.
Dekra na rozdíl od TÜV sestavuje také přehledy kvality pro užitková auta. V letošním srovnání si nejlépe vede Volkswagen Crafter před Mercedesem-Benz Sprinter a Fiatem Ducato.
Majitelé moderních smartphonů potěší, že Dekra nabízí podrobné údaje o kvalitě každého modelu v aplikacích pro telefony iPhone i pro přístroje s operačním systémem Android. Ke stažení jsou zdarma.
Na internetu lze najít výsledky jednotlivých aut zde. Žebříčky konkurenční organizace TÜV si můžete prohlédnout na stránkách AutemBezpečně.cz kliknutím sem.
(buč)
Čtěte také:
Test Opelu Astra ST 1,4 turbo: elegantní auto, které klame tělem
Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík